recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32" på gipsvæg med drejearm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket32" på gipsvæg med drejearm?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rumlepraasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Emne: 32" på gipsvæg med drejearm?
    Sendt: 01-Januar-2010 kl. 23:33
Jeg vil gerne have hængt min 32" fladskærm op på en gipsvæg i mit soveværelse. Da jeg gerne vil kunne se det, både fra sengen og når jeg sidder ved computeren, vil jeg gerne have et vægophæng med drejearm.
Jeg ved jeg skal bruge sådan nogle gips skruer/rawplugs, men vil det være en god ide at sætte en plade af en art op på væggen først?
Kan det overhovedet bære sådan en drejearm, selvom jeg bruger de rigtige skruer/rawplugs?
Jeg har fundet frem til nedenstående indtil videre...
http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-multibrackets-m-vesa-flexarm-360-ii-billig/oph%C3%A6ng-til-fladsk%C3%A6rms-tv/7350022733282_13221005_p.html
http://www.expandet.dk/sider/produkter_gips.htm

Præcis hvilke af de skruer skal jeg bruge og vil det kunne bære, tror i?

Tips, råd og ideer er meget velkommen :-)

Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Point: 213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 02:07
hej
Du kan med fordel bruge 101 rossett  med 2 af dem burde de kunne holde din 32 fladskærm.
Jeg har brugt dem mange gange til ting der er væsentligt tungere end en 32 fladskærm.
Husk at  blå er til et lag gibs og rød til 2 lag gibs.

Martin

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af rumlepraasen rumlepraasen skrev:

Jeg vil gerne have hængt min 32" fladskærm op på en gipsvæg i mit soveværelse. Da jeg gerne vil kunne se det, både fra sengen og når jeg sidder ved computeren, vil jeg gerne have et vægophæng med drejearm.
Jeg ved jeg skal bruge sådan nogle gips skruer/rawplugs, men vil det være en god ide at sætte en plade af en art op på væggen først?
Kan det overhovedet bære sådan en drejearm, selvom jeg bruger de rigtige skruer/rawplugs?
Jeg har fundet frem til nedenstående indtil videre...
http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-multibrackets-m-vesa-flexarm-360-ii-billig/oph%C3%A6ng-til-fladsk%C3%A6rms-tv/7350022733282_13221005_p.html

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af rumlepraasen rumlepraasen skrev:

Jeg vil gerne have hængt min 32" fladskærm op på en gipsvæg i mit soveværelse.

Som skrevet, så burde 2 styk 101 gipsplugs/skruer være nok. Men alternativt kan du jo prøve at finde ud af hvor træ eller metal skellettet er bag gipsvæggen og skue nogle alm skuer fast, for så skal væggen eller skruen knække før tv´et falder ned...
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 09:10
Husk at når du har en arm til at bære tv'et vil vægten på plugs'ene øges i takt med at skærmen kommer længere fra væggen. Jeg tvivler ikke på at de førnævnte plugs er 1.klasses men JEG ville nok finde ud af hvor der er lægter i væggen og så lave en løsning hvor beslaget er monteret direkte i disse.

BS
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 09:30
Jeg ville tage 101 Rosett i rød eller blå alt efter tykkelsen. De holder rigtig godt og har selv brugt dem til mine tv.

Den blå kan klare op til 38kg når tv'et er ude fra væggen og 50kg når det er inde. De røde klarer 70kg ude og 85kg inde. Nu skriver du ikke hvad dit tv vejer, men et par af de rosett burde sagtens kunne holde tv'et.

Hvis du har mulighed for det, bør du som andre har skrevet, selvfølgelig skrue det fast i rammen bagved, for at få endnu bedre hold.

Redigeret af bibihest - 02-Januar-2010 kl. 09:31
Til top
rumlepraasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2008
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 11:30
Tv'et vejer kun 12.5 kg...

Men hvis de røde kan holde mest vægt, så kan jeg vel bare bruge dem, for at være på den helt sikre side, eller hva?

Så er det jo bare at komme igang :-)

Redigeret af rumlepraasen - 02-Januar-2010 kl. 11:40
Til top
Christian76 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-August-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 15:20
Nej. Du skal tjekke tykkelsen på væggen først. Derefter kan du bruge rød som er beregnet til 2 lags gips dvs 26 mm tyk væg hvorimod blå er 1 lag gips 13 mm tyk.
Jeg er selv tilhænger af at finde skelettet i væggen og montere det direkte der. Men nu vejer Tvet jo ikke så meget, så alle løsninger vil være gode..

Mvh Christian

Redigeret af Christian76 - 02-Januar-2010 kl. 15:22
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu