recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32" LCD, Kup til prisen 1:1 pixelm, DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket32" LCD, Kup til prisen 1:1 pixelm, DVB-T

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 15:02

Nu er det jo ikke sikkert at din Stinkpad kan køre i 1360 x 768, men hvis den kan, så glæd dig

MVH

Badsted

Til top
erasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 23:07
Den kører jo fint 1360x768 på VGA udgangen, så mon ikke den også klarer det med DVI.

Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Nu er det jo ikke sikkert at din Stinkpad kan køre i 1360 x 768, men hvis den kan, så glæd dig

Hov - Hov! En gang Thinkpad - Altid Thinkpad!

Hilsen
Ras
Til top
btrader Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2005
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 23:33

Ja, det er præcist det samme, der står i min manual, problemet er bare, at der kun er mulighed for at vælge 'None' og 'OFF' og ingen af dem giver mig undertekster.

Til gengæld har jeg nu sat min MCE 2005 PC fast til skærmen med et godt DVI-D kabel og det er intet mindre end imponerende....  Jeg købte et dual link kabel og idet jeg starter PC'en slår den selv over i 1360 x 768 opløsning, skærmen slukker automatisk for 6 pixelrækker i venstre side og der er ikke et øje tørt.

Nu skal jeg bare have en DVB-T tuner til at fungere med danske undertekster i min Media Center PC, evt. uden MCE 2005 og så spiller det....

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. Jeg er stadig interesseret i at høre fra andre, som har dette TV og evt. har fået DVB subtitles til at virke.

det må vist være 3 pixelrækker i hver side!!

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2006 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af btrader btrader skrev:

det må vist være 3 pixelrækker i hver side!!

Næh, det er godtnok seks rækker i venstre side , men det har ingen praktisk betydning, der er bare en lille smule større afstand fra billedet til kanten af skærmen, men da den også er sort, så ser man det ikke med mindre man ved det.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Redigeret af Badsted - 21-April-2006 kl. 09:57
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2006 kl. 09:59

Jeg har skrevet lidt i denne tråd vedr. danske undertekster:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37789&P N=1&TPN=3

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2006 kl. 17:47

Så virker subtitles (firmware 3.09), men de ser ikke for godt ud og der går 15 - 20 sekunder fra man skifter kanal til de dukker op.

Jeg har hørt fra en af de danske distributører at man arbejder med at få en ny firmware.

Men det er dejligt at se, at det kan lade sig gøre, og det virker som om de er i sync med resten af billedet og de hænger ikke.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 12:29
Badsted, har du fået flashet til version 3.12 af firmwaren? Og er underteksterne bedre nu?

Hvad med EPG'en, fungerer den egentlig? Jeg tænker på programinfo, danske specialtegn osv.

Er meget lun på dette TV!

På forhånd tak
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2006 kl. 22:28

Yep, jeg har endda fået to versioner, selvom jeg ikke ved hvad forskellen er. Men begge siger version 3.12, det er kun filnavnet der er anderledes.

Undertekster står tydeligt og skarpt med sort baggrund nu, og de kommer for det meste til tiden. Hermed menes at der vist generelt set er en tendens til at undertekster ind imellem 'hænger' lidt eller slet ikke dukker op, før næste linie skal vises og så kun vises et splitsekund før alt er synkroniseret igen. Så denne lille bug er vist ikke TV'ets skyld.

Det virker stadig som om der er en smule sync problemer mellem lyd og billede, men det er ikke så meget som det har været.

Jeg har bedt Tommy Petterson fra Hyundai om at undersøge dels om man kan lave det sådan at TV'et husker ens indstillinger for undertekster, dels om de kan få enablet en 1360x768@50 Hz opløsning, som vil afhjælpe de små 'hak' der er, når man ser PAL optagelser fra en PC via DVI indgangen.

Som al anden support på dette TV har Tommy været uovertruffen og ringer endda til mig (kunden) personligt for at snakke TV ;-) Det er knagemig god service og interesse for om kunden er tilfreds....

Jeg vil ikke kunne anbefale dette TV betingelsesløst, da jeg ikke har set så forfærdelig mange andre under de forhold jeg har hjemme, men jeg vil bliver stadig dybt imponeret over billedkvaliteten i f.eks. Præsidentens Mænd på DR2 og andet materiale i ægte 16:9, men om jeg ville blive ligeså imponeret over et Phillips eller et Samsung ved jeg ikke. Ved at læse på dette forum kan jeg jo konstatere at andre (desværre) også bøvler med deres TV fra tid til anden.

Jeg ved dog, at jeg har set en del TV til samme pris som ikke nåede dette TV til sokkeholderne.

For knap 9K får du et TV med DVB-T tuner, en analog tuner som også er til at leve med, en PC monitor med 1:1 pixelmapping og HDCP via DVI indgangen og et formidabelt billede, aftagelige højtalere, separat subwoofer udgang, 2 års afhentnings service, et pænt, diskret design (smag er jo individuelt ;-)

At man så må leve med nogle lidt bøvlede indstillinger, manglende automatisk omstilling mellem 4:3 og 16:9, fast backlight niveau (justerbart backlight kommer i næste generation), periodisk forsinkelse af billede ift. lyd (<1/4 sekund, men mærkbart, værst på den analoge tuner), det må man jo gøre op med sig selv.

Konklusionen må være at jeg efterhånden er temmelig godt tilfreds og ikke vil bytte med noget andet jeg endnu har set, og da slet ikke til prisen.

Hvis du bor på Sjælland eller kommer i nærheden af Ølstykke, så er du da velkommen til at kigge forni og se billedet på mit TV. Det er jo den individuelle opfattelse af billedet det skal komme an på og ikke specifikationer eller min manglende analytiske evner ;-)

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

PS. Jeg har lagt den nyeste firmware her: http://www.badsted.dk/Olstykke/Hyundai/Rev3.12_SubtitleNone_ main.zip 

(Linket er case sensitivt, det ligger sikkert på en linux kværn ;-)

PPS. Det er på eget ansvar at uploade ny firmware og det bør kun ske efter aftale med service firmaet, ellers kan det få negativ effekt på garantien.

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2006 kl. 22:31
Tak for det fyldige svar :)

Kan det virkelig passe at fjernsynet ikke selv kan genkende 16:9 ift. 4:3? Det er lidt skidt at skulle sidde og zoome hver gang :(

Virker EPG'en med beskrivelser af programmer osv.? Der har jeg selv haft problemer med en PVR "importeret" fra England.

Desværre bor jeg i Jylland, men tak for tibuddet med at komme forbi, det er altid rart når folk er så flinke!
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 09:54

Ja, det er både godt og skidt selv at skulle indstille formatet, godt fordi jeg har hørt fra andre, at det ikke altid virker efter hensigten og at fjernsynet derfor står og skifter, f.eks. midt i en fodboldkamp... skidt fordi det er noget bøvl, men trods alt skal man 'kun' gennem Zoom1 og Zoom2  for at komme fra Wide til 4:3, og dernæst 'kun' gennem 14:9 for at komme til Wide (16:9) igen. Og da det første tastetryk blot viser den nuværende indstilling, så regner jeg med at det er den tast, som bliver slidt op først ;-)

EPG'en virker fuldt ud efter hensigten, dvs. hvis der er data, så kan man se dem. Det er dog sparsomt med information der bliver sendt ud for tiden synes jeg, men det er nok fordi jeg tidligere har brugt Media Center 2005 og dens omfattende 14 dages guide.

Der har de seneste dage været problemer med underteksterne på 'Terrorcellen' på DR1. De er kun dukket op med meget lange mellemrum og langt de fleste tekster har manglet. Jeg er derfor begyndt at overveje at købe f.eks. den Maximum boks, som Lars har anmeldt. Det ville sikkert også løse problemet med 16:9 / 4:3 problematikken, men det ville også introducere en konvertering af det digitale signal til analog (Scart eller Component) og i TV'et tilbage til digitalt, og det er netop det jeg gerne ville undgå.

Hvis jeg kunne finde et TV med 100 % fungerende undertekster og et ligesågodt billede, så ville jeg nok gerne have betalt nogen tusinde kroner mere for TV'et og dermed være sluppet for dette besvær, men jeg synes generelt set at man hører om bøvl med langt de fleste modeller, som kører DVB-T.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2006 kl. 10:56

Blev ringet op af Tommy Petterson fra Hyundai IQ i går og spurgt om jeg ville hjælpe med at fragte et TV til et hotel i København!!!

Sagen er den at Hyundai sender to koreanske teknikkere op til Danmark og indlogerer dem på et hotel. Så skal de ellers bare se at få løst problemerne med undertekster, sync og kanalsøgning, ellers får de ikke lov til at komme hjem igen

Så jeg må sige, at serviceniveauet er helt i top fra Hyundai's side. De forsøger virkelig at få produktet til at fungere med alle midler

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2004
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2006 kl. 11:36

Sagen er den at Hyundai sender to koreanske teknikkere op til Danmark og indlogerer dem på et hotel. Så skal de ellers bare se at få løst problemerne med undertekster, sync og kanalsøgning, ellers får de ikke lov til at komme hjem igen

...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu