recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 valg af 85" TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3 valg af 85" TV

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4440
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2022 kl. 09:44
Linket virker ikke hos mig. Kan du notere modelnumrene her i forummet? Smile
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2022 kl. 09:51
På Elgiganten når jeg frem til følgende tre modeller, der kan være tale om


Edit: Men skal vi være krakilske ud fra de indtastede værdier, trådstarter har indtastet, så er der faktisk ingen tv - længere - i den indtastede prisramme. Jeg har derfor henholdvist sænket og øget budgetrammen en smule.

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 30-Maj-2022 kl. 10:05
Til top
JSZP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2022
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSZP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2022 kl. 12:08
Hej med jer, 

Jeg har skåret det ned til Samsung Q60A... Går jeg galt i byen her?
Til top
JSZP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2022
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSZP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2022 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

På Elgiganten når jeg frem til følgende tre modeller, der kan være tale om


Edit: Men skal vi være krakilske ud fra de indtastede værdier, trådstarter har indtastet, så er der faktisk ingen tv - længere - i den indtastede prisramme. Jeg har derfor henholdvist sænket og øget budgetrammen en smule.

Mvh. Jørgensen


Hej Jørgensen, 

Det er fordi Q60A er blevet sat op til 15 i mellemtiden. Det er det TV jeg påtænker at købe... Når det kommer ned i pris igen. 


Redigeret af JSZP - 30-Maj-2022 kl. 12:10
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4440
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2022 kl. 12:19
Det kommer nok an på, hvad du søger. 85" udgaven har et såkaldt VA LCD-panel, der givetvis er nogenlunde det samme som det du kommer fra, hvis din Samsung er mere end 3 år gammel. Du vil dog sandsynligvis opleve i aftentimerne, at lyset ikke fordeles jævnt på skærmen når du kommer op i 85".

Det er ikke en skærm jeg ville overveje i den størrelse – om end den er bedre end de to andre Samsung TV Jørgensen fandt hos Elgiganten.

77" LG A1 har lige været solgt til 10.500 kroner og det er altså en langt bedre skærm billedmæssigt. Naturligvis mindre i størrelsen, men jeg synes det er værd at overveje billedkvaliteten kontra størrelse.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4440
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2022 kl. 12:21
Du kan også få 85" Sony XH90 til 13.990 kr. Det synes jeg er et bedre køb baseret på billedkvalitet, selvom skærmen blev lanceret for et par år siden: https://www.pricerunner.dk/pl/2-5208335/TV/Sony-KD-85XH9096-%28KE-85XH9096%29-Sammenlign-Priser
Til top
JSZP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2022
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSZP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2022 kl. 13:26
Tak, Rasmus

Det vil jeg kigge på. Jeg er bare lidt glad for Samsung. :)

Kan du fortælle mig hvorfor det Sony er bedre end Samsung TV'et?

Synes ej heller jeg kan se hvilke Smart TV funktioner (Netflix, HBO osv.) der er i det?




Redigeret af JSZP - 30-Maj-2022 kl. 13:34
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4440
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2022 kl. 13:43
Sony TV'et har bedre billedkvalitet fordi det har bagbelyst LED (bedre fordeling af lyset på tværs af skærmen) og zone-styring, hvilket betyder, at lyset kan styres mere præcist.

Sony har 'Android TV' som styresystem. Det er udviklet af Google. Der er apps tilgængelige fra alle danske og udenlandske udbydere. Du kan se hvilke apps her: https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php

Samsung opdaterer ikke deres TV-platform (Tizen) efter kunden har købt TV'et, så med tiden begynder apps at falde fra, idet de ikke længere kan supporteres.


Redigeret af Rasmus Larsen - 30-Maj-2022 kl. 13:46
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2022 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af JSZP JSZP skrev:

Tak, Rasmus

Jeg er bare lidt glad for Samsung. :)


Det er første gang jeg hører nogen sige det Big smile
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
JSZP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2022
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSZP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2022 kl. 15:08
Og Sony TV'et er bedre fordi det er et LED Og ikke et LCD, eller hvordan? Jeg troede nemlig også det Samsung var LED. 

Nu bliver jeg i tvivl om jeg skal købe det ene eller det andet, når det er. 

Og er Dustinhome et sikkert sted at handle...? Jeg tænker mere mht reklamtioner/afhentnng osv. 

Undres også over, at det TV ikke er a finde i Power eller Elgiganten?

Redigeret af JSZP - 31-Maj-2022 kl. 15:08
Til top
JSZP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2022
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSZP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2022 kl. 15:09
Og Sony TV'et er bedre fordi det er et LED Og ikke et LCD, eller hvordan? Jeg troede nemlig også det Samsung var LED. 

Nu bliver jeg i tvivl om jeg skal købe det ene eller det andet, når det er. 

Og er Dustinhome et sikkert sted at handle...? Jeg tænker mere mht reklamtioner/afhentnng osv. 

Undres også over, at det TV ikke er a finde i Power eller Elgiganten?
Til top
JSZP Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2022
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSZP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2022 kl. 15:11
Og det Sony. Hvor gammelt er det? Jeg har det stramt nok med det Samsung er en 2021 model nemlig. :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu