|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() Sendt: 08-Juli-2011 kl. 23:50 |
Hej
Jeg har en ambition om at afspille 3D film på mit Mediacenter og se dem i 3D naturligvis på mit TV. Jeg vil gerne lade signalet gå gennem min receiver og videre til TVet, men receiveren har kun HDMI 1.2a, så er der nogen der ved om det at overføre et 3D signal fra mediacentret kræver en højere HDMI version? PS: Jeg har læst i nogle forummer at ved at installere nogle programmer skulle det kunne lade sig gøre at afspille 3D film på PCen.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der kan kun fås 3D ved at gå uden om Reciveren, det kan den kan ikke klare at overføre.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
for at kunne føre 3D over hdmi skal det hele køre med hdmi 1.4.
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Ikke helt....Det kommer an på signalvejen og på den båndbredde og type af 3d der er tale om. I udgangspunktet kræver det dog som der skrives HDMI 1.4. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
simonselmer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
Det er super, så tager jeg ingen chancer. Jeg vil bruge et HDMI 1.4 direkte fra PC til TV.
Så skal ALT lyd kunne komme til min reciever. Både fra PCen OG fra TVet. Kan jeg blot sætte et HDMI fra TV til Receiver? Dvs. jeg overføre billede og lyd fra PC til TV (HDMI 1) og kan lyde så gå fra TV HDMI 2 til Receiver? Mit nye TV er et Samsung40D6505 som har en såkaldt ARC-HDMI ind/udgang, og som jeg læser det vil det sige at lyden kan gå retur. Men ved ikke helt om det er brugbart for mig. Ellers vil jeg blot overføre lyd fra PC til Receiver med optical kabel. Jeg kan vel ikke høre forskel på om det er optisk eller HDMI? |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Det er også kun med hdmi 1.4 at du kan overføre lyd baglæns fra tv til reciever.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
oki. HDMI kablet fra TV til receiver skulle jo blot overføre lyden fra TV til receiver. Jeg ved ikke om det er "baglæns" eller ej.
Men ellers kan jeg se der er en optisk udgang på TVet, så det kan jeg også bare bruge. Nogen er faringer med hvilken kvalitet man skal gå efter. Jeg skal nok bruge et 5-10 meter HDMI kabel? Nogle af de dyrere har den lille boks på kablet i hver ene, der skulle tage interferece. Kablet kommer sikkert til at lægge sammen med andre kabler, inkl strøm kabel. Så er de ekstra penge givet godt ud? |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Så brug den optiske udgang i tv.
Hdmi kablet skal blot være certificeret i den længde du køber |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
ok, tak.
Så du mener virkelig ikke der er noget at komme efter mht til interference når kablet skal ligge i kabelbakke med andre kabler og strømkabler. Hvordan ser man om det er certificeret eller ej? Står det på pakken? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |