recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32 tommer billigt TV.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

32 tommer billigt TV.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 16:25
Uha, der har været en del indlæg siden imorges, tak for det. Som skrevet i mit første indlæg, så skal tvet stå inde i et reolsystem, og der er kun plads til en 32 tommer. Så der er forsat lidt delte meningen om man skal købe et til 2700 eller til 3500, da nogen skriver man ikke giver noget for smart i forhold til ikke smart, så må der være noget forskel på billedkvaliteten på prisforskellen.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af j85 j85 skrev:


Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

...

Og husk at fuld HD i en 32" svarer til samme pixelstørrelse som 4k i en 65", så det er nok rimelig ligegyldigt til normalt tv brug.



Vil du fortælle lidt om denne udregning?


Den er såmænd rimelig nem, et 65" tv er dobbelt så bredt/højt som et 32" (meget tæt på i hvert fald) og 4K har dobbelt så mange pixels i bredde/højde som fuld HD. Ergo er pixelstørrelsen den samme.


Den udregning er ikke rigtig. Et 65" er arealmæssigt 4x større end 32". Og uhd/4k har ikke dobbelt, men fire gange så mange pixels.

Redigeret af JeTex - 25-August-2014 kl. 16:41
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af j85 j85 skrev:


Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

...

Og husk at fuld HD i en 32" svarer til samme pixelstørrelse som 4k i en 65", så det er nok rimelig ligegyldigt til normalt tv brug.



Vil du fortælle lidt om denne udregning?


Den er såmænd rimelig nem, et 65" tv er dobbelt så bredt/højt som et 32" (meget tæt på i hvert fald) og 4K har dobbelt så mange pixels i bredde/højde som fuld HD. Ergo er pixelstørrelsen den samme.


Den udregning er ikke rigtig. Et 65" er arealmæssigt 4x større end 32". Og uhd/4k har ikke dobbelt, men fire gange så mange pixels.

Så du giver faktisk manden ret..... 4x større skærm og 4x antallet af pixels.... same/same Big smile
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af DavidHimself DavidHimself skrev:

Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

 Hvad med på 2-3 meters afstand og 70 år gamle øjne ? Tongue

Hvis jeg skal komme med min helt subjektive mening - der er en grund til at der ikke er den store teknologiske fremgang i de små størrelser forskellen er simpelthen for lille til at det betyder noget Smile 

Du kan trygt købe noget ala: https://www.komplett.dk/philips-32-led-tv-32pht431912/811115 eller bruge den ubetydelige forskel i pris, på at købe noget lidt større for at hjælpe de gamle øjne hvis der er plads: https://www.komplett.dk/lg-39-39lb561v-led-tv/817460 

Min egen farmor fik et 50" G30 da de var moderne, og hun var meget begejstret Smile

Nu er det ikke mig, der er trådstarter men det kan være han kan bruge dit svar Wink
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:


Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af j85 j85 skrev:


Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

...

Og husk at fuld HD i en 32" svarer til samme pixelstørrelse som 4k i en 65", så det er nok rimelig ligegyldigt til normalt tv brug.



Vil du fortælle lidt om denne udregning?


Den er såmænd rimelig nem, et 65" tv er dobbelt så bredt/højt som et 32" (meget tæt på i hvert fald) og 4K har dobbelt så mange pixels i bredde/højde som fuld HD. Ergo er pixelstørrelsen den samme.


Den udregning er ikke rigtig. Et 65" er arealmæssigt 4x større end 32". Og uhd/4k har ikke dobbelt, men fire gange så mange pixels.

Så du giver faktisk manden ret..... 4x større skærm og 4x antallet af pixels.... same/same Big smile

I min verden er dobbelt og fire gange ikke det samme. Tilbage er kun, hvornår man ser pixelstrukturen på henholdsvis 32" fhd og 65" uhd.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 17:09
4 gange større skærm med 4 gange så mange pixels.... jeg lader den lige stå lidt.....
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 17:27
Det Samsung ue32h5005 har jeg i en 22" til køkkenet, og jeg er positiv overrasket over billedekvaliteten det er meget neutralt og skarpt, så tilpasse er det et godt bud, hvis hun bryder sig om betjening og menuer!
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af BlaZZo BlaZZo skrev:

Som skrevet i mit første indlæg, så skal tvet stå inde i et reolsystem, og der er kun plads til en 32 tommer.


Mål efter, med de moderne tynde rammer, kan det være at der er plads til lidt mere....

Klaus
(hvis morfar gik fra 28 til 42" og var meget glad for det store billede)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 21:57
KlausDM:
Desværre ikke, der er lige plads til et 32 tommer. Vi har haft prøvet at have en 40 tommer stående, og det var for stort. Min moster er også tilfreds med 32 tommer.

Jeg har haft en snak med hende i dag, og vi har fundet ud af prisen må være op til 3500 kr. Så der er lidt mere at rode rundt med end de 2700 jeg har ledt efter.

Der er godt nok mange tv der koster omkring 3500 og er i Full HD, så det er godt nok umuligt at vide hvad præcis forskellen er på dem. Det gør ikke noget det er med smart tv.

En i tråden anbefalede dette: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2954952/TV/Sony-Bravia-KDL-32W706B-Sammenlign-Priser

Det ser som udgangspunkt også fint ud, desværre ingen butik vi kan hente det i, da min moster foretrækker at købe det i en butik hvis der nu skulle være noget galt med det.

Min moster låner lige nu et Sony, og det virker hun glad for, men kan slet ikke gennemskue forskellen på alle de modeller som kan det samme og koster det samme.
Til top
O'Riley Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O'Riley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 00:39
Oprindeligt skrevet af BlaZZo BlaZZo skrev:

KlausDM:


En i tråden anbefalede dette: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2954952/TV/Sony-Bravia-KDL-32W706B-Sammenlign-Priser

Det ser som udgangspunkt også fint ud, desværre ingen butik vi kan hente det i, da min moster foretrækker at købe det i en butik hvis der nu skulle være noget galt med det.



Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 05:38
Jeg kan også anbefale et Sony i 32". Bl.a. havde mine venner samme problem med plads i reolen og de købte et Sony 32" (kan ikke lige huske model nr.) Mener det hed noget W705 og kostede lige under 3000 kr. i Bilka.
Jeg blev positivt overrasket over både billede kvalitet og dets nemme og enkle menu system.
Der er så kommet en nyere version som hedder Sony 32W706B som ligger på 3500 kr. 
Ift. Samsung, så ville jeg aldrig købe eller anbefale deres billige modeller. Simpelthen fordi det imo er noget plastikbras med en billede kvalitet, som ikke er noget at råbe hurra for !
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2014 kl. 06:00
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af j85 j85 skrev:


Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

...

Og husk at fuld HD i en 32" svarer til samme pixelstørrelse som 4k i en 65", så det er nok rimelig ligegyldigt til normalt tv brug.



Vil du fortælle lidt om denne udregning?


Den er såmænd rimelig nem, et 65" tv er dobbelt så bredt/højt som et 32" (meget tæt på i hvert fald) og 4K har dobbelt så mange pixels i bredde/højde som fuld HD. Ergo er pixelstørrelsen den samme.


Den udregning er ikke rigtig. Et 65" er arealmæssigt 4x større end 32". Og uhd/4k har ikke dobbelt, men fire gange så mange pixels.


Den udregning er helt rigtig, dobbelt bredde/højde = 4x og dobbelt så mange pixels i bredde/højde = 4x
2(bredde)x2(højde)=4
Så faktum er at et 32" fuld HD tv har "samme"(en lille smule flere) antal pixels/areal, som et 65" UltraHD tv.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu