recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D Projektor til hjemmebio, findes det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3D Projektor til hjemmebio, findes det?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Otto, som branchemand og entusiast går jeg ud fra at du følger lidt mere med og måske har lidt bedre kilder end almindelige mennesker.
Har du nogen som helst fornemmelse af hvornår vi begynder at se 3D bio setups i "almindelige" hjem?

Det bliver det helt store buzz på CES i januar, og i løbet af foråret vil der rulle en lang række modeller ud på markedet med diverse 3D funktionalitet. Der findes allerede udstyr på markedet hvis man leder lidt, men ikke nødvendigvis i den prisvenlige ende. Sim2 har f.eks. et setup klar til salg, som indeholder 2 styk C3x Lumis projektorer. Det er den mest kompromisløse måde at gøre det på, hvilket prisen så også afspejler.
Til top
bQvle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2009
Sted: Danmark
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 22:05
Hvis man så køber disse briller

Kan man så ikke se 3d på hvilken som helst 120hz projekter?
jeg spørger fordi jeg lige har købt en Panasonic PT-AE4000, og den har såvidt jeg ved ingen udgange til den slags.

EDIT: Med andre ord, kan brillen ikke bare køre 120hz uden at være forbundet til projektoren. 

Redigeret af bQvle - 26-December-2009 kl. 22:14
Til top
MPOE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 15:11
Nvidias 3D Vision har fået gode anmeldelser, og skulle virke ret godt med film selv om materialet ikke er optaget i 3D  -  nu spidser HTPC nørderne ører Smile.

Ifølge "minimum system requirement" fra deres hjemmeside her skulle teknologien være kompatibel med "HDTVs" med "Generic DLP HDTV mode".

Er der nogen der kan forklare hvad det betyder?
Kan deres briller muligvis bruges med en hvilket som helst 120 Hz DLP projektor?

Redigeret af MPOE - 17-Januar-2010 kl. 15:12
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 15:18
Ville tro at de først 3D projektor der komme på marked, blive et discount udgave af 3D, som kun kan vise 3D i enten SD, 720p eller 1080i opløsning, som til gengæld kun kræver HDMI 1.3, men hvis man ville op i ægte 1080p 3D så skal der HDMI 1.4 til, men at der kun er HDMI 1.3 i PS3 derfor ville PS3 aldrig komme til at vise ægte 1080p 3D.

Ellers skal man vente på at der komme en box, hvor man kan sætte to normal 1080p projektor til (med HDMI 1.4 ind), der gør det mulige få 1080p 3D.

Redigeret af Startrek - 17-Januar-2010 kl. 15:20
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af bQvle bQvle skrev:

Hvis man så køber disse briller

Kan man så ikke se 3d på hvilken som helst 120hz projekter?
jeg spørger fordi jeg lige har købt en Panasonic PT-AE4000, og den har såvidt jeg ved ingen udgange til den slags.

EDIT: Med andre ord, kan brillen ikke bare køre 120hz uden at være forbundet til projektoren. 

Da der ikke er HDMI 1.4 på Panasonic PT-AE4000 så ville man ikke kunne få 3D på den, ville tro at vi i år ville se Panasonic PT-AE5000 på marked med HDMI 1.4.

Da kun HDMI 1.4 kan sende to 1080p streame ud på samme tid.
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 22:19
LG kommer med 3d projektor i 2010-2011 . blev vist på ces.

Til top
Jakobsen88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 14:48
Hvordan er jeres syn på 3D projektorer? Er det noget der er værd at vente på, og hvor lang tid hvis det er? 

Jeg går jo lidt og leger med tanken om at købe en projektor nu, men hvis 3D er lige om hjørnet, vil jeg hellere spare op til en ordentlig 3D projektor, end at investere i en 2D projektor der så er "forældet" om et år. 
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 14:56
Alle de 3D projektorer der komme i første omgang ikke er 1080p 3D projektorer (de kan kun vise 3D i en laver opløsning), så her går der nok lidt tid, før at vi se dem på marked og måske se vi også en form for 3D boks der gør at man kan bruge to normal 1080p projektorer.

Jeg ville nok venter et års tid på 3D og især 3D projektorer, for at se hvor marked gå og om 3D overhovede slå an, men måske at en af de stor mærker inden for projektor, måske i år ville smide en super 3D projektor på marked, er spændet på at se Sony, JVC og Sim2 udspil.

Redigeret af Startrek - 13-Februar-2010 kl. 15:05
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af Jakobsen88 Jakobsen88 skrev:

Hvordan er jeres syn på 3D projektorer? Er det noget der er værd at vente på, og hvor lang tid hvis det er? 

Jeg går jo lidt og leger med tanken om at købe en projektor nu, men hvis 3D er lige om hjørnet, vil jeg hellere spare op til en ordentlig 3D projektor, end at investere i en 2D projektor der så er "forældet" om et år. 
Ja, det er lidt svært at beslutte sig.

På den ene side vil jeg også gerne have en projektor, men, jeg tror at jeg ville blive gal på mig selv, hvis jeg købte NU, og der så kommer 3D projektorer til en fornuftig penge i løbet af det næste års tid. Så står man der og skal af med den "gamle" projektor fordi man bare VIL have en af de nye 3D projektorer. LOL 

Tålmodighed er en dyd.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Oprindeligt skrevet af Jakobsen88 Jakobsen88 skrev:

Ja, det er lidt svært at beslutte sig.

På den ene side vil jeg også gerne have en projektor, men, jeg tror at jeg ville blive gal på mig selv, hvis jeg købte NU, og der så kommer 3D projektorer til en fornuftig penge i løbet af det næste års tid. Så står man der og skal af med den "gamle" projektor fordi man bare VIL have en af de nye 3D projektorer. LOL 

Tålmodighed er en dyd.

Ja vente, og ja "Tålmodighed er en dyd", ville vente til de rigtig 3D projektorer komme på market, det ville sige at de skal være i stede til at vise 3D i fuld 1080p opløsningen, hvad så igen kræver at de er udstyret med HDMI 1.4, og da ingen af de 3D projektor der er på marker nu har HDMI 1.4 men kun HDMI 1.3 ville de ikke være i sted til at vise 3D ved fuld 1080p opløsning.

PS3 skulle kunne vise 3D (med en FW update) men hvilken 3D opløsning som komme til at understøtte er ikke god at vide, da den kun er udstyret med HDMI 1.3, så mon ikke det blive en laver 3D opløsning den er i stand til vise (men det ville tide vise).

Vi skal nok begynde at vendet sig til to navne for 3D (hvad de så komme til at hedde), en for en laver 3D opløsning og en for fuld 1080p 3D opløsning.

Redigeret af Startrek - 14-Februar-2010 kl. 08:19
Til top
Jakobsen88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 23:24
Præcis Firebird! Kunne være super fedt med den store biograf oplevelse, meeen ikke hvis teknikken vil være forældet indenfor et år. 

Er der nogen af jer der har nogne idé omkring prisniveauet på hhv. en full 1080p 3D projektor samt en receiver der understøtter HDMI 1.4? Jeg er selvfølgelig godt klar over at det er et svært svært spørgsmål, meen det ville nu hjælpe mig en del, hvis jeg vidste hvilket pris niveau det vil blive introduceret på. 

Lige pt. vil det være en svær pille at sluge, hvis min Onkyo receiver også er "forældet".
Til top
joeytribbiani Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2009
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 13:06
Nu ser det ud til at den kan købes :)

http://www.amazon.com/Optoma-HD66-3D-Ready-Theater-Projector/dp/B002ZWU33U

3200,- i USA

Redigeret af joeytribbiani - 01-Marts-2010 kl. 13:09
90" Kingpin - Optoma HD65 - Onkyo 605 - Podspeakers 5.1 - Popcorn Hour - PS3 - 42" phillips plasma
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu