Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 17:28 |
Strange skrev:
På et givent tidspunkt når den almindelige befolkning også til et punkt hvor de ikke gider blive ved med at udskifte. Man skal passe på med ikke at hype en ting, få den udbredt, for så derfefter at hype en ny ting der gør at folk igen skal skifte kort tid efter... Det går et par gange, men derefter kommer der en naturlig pause. |
Det vil jeg give dig ret i, fladskærme er efterhånden blivet ret gode og der sker ikke et kæmpe spring i billedekvalitet som før. Ja nu har vi fået 3D, men det er nok de færrest som skifter deres tv ud af den grund. Dem som køber 3D i 2010 er nok fordi de skulle skifte deres lidt ældre tv ud eller også vil have et større tv. Jeg kan ikke se nogen grund til at skifte mit 2009 pio ud de første mange år. da jeg er fint tilfreds med kvaliteten, det ændre nye tv jo ikke på. Men hverken min sony w3000 eller pan px80 var jeg tilfreds med og blev derfor skiftet ud ret hurtig.
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 18:14 |
lunddal skrev:
Super Hi-Vision kommer tidligst om 10 år, hvis alt går efter planen. |
Jamen så bliver det jo Duft-TV som bliver det næste store 
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 21:30 |
Letten skrev:
lunddal skrev:
Super Hi-Vision kommer tidligst om 10 år, hvis alt går efter planen. |
Jamen så bliver det jo Duft-TV som bliver det næste store  |
Så bliver det først rigtigt spændende at se et show som "Beskidte Jobs" på Discovery 
|
 |
E. Larsen
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 22:25 |
Letten skrev:
Nu får vi så 3D, og tiden må vise hvordan det slår an.Men hvad bliver så det næste store teknologiskift ? Bemærk, at jeg ikke tænker på skærmteknologier (LCD, Plasma, projektor eller OLED) som er underordnede i denne sammenhæng, de tilfører ikke i sig selv noget nyt. <span ="Apple-style-span" style="font-weight: normal; ">Selvfølgelig propper de flere og flere services ind i TV'et (Internet, streaming osv.) og ellers bliver de bare <span ="Apple-style-span" style="font-weight: normal; ">større og tyndere - kortsagt bare mere af det vi allerede har set.</span></span>
Det er mere signalsiden jeg tænker på. TV'ets udvikling (frit fra hukommelsen): -Analog TV -Farve TV -Stereo lyd (herunder surround prologic osv.) -Digitalt TV (og endnu mere surround 5.1 osv.) -HD TV -3D TV Vi har altså nu, højopløselige billeder og lyd, og begge dele i flere dimensioner. What's next? |
4D og dobbelt brilleglas
|
E.L.
|
 |
BusinessBo
Guld medlem
Oprettet: 22-Maj-2007
Point: 1154
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 23:23 |
Kunne være fedt, hvis de kunne lave en klimamaskine der kunne følge video kilden i hjemme biografen. Så når der f.eks er vist en varm scene i valgt film, bliver det os varmt i lokalet. Ligeledes skulle det være muligt med de kolde scener.
|
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
|
 |
JA
--
Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
|
Sendt: 25-Februar-2010 kl. 23:47 |
3D uden briller.
|
 |
buller1
Super bruger
Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 00:11 |
JA skrev:
3D uden briller.
|
Helt enig. 3D med briller er sgu for dumt. Rent salgsgas. Jeg ønsker heller ikke at ligne en idiot bare for at se 3D, (som en bruger skrev herinde forleden)
|
 |
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 00:24 |
buller1 skrev:
JA skrev:
3D uden briller.
|
Helt enig. 3D med briller er sgu for dumt. Rent salgsgas. Jeg ønsker heller ikke at ligne en idiot bare for at se 3D, (som en bruger skrev herinde forleden) |
Jeg vil hellere ligne en idiot (i en situation hvor ingen kigger på mig, fordi folk ser film) end at gå glip af en fed oplevelse. Kom nu over de briller, og få noget substans ind i debatten  3D uden briller ville være fedt, helt sikkert. Men det er bare ikke teknisk muligt på nuværende tidspunkt, så vi må leve med dem.
Jeg har ingen anelse om hvad det næste bliver. Jeg havde virkeligt ikke set 3D komme på forhånd, så jeg kan nemt blive overrasket over det næste de finder på. Hvis vi snakker indenfor TV, så kunne jeg forestille mig at interaktivt tv bliver forsøgt udbredt. Jeg har ihvertfald hørt at der forskes meget i det. Om det så er interaktivt tv som i at du selv kan vælge hvilke statistikker der skal vises under en fodboldkamp fx., PIP med andre kameravinkler (konstant lille billede af trænerbænken, så man kan se reaktioner på alt) eller om det er rigtigt interaktivtitet hvor seeren har indflydelse på det der foregår. fx. i et debatprogram, gameshow eller lignende ved jeg ikke. Men det kunne helt sikkert være en spændende mulighed.
Redigeret af jonaskp - 26-Februar-2010 kl. 00:27
|
 |
cgmand
Guld medlem
Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 09:50 |
buller1 skrev:
JA skrev:
3D uden briller.
|
Helt enig. 3D med briller er sgu for dumt. Rent salgsgas. Jeg ønsker heller ikke at ligne en idiot bare for at se 3D, (som en bruger skrev herinde forleden)
|
Fuldstændig enig. Det må være det næste store. De briller er alt for nederen, det er kun folk der bruger briller til dagligt, der siger andet.
Og så ligner man osse bare en total nar når man har dem på.. Ikke så fedt hvis man er på date i bio'en 
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
 |
Soko
Super bruger
Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 10:29 |
1. Duft-tv, da det sandsynligvis vil være en relativt simpel teknologi. Som jeg husker det (gider ikke lede efter kilder nu) skulle duft kunne påvirke vores hukommelse/følelser ret voldsomt, så det kunne være en ny spændende ting.
2. Vest eller dragt med trykpåvirkning af kroppen. Så et program på discovery eller ?? i går, hvor de testede en prototype vest, til et skydespil (PC) og det så ret sjovt ud.
Mvh. Soko
|
 |
danji
Super bruger
Oprettet: 22-Juli-2009
Point: 384
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 10:36 |
Jeg tror det næste bliver 3D lyd. Når vi nu alligevel skal have de briller på for at se 3D, så er det oplagt at tilføje høretelefoner også. så man kan opleve lyd i "ægte" 3D. Jeg undrer mig over at teknologien har været tilgængelig i så lang tid, men endnu ikke har vundet indpas i fx. spilindustrien, hvor mange alligevel sidder med headset og mikrofon.
Pt. forskes der i 3D lyd vha. dipolhøjtalere, så det er muligt det lader sig gøre uden høretelefoner.
|
Mvh dan.
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 10:56 |
3D lyd har da været fremme i spilindustrien.
Men jeg kan ikke lige se hvad det skulle tilføre, da surround jo netop giver "3D" lyd, og dipol stereo giver et meget lille sweet spot.
|
 |