|
3d printer.. hvilken? |
Besvar |
Forfatter | |
nitrotg
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-August-2018 kl. 15:43 |
Har flere gange stået og manglet smådele af diverse ting så har flere gange overvejet en 3d printer..
Hvad skal man gå efter. Gerne så billigt så muligt. Er ligeglad om den larmer da den skal stå i en kælder Behøver kun 1 farvetråd Nogen bud?
|
|
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
Funktioner
Tak(0)
|
Creality Ender 3 er ret billig og efter sigende utrolig god til prisen.
Får en masse positiv omtale - tjek bl.a. Youtube og FB-gruppen "3D Print(ere) i Danmark". Fås aktuelt for knap 1.400 kr. på AliExpress (sendt fra Tyskland, så du slipper for told, moms etc.
|
|
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(0)
|
sculpto. Den koster ca 1500 kr og fungerer fint.
|
|
Bconrad
Funktioner
Tak(0)
|
og med 1500 mener jeg selvfølgelig 3000
|
|
nitrotg
Funktioner
Tak(0)
|
Creality Ender 3 ser ud til at være et rigtig godt bud..
Til jer der allerede bruger 3d printer.. er det lige til at gå til? bliver den brugt? |
|
Bconrad
Funktioner
Tak(0)
|
spørgsmålet er vel hvad du har af planer med den. Det er en langsommelig proces og resultatet bliver pænt nok men ikke noget fremragende. Printet bliver jo rillet, hvilket dog kan klares med sandpapir og maling.
Jeg har adgang til 3d print på arbejdet, men benytter det meget lidt og ville ikke drømme om at købe en hjemme med mindre jeg virkelig havde brug for den, ikke bare for sjov.
|
|
Tonedøv
Bruger Oprettet: 02-Januar-2011 Status: Offline Point: 123 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min kvikke søn gav mig svaret forleden: 1) Køb en 3D-printer 2) Print en 3D-printer 3) Returnér 3D-printer
|
|
brisk
Bruger Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg købte en ender 3 bare fordi det var billig.
Men jeg må sige at den overrasker positivt. Virkelig en fin lille maskine. Om det er lige til at gå til, er et svær spørgsmål. Nogle emner kan tage mange timer at få helt rigtige og kræver at de printes flere gange. Nogle gange er det printeren der bare er på tværs, og så skal man ind og rode lidt i koden (arduino) Derudover er det en god ide at lære at tegne 3d først, eventuelt lidt statik/fea hvis du skal bruge det til noget seriøst. Men selv med den um3 som jeg har på jobbet, er der intet plug and play over 3d printere. Men fanger det dig, så er det en hyggelig hobby. |
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
I Fablab og maker space regi foreslås wanhao som de billige alternativer.
|
|
nitrotg
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder præcis som jeg havde frygtet.. gider ikke at skulle bruge mere tid på at fejlfinde end at printe og har ikke lige overskue til at sætte mig ind i 3d programmer..
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis ikke du har overskud til at sætte dig ind i 3d programmer, hvordan havde du så tænkt dig at fortælle printeren hvad den skal printe?
Ved nogle af de "modne" printere (consumer rettet) er det normalt ikke så nødvendigt selv at rode i kode (selv om det kan være en fordel at have en nogenlunde forståelse hvor hvordan denne virker), men det vil altid være et krav at du kan tegne det emne du vil printe.
Redigeret af jacobask - 20-August-2018 kl. 13:14 |
|
JENC
Guld medlem Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lol :-)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |