recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32" tv til konfirmandpige - 2.000-2.500 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

32" tv til konfirmandpige - 2.000-2.500 kr

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 32" tv til konfirmandpige - 2.000-2.500 kr
    Sendt: 06-Juli-2021 kl. 18:21
Datteren vil bruge nogle af konfi-pengene til et fjernsyn. Lad os bare sige, at hun har nogle lavere krav til billed/lydkvalitet end mig :)

Vi kigger 32"
Jeg anbefaler hende, at det skal være Full-HD og ikke kun 720p - hvis hun fx skulle få lyst til at bruge den som computer-skærm....
Alle de "store" (Samsung, LG, Sony, Philips) har et bud til mellem 2.000 og 2.500 - og det er nok det prisleje, vi kigger i.

Hun kommer formentlig til at bruge de indbyggede højtalere, så hvis én producent skiller sig markant ud her, er det da relevant. Jeg ved SONY har været gode med modeller, hvor hele skærmen "spiller med", men om det også gælder disse billige modeller aner jeg ikke :)

Om én producent har marginalt bedre billed-kvalitet end andre tror jeg ikke vil betyde alverden for hende.

Hun kommer primært til at bruge Netflix, VIAfree, Youtube og streaming fra sin iPad/iPhone. Og sikkert også DR-tv.
Så et "nice" interface til disse ting betyder en del.
Og Airplay er et must, så hun kan spejle fra iPad/iPhone.
En "App-store" (eller hvad de enkelte producenter vælger at kalde den) vil også være et hit.

Jeg håber ikke, at jeg hermed starter en "krig" om hvilken producent, der laver den bedste smart-tv software. Jeg har bare ingen erfaring med nogen af dem. Vores "hus-alter" er et LG 65" OLED, men alt undtagen flow-tv betjenes fra en AppleTV-boks.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2021 kl. 18:40
det her kunne være et godt bud. Ikke et TV men en monitor, så uden TV tuner men alle platforme er indbygget. Har netop købt den til min medarbejder, den er super fed.

Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2021 kl. 12:53
Ifølge Pricerunner er der et enkelt 32" med indbygget Airplay i den ønskede prisklasse - og det har kun HD-opløsning.

Der er dog et ældre Philips med Android TV, hvor AirPlay kan bruges (dog p.t. ikke på lager).

For 300 kr. ekstra kan man få et Samsung m. AirPlay og FHD

Hvis der er plads til et 43" på værelset, så kan man få et Nokia 4300A 4K m. Android TV/Airplay inden for prisrammen. Lyden er efter sigende ikke noget at skrive hjem om (det er den ikke på nogen billige TV (alt efter hvor kræsen man er)), men det har bluetooth så den kan nemt forbedres med et headset eller en smart speaker.

Alternativt, overvej at købe brugt og kombiner med ældre Apple Tv eller billigt Android TV box. 

Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 09:37
tak for input til jer begge. vi kigger lidt rundt
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 09:47
Hvis integrationen med iPad/iPhone er vigtig, så overvej et billigt 32" TV og en brugt Apple TV HD boks. Hvis TV'et har HDMI CEC, så kan det typisk tænde/slukke sammen med boksen – uanset hvilken af de to fjernbetjeninger, man bruger.

Jeg tror, at det er en løsning, som din datter bliver gladere for i længden. Indbyggede apps i Smart TV har en tendens til at degradere eller helt forsvinde nogle år efter køb.
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2021 kl. 08:28
Jeg tror, valget falder på Samsung M7


Kan nogen fortælle forskellen på
S32AM702
S32AM704UR
S32AM704UU

Måske JacobSkaarup?? :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu