recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32" vs 42""
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket32" vs 42""

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: 32" vs 42""
    Sendt: 18-August-2010 kl. 22:59
Hej, 

Jeg skal købe mit første flade tv og overvejer enten LG sl8000 eller LG LD750N. 

Jeg har dog virkelig svært ved, at vurdere hvor stort det skal være. Jeg sidder ca. 1,5-2 meter fra skærmen. Mange skriver "så stort som muligt", men jeg er i tvivl om jeg skal vælge 32" eller 42".

Nogen der kan give et par råd til en tv rookie:-)?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 23:05
Det afhænger fuldstændigt af hvilken opløsning du ser mest, HD eller SD. Prøv at indsætte de rette parametre i den her pamflet

Og den siger 37" ved 1,5 m og med 1080 materiale. Rykker du derimod 2 m fra skærmen, kan du gå helt op i en 50"

Redigeret af Kampus - 18-August-2010 kl. 23:12
Til top
MF Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2010
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 23:30
Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår modellen på flatpanels. Jeg kan ikke finde ud af hvad facit af det jeg skriver ind betyder for mig?

Jeg kommer nok til at se en del film i høj opløsning, men ikke altid hd. Jeg kommer til at sidde ca. to meter fra skærmen. Jeg syntes 42" bliver for stort, så det er enten 32" eller 37". Det LG tv jeg gerne vil have kan dog ikke fås i 37".
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 01:30
Oprindeligt skrevet af MF MF skrev:

Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår modellen på flatpanels. Jeg kan ikke finde ud af hvad facit af det jeg skriver ind betyder for mig?

Det skal du ikke være ked af. Mange misforstår, hvad den beregning kan bruges til. Jeg mener heller ikke den er rasende relevant for dit problem, da den mere handler om, under hvilke forhold du vil have noget ud af en højere opløsning.

Den siger ikke noget om, hvornår du vil synes, at billedet er for stort. Det kan kun du reelt sige noget om. (Men jeg kan fortælle, at man ikke hører om ret mange, der fortryder købet af et for stort TV, mens vi er mange, der fortryder købet af et for lille TV.)

Den siger heller ikke noget om, hvornår du kommer så tæt på, at billedstøjen i et almindeligt digitalt ikke-HD TV-signal bliver forstyrrende. På vores 40" LCD ligger det lige omkring 1,7 meter, afhængig af valgt kanal. Men når du skriver 42", er det vel et plasma-TV, du overvejer? (Jeg mener ikke, der sælges 42" LCD.) Plasma-TV skulle angiveligt være noget bedre til at undertrykke den digitale støj i TV-signalet, og dermed kan du måske rykke noget tættere på, uden at støjen bliver generende.

Edit: Glem kommentaren om, at der ikke sælges 42" LCD. Jeg skulle nok have besøgt Google, før jeg slyngede den ud.

Redigeret af Allan Olesen - 19-August-2010 kl. 01:57
Til top
Gavin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 01:51
Oprindeligt skrevet af MF MF skrev:

Jeg kommer nok til at se en del film i høj opløsning, men ikke altid hd. Jeg kommer til at sidde ca. to meter fra skærmen. Jeg syntes 42" bliver for stort, så det er enten 32" eller 37". Det LG tv jeg gerne vil have kan dog ikke fås i 37".

Jeg sidder omkring 2.80 m. fra mit 50", og det er absolut ikke for stort..

Er ret sikker på at du ikke fortryder hvis du tager en 42" Smile
PS50C7705
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 16:11
Jeg tror heller, at du vil fortryde en 42 tommer, mens du måske vil komme til at fortryde at du kun tog en 32 tommer.

Da jeg startede med at kigge efter fladskræm, kiggede jeg efter 32 tommer, men ca. 1 år senere endte det med et lækkert pio 5090H 50 tommer, og det har jeg bestemt ikke fortrudt, men nu synes jeg godt nok 32 tommer ser små ud Smile

Redigeret af TvHomer - 19-August-2010 kl. 16:12
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Jeg tror heller, at du vil fortryde en 42 tommer, mens du måske vil komme til at fortryde at du kun tog en 32 tommer.

Da jeg startede med at kigge efter fladskræm, kiggede jeg efter 32 tommer, men ca. 1 år senere endte det med et lækkert pio 5090H 50 tommer, og det har jeg bestemt ikke fortrudt, men nu synes jeg godt nok 32 tommer ser små ud Smile
Jo og én der kommer fra 32" og ser et tv i 50" synes godt nok at billedet er grimt og groft. Alle fejl i billedet afsløres nådesløst.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu