recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D eller flere tommer ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3D eller flere tommer ?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 04:05
Har været på 3D med et VT20. Og wauu faktoren sluttede hurtigt for mig.

De første gange bliver man meget imponeret over 3D billedet men så sluttede det hurtigt.
Spillede lidt ps3 spil i 3D og der er det helt ok på en tv skærm.

Jeg er mere til større billede med god kvalitet ( projektor ) end 3D på 50"

Men smag og behag. Tror ikke 3D forbliver til film men til spil bliver det.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Tobster Tobster skrev:

Dog skal jeg ikke kunne sige noget om kvaliteten...

- men det er så det Otto kan . Wink
Jamen, så kan det jo kun være rigtigt.Confused
Jeg er fuldstændig enig, i dit Confused

Otto er en hamrende dygtig billedmand, men sætter desværre også ind i mellem standarden for, hvad mange andre skal mene om ditten og datten.

Jeg synes at det er helt i orden at Otto synes at 3D "Stinks", men det er altså ikke ensbetydende med at alle andre også synes det. Confused

Se da for pokker 3D i et rimeligt kvalificeret setup, og døm så. Jeg synes at det er helt fint, at man siger nej tak til 3D - men døm ikke kun ud fra hvad andre menerSmile

Hey, det var rart der var en der forstod mig. Jeg tvivler ikke på at otto er god til sit felt, men han er altså ikke en gud.Ouch
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 16:16

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Dog skal jeg ikke kunne sige noget om kvaliteten...

- men det er så det Otto kan . Wink
Jamen, så kan det jo kun være rigtigt.Confused
Jeg er fuldstændig enig, i dit Confused

Otto er en hamrende dygtig billedmand, men sætter desværre også ind i mellem standarden for, hvad mange andre skal mene om ditten og datten.

Jeg synes at det er helt i orden at Otto synes at 3D "Stinks", men det er altså ikke ensbetydende med at alle andre også synes det. Confused

Se da for pokker 3D i et rimeligt kvalificeret setup, og døm så. Jeg synes at det er helt fint, at man siger nej tak til 3D - men døm ikke kun ud fra hvad andre menerSmile

Hey, det var rart der var en der forstod mig. Jeg tvivler ikke på at otto er god til sit felt, men han er altså ikke en gud.Ouch
Hmmm, kan I huske da Otto lavede en sammenligning mellen Panasonic V10 og Samsung 855? Det var noget af det mest objektive og seriøse der blev skrevet om de to skærme. Mange anmeldere tenderer til at "overse" fejl og mangler på Panasonic plasma tv. De er lidt Panasonic-fans siden Pioneer stoppede. Den slags gør Otto netop ikke! Nej, Otto er ikke gud, men, han ved da hvad han taler om, og han er meget objektiv og ærlig i sine udtalelser.

3D er i øjeblikket bedst på en stærk PC. 3D bliver stort når det drejer sig om især spil. 3D er kommet for at blive, og det bliver sikkert bedre med tiden. Wink

Redigeret af Firebird - 27-December-2010 kl. 16:22
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har været på 3D med et VT20. Og wauu faktoren sluttede hurtigt for mig.

De første gange bliver man meget imponeret over 3D billedet men så sluttede det hurtigt.
Spillede lidt ps3 spil i 3D og der er det helt ok på en tv skærm.

"Jeg er mere til større billede med god kvalitet ( projektor ) end 3D på 50"
Man kan da godt få begge dele. Jeg har selv bestilt en JVC X3 3D projektor. Skulle komme inden nytår. Big smile
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 16:33

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Alle venter på 3D uden briller. Men man kommer til at vente forgæves, hvis man forventer at få det i en ordentlig kvalitet, eller bare at få det i en kvalitet der svarer til systemerne med briller. Inden vi har et decideret hologram (hvilket indtil videre er science fiction), så kommer 3D uden briller ganske enkelt ikke til at virke. Det er fysisk umuligt. Det er en besnærende tanke, og ja der vil komme masser af brille-fri 3D løsninger på markedet - men de vil have dét til fælles at det ser elendigt ud. Det vil i bedste fald ligne de der "3D" klistermærker der følger med Anders And bladene, som man kan vippe med for at få en 3D effekt. Alle demonstrationer der indtil videre har været, har ikke engang været på dét niveau.

Helt umuligt er det vel ikke... Dog skal jeg ikke kunne sige noget om kvaliteten...

Tillad mig at omformulere:

Det er fysisk umuligt at levere 3D uden brug af briller, i en kvalitet der tilnærmelsesvist modsvarer 2D.

Om det så er "godt nok" til den enkelte, det vil jeg ikke blande mig i. Jeg står ved min beskrivelse af de demonstrationer jeg har set, det er ikke bare dårligt, det er _ubrugeligt_.

Og nej, jeg er ikke gud, og man behøver ikke mene det samme om 3D som mig. Men mht. det oprindelige spørgsmål, så synes jeg alligevel at svaret er let: Valget står mellem 3D oplevelser en sjælden gang imellem, eller ca. 40% mere billedareal hele tiden. Stillet op på dén måde, så synes jeg personligt at svaret giver sig selv - men det er tilladt at mene noget andet.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 16:39
Det var helt specifikt Otto`s tekniske viden om status for 3D uden briller jeg komenterede på . Og indtil det modsatte er bevist tror jeg væsentlig mere på Otto´s (uafhængige) forudsigelse , end diverse links til producenter . Hans generelle lidt lunkne mening om 3D er en anden sag . Forøvrigt er det ikke første gang han møder modstand ved at præcisere fakta, som ikke stemmer overens med det folk drømmer om, og helst vil læse Wink  

Redigeret af Lennon - 27-December-2010 kl. 16:43
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu