recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 Recivere. Hvad ville i vælge og hvorfor.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3 Recivere. Hvad ville i vælge og hvorfor.

 Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 00:44
Næh, ikke dem alle sammen, men nogle som har nogle år på bagen. Jeg har så snakket med folk som har været inkarnerede fans som mener det er gået ned af bakke.

Jeg var selv med til at måle en NAD reciever uden HDMI (ved ikke modelnummer - men den var ret tung, så det var bestemt ikke nogen budgetforstærker) og den målte ikke så godt som de ellers har ry for, men bestemt bedre end de fleste japanske mærker. Især Onkyo er en joke ift. de 180W de efterhånden skulle pumpe ud. Hvis det får dig til at føle du har ret, så vil jeg gerne give dig ret i at NAD er blandt de som snyder mindst - men de gør det!

Om Anthem også gør må komme an på en prøve.Smile
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 01:10
Jeg har også talt med folk, og jeg har læst hvad de har skrevet Smile Uden at vide hvor tung "din" forstærker var, så skal det siges at NAD forstærkere/receivere generelt er tunge. Min lille 747 på 7x60 vejer næsten det samme som en Amthem mrx 700 .. Vi ved begge at producenterne måler på forskellige måder da der ikke er en "lov" om dette.. At I så målte en NAD til at yde mindre end burde, kommer sgu ikke så meget bag på mig i det her tilfælde. Det at få hvad der bliver lovet, er ifølge min erfaring meget sjældent og for det meste meget dyrt.. Set i dette lys syntes jeg det hedder "den ærlige ende".. Set fra forbrugerens øjne ville jeg dog fortrække din måde at sige det på "de som snyder mindst" - selvom den vil kræve lidt forklaring.

Nå jah. Det bliver spændende med Anthem, på papiret ser det meget godt ud.. Dog finder jeg dem en anelse lette.. Ved ikke om det bare er mig.


Redigeret af Therien - 21-Maj-2011 kl. 01:27
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 08:32
Jeg ville selv i dag vælge en receiver med enten ARC eller Audyssey XT32 (Dvs. Onkyo, Denon eller Anthem.) Men hvis ikke rumkorrektion er noget du vil bruge, ville jeg nok gå efter noget brugt ældre udstyr (fx Arcam)
 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 08:38
Iøvrigt, nej Onkyo yder langt fra, hvad de skriver, men Onkyo 5008 er da mindst lige så kraftig som Anthem MRX700. Kilde:
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Iøvrigt, nej Onkyo yder langt fra, hvad de skriver, men Onkyo 5008 er da mindst lige så kraftig som Anthem MRX700.


Læser man lidt videre ser man at Onkyos 608'er falder godt og grundigt igennem, når man kommer op i 7 kanaler.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 10:24
Normalt lader jeg ikke så meget sive fra mine anmeldelser, før de er publiceret, men lige her vil gøre en undtagelse. Som mange af jer ved, så har jeg en Anthem MRX 700 til anmeldelse, og ARC fungere i mit rum ikke tilfredsstillende. Jeg tvivler skam ikke på, at ARC kan fungere fornemt mange steder, men man kan altså komme ud for, at ARC ikke er så "Perfekt", som det fremgår af mange input her på siden, eller af diverse anmeldelserSmile 

Redigeret af Hother - 21-Maj-2011 kl. 10:30
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Iøvrigt, nej Onkyo yder langt fra, hvad de skriver, men Onkyo 5008 er da mindst lige så kraftig som Anthem MRX700.


Læser man lidt videre ser man at Onkyos 608'er falder godt og grundigt igennem, når man kommer op i 7 kanaler.....

Klaus


For hel***** I bliver ved med at referere til én model, andre modeller har vist sig at yde markant bedre end tilsvarende fra andre mærker.

Generelt kan man sige, i de gamle serier op til x6, var der markant forskel med ydelsen i mellem dem som hed X0X og så X7X (undtagelsen 805) som ydede rigtig godt.

Mange aktiverer sikkerhedskredsløbet (4 ohm) og så er Onkyo så overbeskyttende at den dårligt kan tændes uden at slå fra LOL, en unødvendig feature i min øjne.

Jeg ville kigge på de større Onkyoer, nå nej de har features du ikke får brug for, så ville jeg kigge på Anthem, det lader til at være nogen meget interessante produkter de har fået lavet Thumbs Up.

Men om der står Denon, Marantz, Pioneer eller Onkyo på lortet er lige meget, det er mere eller mindre religion i dag Ying Yang.



Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Iøvrigt, nej Onkyo yder langt fra, hvad de skriver, men Onkyo 5008 er da mindst lige så kraftig som Anthem MRX700.


Læser man lidt videre ser man at Onkyos 608'er falder godt og grundigt igennem, når man kommer op i 7 kanaler.....

Klaus

Hvad har Onkyo 608 med denne sammenligning at gøre?
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Normalt lader jeg ikke så meget sive fra mine anmeldelser, før de er publiceret, men lige her vil gøre en undtagelse. Som mange af jer ved, så har jeg en Anthem MRX 700 til anmeldelse, og ARC fungere i mit rum ikke tilfredsstillende. Jeg tvivler skam ikke på, at ARC kan fungere fornemt mange steder, men man kan altså komme ud for, at ARC ikke er så "Perfekt", som det fremgår af mange input her på siden, eller af diverse anmeldelserSmile 



Hmmm..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Normalt lader jeg ikke så meget sive fra mine anmeldelser, før de er publiceret, men lige her vil gøre en undtagelse. Som mange af jer ved, så har jeg en Anthem MRX 700 til anmeldelse, og ARC fungere i mit rum ikke tilfredsstillende. Jeg tvivler skam ikke på, at ARC kan fungere fornemt mange steder, men man kan altså komme ud for, at ARC ikke er så "Perfekt", som det fremgår af mange input her på siden, eller af diverse anmeldelserSmile 



Hmmm..
Sammenligner jeg min Pioneer SC-LX83 som kører på en ren MCACC auto kalibrering med en Anthem MRX 700 og ARC, så skøjter Pioneeren direkte hen over Anthem på alle leder og kanterSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Normalt lader jeg ikke så meget sive fra mine anmeldelser, før de er publiceret, men lige her vil gøre en undtagelse. Som mange af jer ved, så har jeg en Anthem MRX 700 til anmeldelse, og ARC fungere i mit rum ikke tilfredsstillende. Jeg tvivler skam ikke på, at ARC kan fungere fornemt mange steder, men man kan altså komme ud for, at ARC ikke er så "Perfekt", som det fremgår af mange input her på siden, eller af diverse anmeldelserSmile 



Hmmm..
Sammenligner jeg min Pioneer SC-LX83 som kører på en ren MCACC auto kalibrering med en Anthem MRX 700 og ARC, så skøjter Pioneeren direkte hen over Anthem på alle leder og kanterSmile


Det var lige godt satans.. Nu ved jeg godt du skal have lidt at skrive om i selve anmeldelsen.. Men hvad med "uden korrektion"?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2011 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Normalt lader jeg ikke så meget sive fra mine anmeldelser, før de er publiceret, men lige her vil gøre en undtagelse. Som mange af jer ved, så har jeg en Anthem MRX 700 til anmeldelse, og ARC fungere i mit rum ikke tilfredsstillende. Jeg tvivler skam ikke på, at ARC kan fungere fornemt mange steder, men man kan altså komme ud for, at ARC ikke er så "Perfekt", som det fremgår af mange input her på siden, eller af diverse anmeldelserSmile 



Hmmm..
Sammenligner jeg min Pioneer SC-LX83 som kører på en ren MCACC auto kalibrering med en Anthem MRX 700 og ARC, så skøjter Pioneeren direkte hen over Anthem på alle leder og kanterSmile


Det var lige godt satans.. Nu ved jeg godt du skal have lidt at skrive om i selve anmeldelsen.. Men hvad med "uden korrektion"?
Indtil nu har jeg koncentreret mig om ARC og lyd ved surround og CD, jeg har endnu ikke kigget på "Pure" lyd. Det der for mig gør Anthem så spændende er jo netop ARC + et par ekstra tingSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu