|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
#christianrsc Tja - det er jo et svært spørgsmål - da man kan have forskellige opfattelser af billedkvalitet, og forskellige forudsætninger for at kunne vurdere det - her tænker jeg på at kun et fåtal har mulighed for at sammenligne alle modellerne under ens forhold. Man kan ikke vurdere udfra at man har set den ene model et sted, og den anden model et andet sted og tidspunkt osv. Så stort set alles råd om hvilken der leverer bedst billedkvalitet til prisen er individuelt og subjektivt vurderet, samt farvet af eget valg og personlige meninger eller kærlighed til bestemte mærker. De bedste råd jeg kan give er 1. gå selv ud og kig på så mange du kan - og vurder hvad du syntes ser godt ud. 2. læs evt. anmeldelser på nettet og i fagblade af de forskellige modeller - de kan selvfølgelig også være farvet, men kan alligevel give et fingerpeg, hvis eks. flere anmeldelser roser et bestemt TV for billedkvalitet. 3. Ring evt. til Tapeconnection og spørg, de har expertisen og erfaring med de forskellige modeller, også i direkte sammenligninger. #Irev Sandt nok, man spørger måske efter andres mening fordi man ikke selv har mulighed for en direkte sammenligning, eller ikke ved hvad man skal kigge efter ved en sammenligning - det er selvfølgelig fint nok, men spørgsmålet er bare om andres mening har nogen værdi, hvis andre heller ikke har haft mulighed for en direkte sammenligning eller selv har nogen specielle forudsætninger for at lave en vurdering, men har fået alle sine holdninger gennem snak her i forummet, eller ved tilfældige kig i elgiganten og andre steder. Jeg syntes altid disse "hvad er bedst tråde" er håbløse at give et ærligt og fornuftigt svar på, simpelthen fordi langt de fleste af os reelt ikke er kvalificerede til at vurdere ærligt i og med vi ikke har en forretning med alle skærmene stående til direkte sammenligning. Så det bliver altid noget med en personlig vurdering udfra erfaringer med x eller med y. PS: Tohibaen er selvfølgelig verdens bedste, også bedre end (9831 og Pioneer 507xd) PSS: Her er iøvrigt test af Panasonicen http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2866 og Toshibaen http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2830 Redigeret af spawn - 12-September-2006 kl. 13:28 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
skatmand ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Tak for de mange gode indlæg. Jeg har nu besluttet mig for at se Toshibaen og Panasonic´en "live". Er der nogen der ved hvem der forhandler disse to modeller så jeg kan se dem live. (elgiganten, fona mv.)?
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Elgiganten gør :)
|
|
|
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
Yep. Spawn...jeg giver dig ret et laaangt stykke af vejen.Meeen.....jeg mener altså at jeg efterhånden har set SÅ meget på fladskærm(spørg min kone...hun er ved at blive vanvittig over det)-så jeg har opbygget en slags "memory"....og i det mindste BILDER MIG SELV IND,at jeg delvist kan huske de forskellige modellers kvaliteter/fejl,også selvom jeg ikke har dem side by side. Men-selvfølgelig er det ikke nummer 1- det eneste rigtige er da at se dem sammen(det er bare tit håbløst Leo. |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jamen det er skam en god pointe som jeg er helt enig i. TeknikTosserne som os der kigger og piller hver eneste gang vi har den mindste mulighed for det, ser rigtig mange TV, og også mange TV ved siden af hinanden under nogenlunde ens forhold selvom disse forhold kan variere fra gang til gang, så du har helt ret, man opbygger med tiden dermed en slags memory/database over hvad man har set, samt et syn for at spotte hvad der er skidt og hvad der er kanel. Dette samtidig med alt det man læser på fora og andre steder på nettet når man interesserer sig for et emne, gør selvfølgelig også at man har et bedre grundlag for at vejlede, end når man er helt ny. Så alene på det grundlag er der tonsvis af værdifuld erfaring og viden i et forum som dette. Helt enig |
|
|
|
![]() |
|
skatmand ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Hej igen! Jeg har lige et spørgsmål mere til denne Toshiba 32 wlg66p model: http://toshiba.sb-konzept.de/consumer/pdf/285/32wlg66p.pdf Der står i beskrivelsen at den har analog og digital tuner, men der står også at den kun har en tuner, hvordan hænger det sammen? Er det muligt at se analogt tv via TDC kabel tv på denne model? På forhånd tak. |
|
![]() |
|
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() |
Jeg tror det er gammel vane (fra før DVB-T blev indbygget). 1 eller 2 tunere i specifikationer refererer til den analoge del. Måske fordi de genbruger teksterne fra modellerne uden digital tuner Så i praksis har dette TV 2 tunere og man kan altså godt se analog kabel TV såvel som digital TV, blot ikke samtidig (vha. PIP). |
|
![]() |
|
Stouenberg ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 226 |
![]() |
Hej skat mand Hvis du ikke er medlem af "Teknik-tosserne" så kig her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15233& PN=1&TPN=500 - vi er ovenud tilfredse med vores og har ikke et sekund fortrudt det køb, og så står du med 2.500,- til flødeskumskager... |
|
8-) Steen
BUSH DABradio + det løse... |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for hjælpen til alle. Så har jeg bestilt et TOSHIBA LCD-TV 32 WLG 66 P (schwarz-silber), DVB-T hos globana.com for 929 euro + fragt. Tvét er godt nok steget i pris efter min bestilling!! til 999 euro.- http://www.globama.com/globama/product_info.php?products_id= 653&cPath=16_59_116 |
|
![]() |
|
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
Jeg må klart anbefale dig JVC LT-32R70, som kan fås i helt sølv eller helt sort finish. Det er den eneste skærm af de hidtil nævnte som kan optimere og justere et indkommende HD signal, faktisk kan vores billedteknologi Dynapix HD 6.0 behandle et 1080P signal, og scalerer det først til skærmens størrelse, efter billedet er justeret. Skærmen har HDMI med fuld HDCP, 1500 siders tekst-TV, det betyder alle undersider er fundet med det samme. Den har et af markedets hurtigste kanalskift, alle stik skjules bag plastkapper på bagsiden, og indsættes i siden, eller op i bunden, så skærmen kan hænges helt plant på væggen. Den sælges til 8999,- ligenu hos Bilka og på nettet. |
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |