recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32" LCD, Kup til prisen 1:1 pixelm, DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket32" LCD, Kup til prisen 1:1 pixelm, DVB-T

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
erasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: 32" LCD, Kup til prisen 1:1 pixelm, DVB-T
    Sendt: 06-April-2006 kl. 00:07

Jeg har lige købt et Marantz LC3201 32" LCD, 8ms og DVB-T tuner til 13K hos Tapeconnection. TC sagde, at det var Samsung panel der sad i.

Ok, men så faldt jeg lige over denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37789&P N=1&TPN=1

Marantz'en viser sig at være et Hyundai Q230, endog uden USB og flashkort læser, og prisen - ja den er ca. 3000 Kr. mindre for Hyundai'en. Det var næsten en 720 Sony HD-recorder :)

Når, men jeg fandt til gengæld ud af, at TV'et kan lave 1:1 pixel mapping, og har fået samme karakter som Samsung LE-32M61B i en svensk test. Så det er ikke så dårligt endda.

http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=6277

1:1 pixel mapping

# 36 http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=108506&am p;st=30

Billeder:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=108506

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=293464

Har søgt lidt på Hyundai paneler, og der viser sig, at de ikke er så ringe endda - hvilket jeg også kan bekræfte ud fra mit Marantz.

Med et Hyundai Q230 får man altså et 32" LCD, 8ms respons, DVB-T, 1:1 pixel mapping, flot design (hvis fjerner højtalerne - de er lavet til det), flashkort og USB læser  - til under 10.000 Kr.

Så lad mig hermed anbefale et Hyundai Q230, som et godt alternativ til Samsung LE-32M61B, og absolut et kup til prisen.

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=182502

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 09:43

På grund af dette indlæg  og hvad jeg iøvrigt kunne læse mig frem til har jeg nu bestilt en 320. Det ser ud til, at det var lige det TV jeg har ventet på....

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 10:35
Fjernsynet får 5/6 i nyeste PC World. Her fremhæver man muligheden for at afspille DivX

Er der nogen der har haft lejlighed til at teste DVB-T tilslutningen? Og undertekster på samme?
Til top
Birdynamnam Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 29-August-2005
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 10:35

Selvom det er et Hyundai tv som Marantz har klasket deres

mærke på, kan selve panelet vel godt være fra samsung.

de er jo begge korea virksomheder, så lidt samhandel er der sikkert.

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 10:39

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Fjernsynet får 5/6 i nyeste PC World. Her fremhæver man muligheden for at afspille DivX

Den forstår jeg ikke helt. Det er vel DVD afspilleren der afgøre hvorvidt det er muligt at afspille DivX? Alle tv kan vel vise det, eller tager jeg helt fejl?

Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 10:59
Tsunde> Der er på 320 modellen indbygget kortlæser og USB. Igennem denne kan man afspille DivX og vise billeder.
Til top
erasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 11:10
Hej Henrik,

Det er jeg glad for at høre  Det er godt, at der er andre som får glæde af informationen. Så lige, at det blev kåret til "bedste køb" i den svenske test!

Jeg overvejer, om jeg skal benytte mig af returretten - har lidt over en uge endnu. De plejer at være flinke hos TC, både mht. returret og service.

Et par småting mere:
Build quality er væsentlig bedre end et Samsung LE-32M61B, som har en elendig/grim fod og alu listen forneden på fronten skal man ikke rykke for meget i. Den blanke sorte plastic frontramme er ujævn og ville få en piano-lakør til at græde (man ser det ikke så meget på 40" modellerne, men på 32" er det ret tydeligt).

Nå, ja - så er der ingen summende blæsere, kan ikke huske om der er det i 32M61B, men det er der i Sony KLV-V.

Til top
erasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 11:20
Ad pilehave,

Jeg har ikke fået prøvet DVB-T tuneren endnu. pga. TDC kabel. Ej heller 1:1 pixel mapping, idet min computer (laptop) ikke vil vise 1366/1360 x 768 - skal vist have en open-source ATI driver.

Og desværre (af gode grunde) slet ikke USB, DivX mv
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 00:09

Så fik jeg mit Hyundai Q321 i dag og det ser jo fint ud. Jeg var ikke imponeret over billedkvaliteten dog, indtil jeg fik fyret op under mit gamle Sony CRT 4:3 TV, i en direkte sammenligning vinder Hyundai'en med flere længder.

Men, men, men, jeg kan ikke få undertekster på!!!!! Jeg får kun mulighed for at vælge mellem 'None' og 'OFF'. Er der nogen med en tilsvarende model, eller evt. et anden Hyundai Image Quest TV, som har undertekster på DVB-T delen?

En anden ulempe ved dette TV er, at jeg nu er nødt til at skifte min super billige DVD afspiller ud, da det ser rent forfærdeligt ud. Man kan se alle fejlene og der er slør i billedet. Da der ikke er nogen form for slør, hverken ved afspilning af XBOX eller PC spil, så går jeg ud fra at det er DVD afspilleren.

PC tilslutning har jeg kun prøvet med VGA forbindelse, endnu ikke med DVI, men det ser bare super flot ud. Desktoppen står fantastisk flot og roligt og ungernes Narnia PC spil og farmands Rise of Nations lægger op til mange hyggelige timer foran flimmeren

Men undertekster.... hjælp

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
erasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 14:18
Hej Henrik,

Jeg har stadig ikke fået prøvet DVB-T, men det her er hvad der står i manualen til Marantz'en. (sikkert det samme som i din manual)

1) Press “S.MODE” button.
Subtle and audio related window will be displayed on the screen.

2) Select required option by pressing the[up]/[down] buttons, then Press [left]/[right] to select you want.

If Dig. Output is supported, you can select MPEG Stereo or Dolby Digital/AC3.

✓ These subtitle and audio parameters are workable only when the receiving channel supports these functions.

Jeg oplever samme med mine DVD afspillere (også billige). Jeg er ikke klar over om det er DVD afspilleren eller Scart-RGB indgangen som er dårlig.
Men, efter at have sat computeren til (også VGA) - så har jeg brugt den som DVD afspiller. Det ser for godt ud, og slår RGB og Component med flere længder. Men det kunne være rigtig sjovt at se hvordan en DVD afspiller med HDMI=>DVI vil klare den...

Læste i et svensk forum, at det er et Samsung S-PVA panel der sidder i, så det viser sig at være et af de gode Samsung i fåreklæder.

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 14:27

Ja, det er præcist det samme, der står i min manual, problemet er bare, at der kun er mulighed for at vælge 'None' og 'OFF' og ingen af dem giver mig undertekster.

Til gengæld har jeg nu sat min MCE 2005 PC fast til skærmen med et godt DVI-D kabel og det er intet mindre end imponerende....  Jeg købte et dual link kabel og idet jeg starter PC'en slår den selv over i 1360 x 768 opløsning, skærmen slukker automatisk for 6 pixelrækker i venstre side og der er ikke et øje tørt.

Nu skal jeg bare have en DVB-T tuner til at fungere med danske undertekster i min Media Center PC, evt. uden MCE 2005 og så spiller det....

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. Jeg er stadig interesseret i at høre fra andre, som har dette TV og evt. har fået DVB subtitles til at virke.

Til top
erasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 14:31
Fedt, så det 1:1 pixel mapping via DVI ?

Leder efter linket til en test

[EDIT] det gik lige hurtigt nok. Nu har fået læst hvad du har skrevet en ekstra gang   Det jo bare super!!

Så må jeg have mig en docking station til min IBM, så jeg kan få DVI udgang!

Hilsen
Ras

Redigeret af erasmus - 20-April-2006 kl. 14:35
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu