recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 37PF9731D og DVB-t via antenneforening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket37PF9731D og DVB-t via antenneforening

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Juliussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-November-2006
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: 37PF9731D og DVB-t via antenneforening
    Sendt: 04-December-2006 kl. 12:11
Jeg har købt et Philips 37PF9731D som jeg er superglad for.

Det kan dog ikke fange DVB-T fra min antenneforening  (Nyborg Almene Antennelaug)

De skriver at:
"
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2006 kl. 12:46

Måske er i virkeligheden et DVB-C signal din udbyder sender. Prøv at læse lidt her:

http://www.recordere.dk/faq/afmviewfaq.aspx?topicid=10&f aqid=78

Rettelse: Nå, nu har jeg også læst dit link, og det er der jo ingenting der tyder på :-(

Redigeret af cnn3 - 04-December-2006 kl. 12:48
mvh Christian
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 10:35

Julius

Naar der staar de n-a-a sender paa 213,25 da burde du vel se paa dit tv om der er aktivitet paa dit almindelige analoge Tv signal, forskel i sne eller hvad skærmen nu viser.

Til top
Prepsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 14:05

Hej Juliussen

Jeg bor selv i Nyborg, har et Sony tv med digital tuner, og har det samme problem som dig. Problemet er tilsyneladende, at modtagere med automatisk kanalsøgning ikke fanger DVB-T signalet (for det er DVB-T, vi taler om her). Og det vil iflg. en lokal tv-fohandler sige alle tv med indbygget tuner.

For at kunne fange signalet, skal du manuelt kunne gå ind på tuneren og angive 213,5 Mhz og 8 Mhz båndbredde. De 213,5 Mhz svarer heller ikke helt til kanal 10, men nærmere kanal 9½, og det er måske her, det går galt med den automatiske søgning, hvis den kun sker på "hele" kanal-numre?

På n-a-a's hjemmeside er der angivet nogle digitaltunere, der skulle være afprøvet på n-a-a's antenne. Jeg har selv prøvet en Grundig 1560 scart-stik modtager, og den henter signalet fint, når man først har fundet ud af at indstille den. - Men det er jo ikke lige den løsning, man ønsker sig når man køber tv med digital tuner...

Hilsen Prepsi

Redigeret af Prepsi - 05-December-2006 kl. 14:06
Til top
MAMs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 15:30

Skud i tågen...

Jeg havde samme problem med en Maximum T3000. Forsøgte en masse desperate ting. Valgte bla. Litauen som land og så kunne min box finde kanalerne. Det er vel et forsøg værd. Jeg ved godt nok ikke hvad Litauen hedder på Litauisk (hvis det da kan vælges). Men jeg kan se i 9731D manualen at søgningen er afhængig af det land man har valgt.

Det er self. noget skidt hvis menuerne dermed også er på Litauisk

Edit: Kan se at min antenneforening bruger 226 så det er ikke sikkert Litauen er det rigtige valg, men det er måske en idé at forsøge med forskellige lande.

Redigeret af MAMs - 05-December-2006 kl. 15:51
Sony 46Z4500
Sony STR-DA3400ES
Sony BDP-S550
Philips 5330H
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 17:11

Prepsi

Det maa jeg huske at gaa ind i den dag jeg anskaffer en saadan.   Menu og 213,5 plus de 8 MHz

Maaske et forkert sted, men naar DVB-T er indbygget i et Tv. Da burde signalet fra "Tuner til Skærmen være Digitalt", det er maaske her nogen bliver nervoese. Separate Tunere til alm. SD TV har vel ikke digital udgang fordi der ikke vil være behov herfor, ser for knudret ud 

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 19:52
Tak for svarene.

KT-Radio, hvor jeg har købt fjernsynet har også undersøgt det, og det kan ikke lade sig gøre. Philips digitale tuner kan ikke søge i VHF området.

Nu havde sælgeren lovet mig, at den kunne, så han var lidt ked af det. Han vil så give mig en digital antenne uden beregning, som jeg så kan koble direkte på fjernsynet eller lægge den på loftet, så alle rummene kan få glæde af den.
Så fin service fra dem, når det nu skal være.

Jeg har også snakket med antenneforeningen, grunden til at de har lagt dem i VHF båndet og ikke som "normalt" i UHF båndet, er at pladsen var reserveret til selector. Han foreslog derfor også at jeg kunne købe sådan en, men så har jeg jo stadig en ekstra boks, som jeg absolut ikke er interesseret i.

Redigeret af Juliussen - 05-December-2006 kl. 19:56
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Prepsi Prepsi skrev:

Hej Juliussen

Jeg bor selv i Nyborg, har et Sony tv med digital tuner, og har det samme problem som dig. Problemet er tilsyneladende, at modtagere med automatisk kanalsøgning ikke fanger DVB-T signalet (for det er DVB-T, vi taler om her). Og det vil iflg. en lokal tv-fohandler sige alle tv med indbygget tuner.

For at kunne fange signalet, skal du manuelt kunne gå ind på tuneren og angive 213,5 Mhz og 8 Mhz båndbredde. De 213,5 Mhz svarer heller ikke helt til kanal 10, men nærmere kanal 9½, og det er måske her, det går galt med den automatiske søgning, hvis den kun sker på "hele" kanal-numre?

På n-a-a's hjemmeside er der angivet nogle digitaltunere, der skulle være afprøvet på n-a-a's antenne. Jeg har selv prøvet en Grundig 1560 scart-stik modtager, og den henter signalet fint, når man først har fundet ud af at indstille den. - Men det er jo ikke lige den løsning, man ønsker sig når man køber tv med digital tuner...

Hilsen Prepsi

ÆV, jeg har faktisk også bestilt et Sony KDL-26S2000 til soveværelset, og det har ligelede indbygget DVB-T også, jeg havde faktisk håbet at det ville kunne det digitale signal, men det må jeg nok leve uden

Redigeret af Juliussen - 05-December-2006 kl. 19:57
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2006 kl. 19:59

Det er lidt ude i fremtiden, MEN når der slukkes for det Analoge signal, så vil man også sende Digitalt TV på VHF, der er givet tilladelse til en eller to MUX på VHF, så kan der opstå problemer med modtagelse.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu