recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32 tommer med digital tuner til min mor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket32 tommer med digital tuner til min mor

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 16:23
Jeg kan bekræfte, at der er danske menuer og betjeningen er også til at finde ud af, så du skal ikke have bekymringer hvad dette angår. 
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 17:11
Jeg er enig med dig, Thyboen, at den digitale tuner er nyttig for din mor, hvis hun kun ser de tre danske kanaler. Det er mere eller mindre dét, vi gør i min familie. (Så har vi dog også tre svenske analogt - bor mellem Ringsted og Roskilde.)
Med den gamle antenne modtager vi de danske kanaler i en noget højere kvalitet, når vi sammenligner med det analoge signal.
Det er ikke raketvidenskab - man skal bare åbne øjnene
Det tror jeg faktisk også, at din mor vil værdsætte...

Jeg er meget glad for mit eget tv (se signaturen), men det er ikke kommet tilstrækkeligt ned i pris - endnu . Dog skal du ikke forveksle det med et 'U'. Det er billigmodellen fra sidste år.... Den er meget ringere! Ikke værd at snakke om i denne sammenhæng!

Jeg har endnu ikke set et godt AV-tilbud fra Bilka, uden at det med lethed kunne slås af flere andre i branchen.

Snakken går meget om JVC'en som et godt tilbud. Hvis du har mulighed for det, kunne du måske også kigge på Toshiba fra TapeConnection. Der er mange, der har talt godt om WL 66 ZS. Den er uden DVB-T - desværre.

Venligst
Søren

Redigeret af Breddam - 30-April-2007 kl. 17:13
Til top
Thyboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 19:34

Tak til alle . Det var et godt link, Pokerface - og rart at høre, at der er danske menu.

Jeg har været henne hos min mor her i aften med et print fra nettet af tv'et med nogle oplysninger m.m. Hun tænker imidlertid meget på Philips-mærket, men jeg har muligvis overbevist hende om, at JVC også er et godt. Det er vel noget med at Philips altid har været kendt her i DK - og meget kendt blandt de ældre generationer. Men selvfølgelig - vil hun gerne have Philips, skal hun da have det - men som jeg sagde til hende, så kommer hun måske til at smide flere skajsere i bøtten for at få et Philips-tv af tilsvarende kvalitet.

Nu vil hun tænke lidt over det, før hun giver mig besked.

Men, men - ender det med, at hun gerne vil have Philips, hvilken model skal jeg mon så kigge på at få noget, der kan matche JVC'en - og med digital tuner?

Har lige set Philips 32PF5531D på edbpriser - til kun 5969 + fragt hos pc-netto.dk. Faktisk billigere end JVC'en. Hvordan mon den er i billedkvaliteten?

Kent.

Til top
dagger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-April-2007
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 22:37

Jeg følger lige lidt med, da jeg selv har kigget på både Toshibaen og JVC'en.

Er der nogen der kan sammenligne disse to?

JVC'en får meget ros for analoge signaler, men hvordan er den til de digitale?

/Dagger

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 23:01
Det er jo begge særdeles gode tv! Gode ift billedkvalitet jf. recordere.dk
Lad nu slutbrugeren kigge på dem!
Måske kunne endda u2000 eller v2500 (som til forskel for 'u' netop billedmæssigt kan leve op til de to andre) komme ind i billedet?
Udseendet i stuen vil betyde en del, så tag nu slutbrugeren ud til tv'et Fortæl hende så om de her nørd-faktorer, og lad hende så opveje dem med design og andet

Venligst
Søren

Redigeret af Breddam - 01-Maj-2007 kl. 12:08
Til top
Thyboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 00:20

Det er desværre ikke muligt at få min mor med ud i butikken. Hun er meget gangbesværet.

Kent.
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af dagger dagger skrev:

Jeg følger lige lidt med, da jeg selv har kigget på både Toshibaen og JVC'en.

Er der nogen der kan sammenligne disse to?

JVC'en får meget ros for analoge signaler, men hvordan er den til de digitale? /Dagger

hejsa.

Kender ikke rigtigt Toshibaen, men jeg har hørt nogle klage over at designet er meget "Plasticagtigt", (men det er det nævnte  "billige" JVC muligvis også) det kan jo nok ikke helt undgås til de priser.

Men nogle har ved Toshiba også beklaget sig over en elendig Fjernbetjening, og har udkiftet den med en uoriginal/universal Remote.

Og så... Nu er det jo som regel ikke "de gode" signaler der volder problemer, det plejer at være de dårlige/mindre gode der laver balladen, og jeg har ikke endnu ikke set nogen steder, at JVC ikke skulle kunne magte de gode (digitale) signaler også.
På mit eget JVC, giver digitale signaler ihvertfald super gode billeder.

Redigeret af Pokerface - 01-Maj-2007 kl. 07:47
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Point: 260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 07:45
JVC'en modtager og behandler de digitale signaler meget flot. Ingen porblemer der. Designet kan altid diskuteres, men jeg synes ikke der er noget der virker generende ved, da det er meget neutralt (kedeligt?)
Toshiba W66ZS, som er den jeg har mest erfaring med modtager og behandler også signalerne godt (analog). Igen kan designet diskuteres, men basalt set, så er det lidt det samme som JVC og, selvfølgelig, smag og behag. Det er korrekt, at fjernbetjeningerne, i og for sig på begge modeller, ikke er det mest ophidsende, men de virker ok. Dog må det retfærdighedsvis indskydes, at det som reglen ikke er der producenterne ofrer den største opmærksomhed, så designet er ofte ganske ordinært på disse.
Men summasumarum, så er det absolut meget kapable TV begge 2 og jeg vover da også den påstand, at de er anbefalesværdige.
Til top
dagger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-April-2007
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 08:45

Toshiba er jo også lige "nedkommet" med en ny model (Toshiba 32 C 3000P hvis jeg ikke husker helt galt). Her skulle Remoten jo være en af de store forbedringer.

Er der nogle der har nogle negative ting at sige om de to (tre, hvis man tager den nye Toshiba med)  tv?

Til top
Thyboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 13:19

Nu må I ikke hijacke min tråd med for meget snak om Toshiba .

Som nævnt tidligere, bliver det et valg mellem JVC eller Philips, og jeg
skrev følgende:

"Har lige set Philips 32PF5531D på edbpriser - til kun 5969 + fragt hos pc-netto.dk. Faktisk billigere end JVC'en. Hvordan mon den er i billedkvaliteten?"

Beslutter min mor sig for at få Philips, fordi hun mener, mærket har et bedre ry end JVC, hvilken model kan så måle sig med JVC'en? Personligt synes jeg så også, at Philips laver nogle rigtigt flotte TV.

Kent.
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 13:32

Hej.

Jeg har ikke hørt noget positivt om de billigere LCD modeller fra Philips. (Og egentlig heller ikke om de dyre, for den sags skyld).

Og personligt kendskab til dem har jeg heller ikke... Mit kendskab til Philips begrænser sig til et af deres "CRT 32" Luxus" skærme, og det var det mest elendige TV jeg igennem ca. 25 år har haft, så for mig er der ikke flere Philips på programmet.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Thyboen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej.

Jeg har ikke hørt noget positivt om de billigere LCD modeller fra Philips. (Og egentlig heller ikke om de dyre, for den sags skyld).

Har du da været på Mars de sidste mange år? . Mange af Philips' modeller er ellers blevet rost til skyerne i mange test's, men dem har du så ikke læst. En simpel søgning på google vil overbevise dig.

Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Og personligt kendskab til dem har jeg heller ikke... Mit kendskab til Philips begrænser sig til et af deres "CRT 32" Luxus" skærme, og det var det mest elendige TV jeg igennem ca. 25 år har haft, så for mig er der ikke flere Philips på programmet.

Dumt at afskrive Philips' nyere produkter bare fordi du har haft et elendigt gammelt et

Kent.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu