recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 Sport MUX 5 T2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3 Sport MUX 5 T2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NielsTra Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsTra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3 Sport MUX 5 T2
    Sendt: 17-Maj-2020 kl. 19:30
Her op til Superligastart bakser jeg med et problem med signalet fra Boxer:

jeg har fejl på mit Samsung TV - uforudsigeligt og kun en gang i mellem - melder det, at det ikke kan se kort eller C+ modul. Efter en del dialog med Boxer, (Og skift af både kort og modul) blev jeg sendt videre til Samsungs support. Efter de har været inde og rode med det remote er de endt på, at der er fejl på TVet. Som altså netop er lidt udenfor reklamationsretten.

Fordi jeg ikke gider skrive en blankocheck ud til en reparatør, har jeg købt en boks hos Boxer.

MEN boxer har meget svært ved at vise to specifikke kanaler i MUX 5. Nemli 3+ og TV3 Sport. Enten er der sort skærm eller også er signalet hakkende/pixelerede. Mens kanalerne går fint igennem på fjernsynet, når der er hul igennem.

Spørgsmålet er, hvor jeg skal fejlsøge. Jeg bor i etageejendom på Frederiksberg og får signalet via en fællesantenne. Jeg har spurgt rundt, og jeg er alene med problemet.

Er der en her, som har et bud på, hvad jeg skal gøre? Fejlen har været der en måneds tid. Men er for mig først relevante at få fixet, nu hvor der er fodbold igen :-)

Et er at skifte stik. Vil det hjælpe, hvis jeg køber en antenneforstærker som denne:

https://www.elextra.dk/details/H30084/netstik-antenneforstaerker-m-2-udgange

På forhånd tak for eventuelle input.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 19:42
Både tv og boks kan vel vise signalstyrke og kvalitet?


Hvad siger de?



Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 19:53
Fejlen tyder på dårlige stik og/eller kabler.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af NielsTra NielsTra skrev:

  MEN boxer har meget svært ved at vise to specifikke kanaler i MUX 5. Nemli 3+ og TV3 Sport. Enten er der sort skærm eller også er signalet hakkende/pixelerede. Mens kanalerne går fint igennem på fjernsynet, når der er hul igennem. 

Hej.

Jeg ved ikke hvilken boks, du har købt hos Boxer, men hvis du stadig kan returnere den, syntes jeg at du bør returnere den og købe en ordentlig boks til boxer et andet sted.

Men ellers er her et link over de planlagte frekvens ændringer. Her kan du se i Trin 8, som var planlagt til at ske den 31 marts, at MUX 5 i København ændres fra kanal 42 og til kanal 31.
Denne flytning er udskudt til en af de første dage af juni. Jeg mener at det er den 2. juni.


Jeg ved ikke om du kan vente så længe, for at se hvordan de to sports kanaler er, på den nye frekvens?

Til sidst vil jeg skrive, at det ikke er sikkert at en antenne forstærker vil hjælpe. Jeg tror kun, at det vil hjælpe, hvis dine problemer skyldes et for svagt antenne signal.

Men både Harald Nyborg og Av-connection har antenne forstærkere uden et integreret 220 Volt stik. Og med meget bedre muligheder for en fornuftig placering.



Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 18-Maj-2020 kl. 07:21
Til top
NielsTra Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsTra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 20:10
Signalstyrken er fx K40 - 626v MHz 93% i stabilitet og 100 % i styrke. Det samme i K41 634 MHz og så 0 i K42, 95 % i K43 0% i K44 osv.
Med venlig hilsen Niels
Til top
NielsTra Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsTra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 20:15
Hej Carsten

Ja, jeg idiot smed emballagen ud i går...... Men ud over at væbne mig med tålmodighed til juni, så kan jeg i nødstilfælde streame via Boxer Play. :o)

Jeg filk at vide, Play faktisk kommer til Apple TV som app i næste uge.

Med venlig hilsen Niels
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af NielsTra NielsTra skrev:

 Men ud over at væbne mig med tålmodighed til juni, så kan jeg i nødstilfælde streame via Boxer Play. :o)  

Hej.

Med de målinger du viser os ser jeg, at kun Kanal 42 er 0, mens både Kanal 41 or Kanal 43 har signal.
Personligt tror jeg at det skyldes noget i jeres antenne anlæg. Måske et gammelt filter, der skal fjernes?

Og her er et link til Boxers 'Kanalplaceringer pr. 2. januar 2020'. Her kan man se hvilke kanaler der ligger i Mux 4, som kommer til at blive sendt på kanal 42 fra den 2. juni.


Jeg forventer, at de problemer du i øjeblikket har med Mux 5, vil blive flyttet over til de kananer, der fra den 2. juni vil blive sendt på Mux 4, som kommer til at ligge på Kanal 42.

Jeg ved ikke om du eller måske nogle af dine naboer, abonnerer på nogle af disse kanaler?
For så vil jeg foreslå at andelsboligforeningen arrangerer, at en antennemand kommer ud en af dagene lige efter den 2. juni og finder og retter fejlen.

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu