recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D Clip-On briller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3D Clip-On briller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JohnHDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Sted: Køge, Danmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnHDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3D Clip-On briller?
    Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 11:12
Har lige investeret i et lækkert Sony KDL-50W805B , og selv om jeg har svoret ikke at ville se 3D på det, så skulle det jo lige prøves og det virker jo overraskende godt....  men det er godt nok noget bras når bruger briller!

Findes der clip-on briller som er kompatible med Sony tv'et? Jeg har ledt men ikke fundet et brugbart svar.

Edit: Fik lige en besked med et link, de ser spændende ud, må prøve dem engang, er jo ikke så dyre

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00IOWQOVU/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A2QASMD71VLSG5

Redigeret af JohnHDK - 02-Oktober-2014 kl. 18:26
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 20:11
Selv om Sony også skriver, at 3d brillen kan benyttes ovenpå almindelige brille, er det et generelt problem, som du tager fat på.

Jeg har forsøgt at lede efter løsninger for dig. Måske kan du tage selve clip on delen af og bruge den mht linket.

http://accessories.dk/70-clip-on-solbriller

Personligt ville jeg tage begge briller med ned til optikeren. Jeg tror,at de kender problemet og har en løsning. Må vi høre mere når du har en løsning?

Redigeret af bentpetersson - 02-Oktober-2014 kl. 20:13
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 20:21

Hvad jeg har gjort, er at fjerne Næsebroen på 3D brillen derved passer de fint ovenpå de almindelige briller.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 20:46
Jeg prøvede lige med mine Samsung 3D briller ovenpå på mine briller. Her sidder de fint. Selvfølgelig med et par ekstra ørehængere som man måske lige skal vænne sig til.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 20:46
@JohnHDK

Du skal lige kontrollere at dit tv rent faktisk bruger IR som kommunikation med de tilhørende 3D brillerne.
Mvh
Bo

Til top
JohnHDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnHDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Selv om Sony også skriver, at 3d brillen kan benyttes ovenpå almindelige brille, er det et generelt problem, som du tager fat på. 

Jeg har forsøgt at lede efter løsninger for dig. Måske kan du tage selve clip on delen af og bruge den mht linket.

http://accessories.dk/70-clip-on-solbriller

Personligt ville jeg tage begge briller med ned til optikeren. Jeg tror,at de kender problemet og har en løsning. Må vi høre mere når du har en løsning? 

Takker, det er både den måde de sidder på der generer, men rammen på dem der følger med, den er virkelig bred og generende. Kan prøve at tage næsedimsen af og se om det hjælper, men rammen er stadig i vejen.

Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

@JohnHDK

Du skal lige kontrollere at dit tv rent faktisk bruger IR som kommunikation med de tilhørende 3D brillerne.

Det har jeg tjekket og det bruger ir , det er vist kun de helt nye der bruger bluetooth.

Har bestilt et par af de rammeløse jeg fik et link tilsendt på, så må jeg se hvordan de virker.
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 22:55
Du må meget gerne skrive lidt om hvad du syntes.
Jeg har samme udfordringer med Samsung selv om jeg ikke syntes det er så slemt med deres briller.
Mvh
Bo

Til top
JohnHDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnHDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2014 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

@JohnHDK

Hehe, får nok først brillerne på Fredag og er faktisk blevet i tvivl om mit tv bruger ir eller bluetooth ..  Har lige kigget på de medfølgende briller og der står RF i en af linierne med data....  nåh må se når de kommer :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu