recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 37´ tilbud i elgiganten - vurdering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket37´ tilbud i elgiganten - vurdering

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mrsam Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 08:34

hopgreve nævner at jeg kan købe en extern digital tuner, men sad lige og kiggede på specifiktaionerne for den omtalte fladskærm. Under tilslutninger, står der således:

Antenne tilslutning (DIN)/DVB-T tilslutning/DVB-S tilslutning • / - / -

Umiddelbart fortæller mig det, at jeg ikke ville kunne tilslutte en sådan extern tuner?

Specifikationer kan ses her

Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 08:49
Det fortæller bare den ikke er indbygget.
Du kan sagtens tilslutte sådan en ekstern enhed, bruger SCART stik
Til top
rellek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 16:14
Har også comx her... (nogle værre aber) nå men kan fortælle at det er ret lækkert at ha dvb-t tuner indbygget, da man ikke behøver nogen ekstern lille stue antenne, men bare med sit alm. antenne kabel kan modtage analog samt digitalt signal.

Men ellers kan også fortælle at Comx lige har introduceret deres IPTV, altså hvor man kan købe eller leje en boks fra dem og derved få alle kanaler i digital kvalitet samt Video On Demand og lidt andre frække features!

Det er ikke helt optimalt endnu, men jeg er blevet lovet at der skulle komme en masse ekstra kanaler og andre gode ting. Så vil du ihvertfald undgå at skulle købe den lille ekstra boks med ekstern tuner...

du kan selv lige læse lidt om IPTV og deres boks her: http://www.comx.dk/Render.aspx?PageId=251

Redigeret af rellek - 16-Juli-2007 kl. 16:15
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 17:05

Hej

Ja , COMX var ca 1 år om at få det til at virke her hvor jeg bor

MHT extern dvb-t dekoder , så skal man huske at man skal bruge en hvis man har en recorder

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej

Ja , COMX var ca 1 år om at få det til at virke her hvor jeg bor

Hvordan kan de være 1år om at få det til at virke, når de først har lanceret det nuher?

godtnok har sælgerne vist været noget hurtige til at sige de kan levere IP-tv. Det sagde de også tilbage i November 2004 at det var på trapperne.. men der er jo først sket noget med den nye direktør.

Men nu hvor de siger de har lanceret det, virker det vist ok.

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 18:13

Hej Bjarke

COMX var 1 år om at få  tv-internet og telefon til at virke her , det er fibernet og vi har en "kasse" på væggen

MVH

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 18:42

Hej Bjarke

COMX var 1 år om at få  tv-internet og telefon til at virke her , det er fibernet og vi har en "kasse" på væggen

MVH

Det lyder da meget usansynligt hvis de ikke har fået foreningen på nettet inden for den aftale tid +/-

Men der kan vel være enkelte hvor evt. tidligere beboer ikke har været hjemme når installationen er lavet eller hvor det ikke virker..

Kan du beskrive det for mig?

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 19:00

Hej

Arbejder du da for COMX

Når jeg siger at de var 1 år om at få det til at virke , ja så er det ( mindst ) den tid vi har haft problemer med telefonen ( ekko-medhør-pludselig afbrudt forbindelse og meget mere) der har også været store problemer med vores internet, i drømmer ikke om de problemer vi har haft så det har været en sej omgang!

MVH

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 19:38

Hej

Arbejder du da for COMX

Når jeg siger at de var 1 år om at få det til at virke , ja så er det ( mindst ) den tid vi har haft problemer med telefonen ( ekko-medhør-pludselig afbrudt forbindelse og meget mere) der har også været store problemer med vores internet, i drømmer ikke om de problemer vi har haft så det har været en sej omgang!

MVH

Ja jeg både arbejder og er kunde i Comx

Jeg er nu stolt nok af at arbejde i comx, selvom man dog godt ved der kan være kroge for det ikke helt virker altid.

Nu er jeg ikke i admistration osv, men er med til at lave installationerne hos kunderne.

Jeg er nu ikke den der kan beklage at det ikke har virket tilfredsstillende. Men det er der sikkert andre der er bedre til.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 19:46

Hej bjarke

Det virker også fint nok nu , vi var nok lidt for hurtige ude her i vores forening , det er ca 3 år siden vi fik COMX ( greve) , og ja der er sket fremskridt det sidste år , men det ved du jo alt om , og en god ting er at comx er rimelig billig ift så mange andre udbydere !

Det kunne være at vi skulle vende tilbage til den oprindelige tråd , os med 37"

MVH

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2007 kl. 20:13

Hej bjarke

Det virker også fint nok nu , vi var nok lidt for hurtige ude her i vores forening , det er ca 3 år siden vi fik COMX ( greve) , og ja der er sket fremskridt det sidste år , men det ved du jo alt om , og en god ting er at comx er rimelig billig ift så mange andre udbydere !

Det kunne være at vi skulle vende tilbage til den oprindelige tråd , os med 37"

MVH

Hehe ja det kan du have ret i... Jeg startede faktisk i comx ved at hive fiberkabel i lærkehegnet i greve måske det er der ;-)

Angående spørgsmålet omkring tv... Så har jeg haft 32" af sharp modellen..

Og det havde faktiskt okay pænt billede, og det bedste var næsten at det havde justering af lys vha  censor på fronten.. Jeg skiftede dog bla fordi den kun havde 1 HDMI indgang.
Det har 37" modellen nok også.
Til 6000kr er det nok et helt okay tilbud.
Til top
mrsam Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 12:29

En lille update og yderligere spørgsmål :)

Jeg endte med at købe det her for 2 ugers tid siden.. Billedet virker helt fint, hvilket er det vigtigste for mig (er ikke så kræsen).. Jeg endte dog med at bytte det første til et nyt, da der i et interval af 2 min kom nogle tik lyde fra fjernsynet..

Alt kører fint med et nye, dog med et par mærkelige undtagelser..

Når jeg er skifter til voice eller disney channel, forekommer der "kradse'agtige" lyde, hvilket totalt ødelægger oplevelsen af disse kanaler.. ALLE andre kanaler fungerer helt fint, så det er kun disse to kanaler der skaber problemer..

Umiddelbart tænker jeg så om det er et problem med fjernsynet eller kunne det være signalet fra de to kanaler der på en eller anden måde skaber dette problem, hvilket bare er mærkeligt da de andre virker helt fint?...

Jeg kan sagtens leve uden de to kanaler, da jeg alligevel aldrig ser dem, men det nager mig stadig lidt.. Kunne jo godt være der var en logisk løsning på det :) Hvad mener i?

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu