recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D Blu-ray med streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3D Blu-ray med streaming

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 12:15
Nu kan jeg ikke jælpe mere.
De kvikke EDB nørder må træde til.
SVP03
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:06
Alt efter hvad du havde forstillet dig ville jeg nok enten vælge en

Dune, den spiller det hele og der er rig mulighed for en fed brugerflade. Klart et af de bedste valg til en hybrid.

Ellers ville en Samsung BD-D8xxx Også kunne bruges, Havde C udgaven og den har en okay brugerflade til streaming, og tager uden problemer de gængse filer.   

LG har vidst også lavet en, mener den hedder HR550C Men hvor god dens Streaming del er, aner jeg ikke.


Hvad angår PC delen burde der ikke være den store omvæltning fra hvad du gør nu. Alternativt kan man kører en "medie server" på sin PC, men så er det at du begynder at bruge PC'en til at afvikle største delen af afkodningen, og det kan give lidt problemer. Men det er mest med wifi..

Morten
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:31
Kan man ikke nøjes med en BD-D6500 ? da jeg ikke ønsker recorder del.
Ok så helt alm. folder sharing i windows er nok til at afspille mkvér  via netværket?

Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:35
Jo den skulle sagtens kunne bruges :)

Men ja det skulle der bestemt ikke være nogle problemer i :)
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Neobi/q Neobi/q skrev:

Jo den skulle sagtens kunne bruges :)

Men ja det skulle der bestemt ikke være nogle problemer i :)
Spændende.
Kan en sådan en afløse en Dune med hensyn til at afspille sine BD film.
Det er da et alternativ til de medieafspillere med og uden bd drev, hvis man kun ønsker at afspille sine bd film rippet over på NAS..
SVP03
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neobi/q Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:52
Må indrømme at lige med BD rip må jeg melde pas :)

Det er ikke noget jeg gør mig i, så derfor har jeg aldrig forsøgt ;)

Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:56
En Dune B1 koster jo mere end den Samsung.
Og fra i går ved vi at Dune laver små fejl på billedet som ikke opleves på BD afspillere i de fleste tilfælde.
Så ville da være fint alternativ, hvis det virker.
Men spørgsmålet er om den kunne eller om den godt kunne. Samsung og alle de store skal jo ikke lægge sige ud med alle filmselskaberne.
SVP03
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 19:28

De fleste BD afspillere kan streame en MKV, men det er ikke helt ligegyldig hvad du propper ind i MKV'en er min erfaring. Desuden er der store issues med subtitles, medmindre du hardburner dem ind i filen. Især ved BD rips.

 
Har selv leget med det på de sidste 3 BD maskiner jeg har haft stående og pt. er der lige landet en brugt WD TV boks i hjemet. Den klarer sagen væsentligt bedre end de 3 BD afspillere. At billedet så ikke er topnotch er en anden sag.
 
Efter min mening er streaming på BD maskinerne stadig for befængt med børnesygdomme.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 08:16
Nu tager jeg lige tråden op igen...
Har nu bestilt et nyt LG 60PZ950 tv med smart tv funktion.
Er streamer-delen i tv noget værd? Svarer det til det som er i blu-ray afspillerne?
og kan de selv skifte hz i forhold til videomaterialet?
Hvilke er en rigtig fed feature på WD TVén. Et MUST
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu