recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D film uden 3D skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3D film uden 3D skærm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Emne: 3D film uden 3D skærm
    Sendt: 28-September-2010 kl. 22:52
Hej
Der er nogen der påstår at man kan se 3D film på ikke 3D skærme og heller ikke har afspiller til 3D, det kan da ikke være rigtig, man har brugt 3D briller og siger at de giver den efekt man siger man for ved 3D blandet det, at man syntes at man for noget kaste direkte i hoved og forsøger at gribe efter det.
Det kan da ikke være rigtig?
 
jeg kan ikke forklare det andet det må have være en skærm og afspiller til 3d, men de påstår der er en gamle samsund skærm, en ikke 3D bluray afspiller. er der en anden forklaring til at de tror at det er 3D man ser?
 
mvh
Jan b
 
 
 
Mvh Jan B
Til top
yaller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 23:45
nogle enkelte film udkommer med de der pap briller rød blå foreksempel final destination måske er det den ellers har jeg intet bud
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 09:35
hej
den film de så var polar ekspressen 3D og de så den med de pap briller men hvad betyrer det, f.eks. det briller jeg fik da jeg sa Avatar i bio. er der forskel på dem og de pap briller?
Mvh Jan B
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 12:00
Ja der er en Verden til forskel. De blå/røde papbriller anvender en teknik hvor billederne er adskilt via farvefiltere, og derfor ser billedet meget farveløst og kedeligt ud.
 
Med active shutterglasses, som er den teknik "rigtig" 3D anvender på TV, er der selvsagt intet farvespild omend der dog stadig mangler lidt i billedkvalitet for at matche 2D.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 12:01
 
 Det nye 3D system på TV er helt anderledes end det gamle, de skal dog begge for at kunne bruges anvende 3D briller. Når man ikke længere skal bruge briller er det værd at satse på. Ikke før efter min mening. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 16:14
For kunne se tåleligt 3D i farver fra en privat skærm, her bliver der fortsat behov for "Noget", imellem skærmen og så vores små søde øjne, det er skam ikke løst endnu, undvære dette hjælpemiddel.
Alt som sendes som, noget, det med problematiken ved adskille tingene i det vandrette plan. Her netop forstået som kernen i 3D, tingene "Ved siden af hverandre".
Og hvis Synsoptikere ikke vil ud med en forklaring, så må de få skylden for det endnu ikke er lykkedes, UDEN briller altså.Embarrassed

Jeg simpelthen elsker det som fagfolk udelader. I Gamle dag var 3D i biograferne med Rød - Grønne billeder, og skulle man se 3D på Tv, da burde samme foregå i Rød - Blå, men oplevelsen i den slags 3D, ville stadig kun være i en slags mystisk sort/hvid og aldrig i rigtige farver. Sådan opfatter jeg rækkefølgen  Rød-Grøn-Blå, med Grøn så at sige "I midten".  Wink


Redigeret af moho - 07-Oktober-2010 kl. 14:24
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu