Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Neru
Ny bruger
Oprettet: 01-Maj-2007
Status: Offline
Point: 13
|
Emne: 32" Toshiba eller JVC? Sendt: 01-Maj-2007 kl. 15:13 |
Har efter en dårlig oplevelse med Samsung LE-32S71B returneret det og skal ud og finde et andet 32" LCD har kigget på følgende:
Toshiba 32C3030D Toshiba 32C3000P JVC LT-32A80(SU/ZU) JVC LT-32DA8(SU/ZU) JVC LT-32R71(BU/ZU)
TV'et skal bruges til Xbox 360 gennem VGA, analogt og DVD. senere digitalet signal og evt PS3
Nogle spørgsmål som jeg håber nogen kan besvare?
1. Er der nogen af de overstående modeller der har S-PVA eller er de alle PVA paneler?
2. Kan forstå at JVC'erne har det bedste analoge? men hvad med det digitale 720p billede?
3. Hvilket har den bedste lyd?
4. Er der VGA indgang i alle ovenstående TV?
5. Er JVC A80 og DA8 samme fjernsyn men med TV tuner i DA8? Er 3030D samme fjernsyn som 3000p men med TV tuner i 3030D?
Er det de rigtige modeller jeg har kigget på?, eller skal jeg kigge efter noget helt andet? og hvilken af dem er det bedste TV til mit brug(prisen er underordnet da de lægger så tæt prismæssigt alligevel)
Redigeret af Neru - 01-Maj-2007 kl. 15:14
|
 |
Neru
Ny bruger
|
Sendt: 01-Maj-2007 kl. 23:31 |
slet ikke nogen der ved hvilket af de 2 mærker jeg skal vælge? 
|
 |
sphinxdk
Junior bruger
Oprettet: 28-April-2007
Sted: Horsens,Denmark
Point: 48
|
Sendt: 02-Maj-2007 kl. 10:57 |
Hej
Jeg har haft et lignende problem. Jeg ved ærlig talt ikke hvilket af de to mærker du skal vælge, men jeg endte med et toshiba.
Mit problem har faktisk været at jeg ikke kunne finde nogen steder hvor de har JVC A80 udstillet! Og jeg vil ikke købe et tv uden at have set det først ligemeget hvor meget ros det har fået.
Hvis du ved hvor de har JVC'en udstillet vil jeg meget gerne vide det.
Under alle omstændigheder er Toshibaen et fint tv til de penge! jeg købte dog et WL66 (lidt ældre end 3000P) hos tapeconnection. jeg så de to toshiba'er ved siden af hinanden og jeg synes ik der er voldsom forskel. dog havde 3000P lidt mindre støj ved analog.
Der er kun 500 kr forskel på de to men jeg valgte den ældre udgave, for det er kun til soveværelset. havde det været til stuen ville jeg nok have valgt den nye.
du har iøvrigt helt ret med hensyn til modelbetegnelserne...
|
 |
Neru
Ny bruger
|
Sendt: 03-Maj-2007 kl. 23:56 |
tak for svaret sphinxdk endte med at bestille et 32C3030D fra hardwareversand.de. håber det er bedre end Samsung LE-32S71B
Redigeret af Neru - 03-Maj-2007 kl. 23:56
|
 |
andenand
Ny bruger
Oprettet: 09-Maj-2007
Point: 10
|
Sendt: 09-Maj-2007 kl. 11:23 |
Neru skrev:
tak for svaret sphinxdk endte med at bestille et 32C3030D fra hardwareversand.de. håber det er bedre end Samsung LE-32S71B
|
Hej, jeg skal også have anskaffet mig en "billig" 32 LCD skærm og faldt over dig indlæg.
Må jeg spørge hvorfor du netop har valgt 32C3030D og ikke f.eks. en Sony, Panasonic - altså hvorfor netop DEN skærm?
Har du modtaget den fra Tyskland? Ellers tilfreds med købet?
|
 |
dikki
Bruger
Oprettet: 04-April-2007
Sted: Denmark
Point: 249
|
Sendt: 09-Maj-2007 kl. 11:31 |
andeand søg lidt i forum.. Så finder du svar ;)
Ganske enkelt er toshibaen noget af det bedste i den prisgruppe. Du smider en del mere penge for et mærke som Sony.
|
 |
Thedaen04
Ny bruger
Oprettet: 22-April-2007
Sted: Denmark
Point: 16
|
Sendt: 09-Maj-2007 kl. 11:54 |
Jeg har også lige været i samme valg,og endte med at købe Toshiba C3000p
i Tapeconnection. JEg fik det lige hjem igår hvor jeg så en del film på det, og
må sige jeg er MEGET imponeret... Jeg havde også overvejet JVC krafitgt,
men efter jeg så A80eren og Fonas model (EU80eren som er den samme på
nær designet) blev jeg noget skuffet over især menu og fjernbetjening... Af
hvad jeg kunne bedømme var billedekvalitet stort set det samme, så jeg lod
design af menu og fjernbetjening tale... Et valg jeg ikke har fortrudt
endnu....
|
 |
andenand
Ny bruger
|
Sendt: 09-Maj-2007 kl. 12:19 |
dikki skrev:
andeand søg lidt i forum.. Så finder du svar ;)
Ganske enkelt er toshibaen noget af det bedste i den prisgruppe. Du smider en del mere penge for et mærke som Sony. |
Jamen oki - så tror jeg det bliver sådan én fætter, designet ser fornuftigt ud.
Jeg har egentlig ikke de store krav - sammenligner med min gamle Bilka´s "bedste" prosonic 32" 100Hz (ovenikøbet demo-model) :) Som i øvrigt ikke ikke virker med min Xbox360 på pal60, så det er årsagen til min søgen.
Er det korrekt forstået at Stofa ikke sender med dvb-t, og at jeg dermed ikke får glæde af den indbyggede digtale tuner? - vil billedet være "grumset"?
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 09-Maj-2007 kl. 12:35 |
andenand skrev:
Er det korrekt forstået at Stofa ikke sender med dvb-t, og at jeg dermed ikke får glæde af den indbyggede digtale tuner? - vil billedet være "grumset"?
|
Stofa benytter så vidt jeg ved ikke DVB-T (Det gør de i hvert fald ikke i Slagelse), så C3000P uden DVB-T vil være nok.
|
 |
andenand
Ny bruger
|
Sendt: 09-Maj-2007 kl. 12:56 |
Non-Desperado skrev:
andenand skrev:
|
Stofa benytter så vidt jeg ved ikke DVB-T (Det gør de i hvert fald ikke i Slagelse), så C3000P uden DVB-T vil være nok.
|
Tak for svaret. Kan du sige hvordan billedet "opleves" uden en digital modtager?
Jeg fandt Toshibaén uden den indbyggede modtager (32C3001P), så den er vel også et ganske fornuftigt valg.
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 09-Maj-2007 kl. 13:25 |
andenand skrev:
Tak for svaret. Kan du sige hvordan billedet "opleves" uden en digital modtager?
|
Desværre, da jeg først bestilte mit eksemplar i går, har jeg ikke set den in action endnu. Men ud fra hvad jeg hørt skulle den være en anelse bedre end WL66Z, og denne skulle endda være rigtig god til analog, så det kan vel ikke gå helt galt. 
|
 |
Ullum
Guld medlem
Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
|
Sendt: 09-Maj-2007 kl. 13:35 |
andenand skrev:
Non-Desperado skrev:
andenand skrev:
|
|
Jeg fandt Toshibaén uden den indbyggede modtager (32C3001P), så den er vel også et ganske fornuftigt valg.
|
Du er vel opmærksom på, at C3001P er titangrå - hvis du vil havde den i sort så er det C3000P du skal havde fat på.
|
 |