recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D TV eller ikke...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3D TV eller ikke...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Emne: 3D TV eller ikke...
    Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 18:09
Det er snart ikke muligt at købe et tv uden at der er mulighed for 3D, men hvor meget bliver det reelt brugt...

Har en del venner der har købt nye tv med mulighed for 3D men syntes ikke de taler meget om det. 

Jeg mangler endnu selv at se det helt fede i det 3D og går uden om disse film i biffen, da jeg ikke finder billede oplevelsen lige så skrap som samme film i alm. 2D.

Hvad siger I derude er det et "must have" eller som jeg tror et midlertidigt boom, som bare ikke kommer til at slå igennem som tidligere..?

Nu er der et stort bagkatalog af film der pludselig kommer med "Nu i 3D" og hvad så tænker jeg 3D alene er vel ikke et kvalitet stempel i sig selvSmile

Men byd ind med en kommentar...
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 18:13
Jeg tror det bliver et niche produkt. Lidt ligesom blu-ray og til dels HD kanaler er det nu (er dog sikker på at blu-ray udfaser DVD fuldstændig.

Jeg vil ikke selv betale mere for det. Jeg synes det er for 80'er at sidde 4 mand i sofaen med briller på.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Nu er der et stort bagkatalog af film der pludselig kommer med "Nu i 3D" og hvad så tænker jeg 3D alene er vel ikke et kvalitet stempel i sig selvSmile
jeg har prøvet Cinema 3D delen herhjemme og prøvet samsungs aktive 3D.. effekterne er der på dem begge, dog fik jeg en følelse af utilpashed ved aktive briller på samsung, og alt det flimmeri var for meget. Kvalitet eller ej, så går det også hen og bliver et spørgsmål om man kan lide oplevelsen og klare den i et par timer Wink

skal man så se på effekterne, så har jeg kun få gode, og de fleste har været demo'r via parabol, hvor der i længere tid har været diverse 3d demo's på forskellige satelliter.

det er og bliver en gimmick som smarttv vel også er for de fleste apps på tv.. jeg tror lige så mange som har en browser på tv, er omkring det samme antal som bruger 3D og med samme frekvens i brug :)

dybde effekten er nok 3D's største fordel, som i sport giver en lidt bedre oplevelse, det er dog igen lidt et spørgsmål om man så har behovet for det.

næste år, hvis alt går som planlagt , så er der flere gode bud på 3D uden briller, og det er på tv, android tablet's osv.. så det bliver rigtig udbredt..

eksempel på en 3D brilleløs løsning som skulle komme i  q4 i år.. (elocity 3D)

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 18:42
Jeg har små 30 stk. 3D film efterhånden, og har da set dem en enkelt gang, per stk. Og jeg vil sige, at skal jeg bare sidde og se en af dem, så vil jeg i langt hovedparten, af gangene se dem i 2D. Man skal altså sidde lidt mere rigtigt, når man skal se den i 3D. Og det kan jo være ret lækkert, at bare ligge og flade ud. Jeg vil da nok købe de fleste af filmene i 3D, hvis de udkommer nogenlunde samtidigt. Jeg håber så, at udviklingen kommer, hvor at det bliver til brilleløs 3D. Hvis og når det kommer i en, ligeså god kvalitet som med briller, jamen så vil jeg nok se filmene i 3D, alle de gange jeg sætter filmen på.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

og hvad så tænker jeg 3D alene er vel ikke et kvalitet stempel i sig selvSmile

Det er ikke et kvalitets stempel i sig selv. Ind imellem er der nogle virkelig dårlige film, både i indhold og dybde effekten i filmene.

Redigeret af flemming larsen - 21-Oktober-2011 kl. 18:45
Mvh
Flemming Larsen
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 01:20
3D med briller er her i huset et næsten overstået kapitel. 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7258
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 09:03
Har haft 3D tv !
Jeg oplevede det sådan:
Først fantastisk og meget imponeret, Bagefter syntes jeg at det med at tage briller på for at se tv ikke var smart, samt alle de ulæmper med brillerne som manglende strøm, blinkende omgivelser osv.

Jeg er en af dem der ikke giver noget for 3D,   Men til spil syntes jeg det giver et sjovt indtryk og når der kommer mere dual play ( LG ) så bliver det ok.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Bagefter syntes jeg at det med at tage briller på for at se tv ikke var smart, samt alle de ulæmper med brillerne som manglende strøm, blinkende omgivelser osv.
ulemperne er der ikke med Cinema 3D Wink så det rigtige valg, kan give bagpote på længere sigt.
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Jeg er en af dem der ikke giver noget for 3D, Men til spil syntes jeg det giver et sjovt indtryk og når der kommer mere dual play ( LG ) så bliver det ok.
dual play har været på cinema 3D skærme fra Dag1, og det er ikke LG copyrighted, Philips skærme med passiv 3D kan præcis det samme.. magien ligger i brillerne, så byt rundt på 2 glas mellem 2 sæt briller, så har du "dual play" briller, når du sætter spillene i splitscreen, som jo altså er et krav.

Redigeret af pendec - 22-Oktober-2011 kl. 09:46
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 14:18
Lidt magi er der nu i skærmen, da den skal tage de to split billeder (højre venstre eller oppe nede) og vise dem oven i hinanden i full screen (streched?).
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 14:59

@Letten,

ikke helt forstået.. at flette de 2 billeder sammen, er jo allerede en del af funktionerne som tilbydes på nogle 3D skærme. ved godt ikke alle har dem men LG tilbyder ihvertfald mange forskellige.

2D -> 3D
3D SbS horiz.
3D SbS vert.
3D Bluray (frame by frame)

sidste ved jeg ikke hvad er, men den er der på mit tv. dog sjældent mulig at aktivere.

PS: kan så sige at når skærmen kan dette så er den 1.4a compliant Wink andre uden 3D SbS er kun 1.4 kompatibel.

Redigeret af pendec - 25-Oktober-2011 kl. 15:01
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 16:48

Seriøst, hvis man skal have sådan nogle klamme briller på og sidde helt stille i 2 timer, så lav dog billedet i selve brillen. Hvor svært kan det være

Det andet brille-3D der gider jeg ikke engang se i biografen mere.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu