Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 12:39 |
Firebird skrev:
Det er bestemt ikke alle der ville punge ud til en stak briller. Jeg ville i hvert fald ikke.
|
Præcis
Og jeg forventer faktisk at holde et mindre 3D shoot-out for interesserede, når mit 3D setup er på plads.
Jeg er lidt træt af alle de kloge bemærkninger omkring det ubrugelige i 3D på et 50 tommer panel - så kan folk selv komme og se in real life . og ikke kun udtale sig om hvad de tror - eller har læst sig til 
Redigeret af Hother - 30-April-2010 kl. 12:42
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 12:49 |
Hother skrev:
Firebird skrev:
Det er bestemt ikke alle der ville punge ud til en stak briller. Jeg ville i hvert fald ikke.
|
Præcis
Og jeg forventer faktisk at holde et mindre 3D shoot-out for interesserede, når mit 3D setup er på plads.
Jeg er lidt træt af alle de kloge bemærkninger omkring det ubrugelige i 3D på et 50 tommer panel - så kan folk selv komme og se in real life . og ikke kun udtale sig om hvad de tror - eller har læst sig til  |
God idé! VT20 skulle være det KLART bedste til 3D hvis man skal tro på det folk skriver på www.avsforum.com! Ikke, at Samsungs 3D skulle være vildt dårligt, men, VT20/25 skulle være suveræn!
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 13:30 |
Det er da håbløst. Med lidt held når producenterne at blive enige inden det er helt for sent. Ellers kan man jo håbe at der kommer 3. parts briller der virker med alle mærker. Lige som med fjernbetjeninger.
tvkartoffel
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 13:42 |
tvkartoffel skrev:
Det er da håbløst. Med lidt held når producenterne at blive enige inden det er helt for sent. Ellers kan man jo håbe at der kommer 3. parts briller der virker med alle mærker. Lige som med fjernbetjeninger.
tvkartoffel
|
Tjaaa, 3D blev presset for hurtigt igennem. Producenterne har alle villet bruge deres egen version af 3D. Det er sgu gak i låget at man ikke har haft en fælles standard fra starten. Man skulle tro, at de alle bare vil sælge så mange briller som muligt.
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Gromit
Super bruger
Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 14:13 |
"We’ve discovered that if you wear one pair upside down they will work with the rival brand’s set." 
Hvis der HAVDE været enighed om en fælles 3D standard... så ville jeg godt nok havde været blevet overrasket. Men historisk set er alt jo som det plejer at være.
Redigeret af Gromit - 30-April-2010 kl. 14:18
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 14:13 |
Hother skrev:
Firebird skrev:
|
Præcis
Jeg er lidt træt af alle de kloge bemærkninger omkring det ubrugelige i 3D på et 50 tommer panel - så kan folk selv komme og se in real life . og ikke kun udtale sig om hvad de tror - eller har læst sig til  |
Selvom jeg ikke er den store tilhænger af 3d i hjemmebioen og slet ikke på 50", så synes jeg det lyder som et rigtig godt initiativ 
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 16:40 |
AV Precision skrev:
Hm, i al standardiserings-virakken omkring 3D glemte nogen åbenbart at standardisere brillerne... Man skulle tro det var en aprilsnar |
Ja, brillerne hører sammen med displayet.
Det er forskelligt hvordan de enkelte fabrikanter har valgt at lave kommunikationen imellem TV og briller, ligesom de heller ikke kører med samme frekvens.
Nogle kører 200 Hz, andre 240 Hz, nogle 400 Hz, andre 480 Hz. Nogle har ekstra (passive) filtre på glassene, der virker sammen med filteret foran displayet på fladskærmen.
Så er der hele den trådløse kommunkation, der foregår imellem TV og briller.
Så hver fabrikant sine aktive shutter briller. Indtil videre er der dog heldigvis ikke forskellige standarder indenfor samme mærke, men det kan jo også komme i fremtiden.
Om det ville være muligt at standardisere. Jeg tror det ikke, for brillerne er tæt forbundet med skærmen. Det ville kræve man standardiserede TV apparaterne også. Eksempelvis dikterede at alle TV skulle opdatere skærmen med 240 Hz, og intet andet.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 16:45 |
Ja det er lidt noget rod , det burde være muligt at lave de active shutter glass med variabel åbne/lukke hastighed....
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 16:55 |
Det burde i hvert fald ikke være det store problem at lave en fælles standard for plasma tv med 3D. Der kunne LG, Panasonic og Samsung da sagtens lave et samarbejde. Altså, hvis de bare ville.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
mugge66
Bruger
Oprettet: 18-Januar-2007
Point: 75
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 18:11 |
Krigen på Bluray og HD-DVD er nu bare med briller istedet
|
Udstyr Pentium 2 166MHZ DUAL Floppy drev, 56mb ram, 100w psu, 8mb onboard Graphic
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 19:00 |
mugge66 skrev:
Krigen på Bluray og HD-DVD er nu bare med briller istedet |
Den lighed kan jeg nu ikke se 
Brillerne er et tilbehør til TV'et, på linje med en fjernbetjening.
Selvom det kunne være rart at fjernbetjeninger var standardiseret, så er der ingen som stiller spørgsmålstegn ved at hver fabrikant har sine egne koder, fremfor et standard sæt.
Når man køber eksempelvis et Panasonic VT20, så medfølger der en fjernbetjening og to sæt briller. Vil man have flere fjernbetjeninger eller flere briller, kan de bestilles ved siden af.
Sælger man senere TV'et igen, skal brillerne selvfølgelig med til den nye ejer. De hører sammen med TV'et.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 30-April-2010 kl. 19:04 |
Lars skrev:
mugge66 skrev:
Krigen på Bluray og HD-DVD er nu bare med briller istedet |
Den lighed kan jeg nu ikke se 
Brillerne er et tilbehør til TV'et, på linje med en fjernbetjening.
Selvom det kunne være rart at fjernbetjeninger var standardiseret, så er der ingen som stiller spørgsmålstegn ved at hver fabrikant har sine egne koder, fremfor et standard sæt.
Når man køber eksempelvis et Panasonic VT20, så medfølger der en fjernbetjening og to sæt briller. Vil man have flere fjernbetjeninger eller flere briller, kan de bestilles ved siden af.
Sælger man senere TV'et igen, skal brillerne selvfølgelig med til den nye ejer. De hører sammen med TV'et.
/Lars |
Ja de to briller der fulgte med Tv'er skal følge med når det blive solgte som bruget, og ikke dem der er køb ved siden af.
|
 |