recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32 tommer billigt TV.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

32 tommer billigt TV.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 32 tommer billigt TV.
    Sendt: 24-August-2014 kl. 18:37
Hej derude,

Mit moster tv på 32 tommer er desværre gået i stykker, så nu er jeg sat på opgaven for at finde et nyt. Pengene er små, og det må højst være 32 tommer da hun har Tvet i et reolsystem, så der er ikke plads til mere end det.
Hun er på vej mod de 70 år, og har ingen speciele krav, så jeg er ikke på udkig efter smart TV eller noget, dog vil jeg gerne finde et i Full HD. Budgettet er omkring de 3000 kr og har selv set på dette:

http://www.computercity.dk/product/17583367/samsung-32-led-tv-ue32h5005?ref=section

Ville det være helt skidt, eller kan i anbefale noget der er lidt bedre ?
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 21:24
Hej

Da min familie har gode resultater med SONY i forskellige prisklasser, og dit valg af Samsung H5005 er et TV i den nedre ende af kvalitetsskalaen, efter hvad jeg har læst, vil jeg hellere pege på

Sony Bravia KDL-32W705B eller

Sony Bravia KDL-32W706B

De er at få fra kr. 3.000 for den enes vedkommende, men forhandleren Pixmania har jeg ikke læst omtalt særlig positivt, men andre har måske andre erfaringer.

Her er linket til en oversigt til over Full-HD tv som ønsket. Som det fremgår, er begge SONY-tv at finde øverst på listen, men der skal beregnes mindst kr. 3.400, som det fremgår af priserne pt.

Link: http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?attr_2=40007329&attr_2000000=58042916&attr_57474168=57474170
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 06:22
Takker for dit input og forslag.
Jeg kan se at begge dine Sony er smart TV, så jeg tænker bare om det ikke bare er det man betaler eksra for, der kan da ikke være så meget forskel på billedkvaliten ved 2800 og 3400 kr ?

Men hvis du har læst lidt dårligt om det Samsung, så må jeg lige overveje, for 700-800 kr er alligevel nogen penge, når vedkommende ingen har.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 07:08
Full hd i den størrelse betyder intet, og Full hd er ikke garanti for et godt billede. De fleste tv kommer med smart funktioner i dag, og du "betaler ikke ekstra for det" det gør man nok, men det kan ikke fravælges.
Men prøv at se uden om fullhd kravet. Og se om der ikke dukker nogle fornuftige tv op.
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 10:55
Hvorfor ikke bare det købe det billigste? En dame på 70 år, er da garanteret ligeglad med billedkvalitet osv.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/LT32E33B/jvc-32-led-tv-lt-32e33-sort


Og husk at fuld HD i en 32" svarer til samme pixelstørrelse som 4k i en 65", så det er nok rimelig ligegyldigt til normalt tv brug.



Redigeret af vclarke - 25-August-2014 kl. 10:56
Til top
j85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

...

Og husk at fuld HD i en 32" svarer til samme pixelstørrelse som 4k i en 65", så det er nok rimelig ligegyldigt til normalt tv brug.


Vil du fortælle lidt om denne udregning?
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 13:21
Jeg gad godt se den, der kan se forskel på almindelig HD og Full HD på en 32" skærm....
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 14:22
Selvfølgelig kan der ses forskel - med næsen helt oppe i skærmen. Har selv en 24" fullHD PC monitor med hdmi/dvi indgang. Og tæt på er jeg ikke i tvivl om det er 1080p
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af j85 j85 skrev:


Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

...

Og husk at fuld HD i en 32" svarer til samme pixelstørrelse som 4k i en 65", så det er nok rimelig ligegyldigt til normalt tv brug.



Vil du fortælle lidt om denne udregning?


Den er såmænd rimelig nem, et 65" tv er dobbelt så bredt/højt som et 32" (meget tæt på i hvert fald) og 4K har dobbelt så mange pixels i bredde/højde som fuld HD. Ergo er pixelstørrelsen den samme.



Redigeret af vclarke - 25-August-2014 kl. 14:51
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Selvfølgelig kan der ses forskel - med næsen helt oppe i skærmen. Har selv en 24" fullHD PC monitor med hdmi/dvi indgang. Og tæt på er jeg ikke i tvivl om det er 1080p

Hvad med på 2-3 meters afstand og 70 år gamle øjne ? Tongue
Til top
DavidHimself Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DavidHimself Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

 Hvad med på 2-3 meters afstand og 70 år gamle øjne ? Tongue

Hvis jeg skal komme med min helt subjektive mening - der er en grund til at der ikke er den store teknologiske fremgang i de små størrelser forskellen er simpelthen for lille til at det betyder noget Smile 

Du kan trygt købe noget ala: https://www.komplett.dk/philips-32-led-tv-32pht431912/811115 eller bruge den ubetydelige forskel i pris, på at købe noget lidt større for at hjælpe de gamle øjne hvis der er plads: https://www.komplett.dk/lg-39-39lb561v-led-tv/817460 

Min egen farmor fik et 50" G30 da de var moderne, og hun var meget begejstret Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Selvfølgelig kan der ses forskel - med næsen helt oppe i skærmen. Har selv en 24" fullHD PC monitor med hdmi/dvi indgang. Og tæt på er jeg ikke i tvivl om det er 1080p

Hvad med på 2-3 meters afstand og 70 år gamle øjne ? Tongue

Så er det selvfølgelig ligegyldigt. På den afstand kan man dårligt se skærmen i den alder. Vil også plædere for en 42 tommer, som fungerer bedre til dårligt seende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu