|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
|||
jeg ser det mest ,ubesvarede ,og nu kommer det nok til at lyde lidt gammeldags, langtidsvirkning på hjernen ,øjnene er den eneste direkte adgang ,til hjernen ,en kammerat har været inde og se avatar ,han sagde at efter 15.min havde han dundrende hovedpine, det er jo en anden måde hjernen skal bearbejde materiale ! |
||||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
||||
![]() |
||||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|||
Active shutter glasses og et hurtigt panel (som Panasonics VT20) skulle eliminere Cross-talk som er hovedårsagen til hovedpinen. Cross-talk er en lille bitte sammenblanding mellem højre og venstre billede - det er anstrenger hjernen.
Der er mig bekendt ingen biografer der har vist Avatar med active shutter glasses, men kun med passive polariserede briller. Altså, du kan ikke bortdømme 3D på grundlag af din vens oplevelse. |
||||
![]() |
||||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() |
|||
Hej jonas..
Det lader da til at du er helt med på en 3D.er, fint nok Nu du bruger så meget tid på at fremvise briller, får jeg lyst til at spørge dig: Findes disse briller i styrke 3,5+(til mig) og -5 (til konen)? Findes disse briller med usynlig overgang ? Findes disse briller til folk med bygningsfejl ? Findes disse briller som overtræksbriller a.la lystfiskerbriller (kaldet klovnebriller i mit tidligere indlæg) ? Er der evt. priser på ovenstående briller ? Jeg venter spændt S.U. |
||||
E.L.
|
||||
![]() |
||||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
|||
Nu lå der i dit tidligere indlæg en antydning af at det så åndsvagt ud at se film med 3D briller, og hvis det er hovedargumentet, så er jeg helt på linie med Jonas. Ang. dine øvrige spørgsmål så er de jo reelle nok, men til det vil jeg sige, at jeg så Avatar med 3D briller udenpå mine normale læsebriller, og det gik ganske fint, men selvfølgelig ikke optimalt. Det vil dog slet ikke afholde mig fra at jeg en gang i fremtiden vil overveje en 3D skærm. |
||||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||||
![]() |
||||
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
|||
En ting er brillerne en anden ting er at den opnåede effekt ikke er specielt fantastisk hvis du spørger mig. De teknologier de arbejder på lige nu tror jeg heller ikke holder da det kræver du sidder i en bestemt vinkel.
Jeg vil have 3d der rent faktisk er i 3d uden briller!
|
||||
![]() |
||||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|||
Præcis, det bliver først en option for mit vedkommende når jeg ikke skal sidde med briller for at få oplevelsen, og så skal der altså gøres noget ved selve 3D effekterne før jeg synes de bidrager til noget.
|
||||
![]() |
||||
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
![]() |
|||
Var inde og se Avatar i går. Hvad er det egentlig man vil opnå med 3D film? En illusion om dybde i billedet? Men hold kæft, hvor jeg synes det ser kunstigt ud. Dybde illusionen virker alt for presset, og det gjorde ondt i mine øjne at se filmen.
Før 3D film kan gengive et mere realistisk dybde billede, vil jeg ikke spilde penge på hjemme 3D udstyr eller biobilletter. |
||||
Go outside, the graphics are amazing!
|
||||
![]() |
||||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() |
|||
Du har jo prøvet at ha "klovnebrillerne på, som Jonas siger er et latterlig udtryk Jeg har også haft glæden, og tak , det var sidste gang, fuldstændig latterlig, og igen; En hyggeaften i familien med sådanne påsatte skændsler, nej hold op. 3D fremover: En helt klar forudsætning for køb er, at jeg skal have svar på ovenstående 5 spørgsmål først. Alle de andre gode fortaler for 3D, rører mig en "høstblomst" p.t. |
||||
E.L.
|
||||
![]() |
||||
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
|||
Tjae, Hele Imperial biffen var da fyldt til randen med masser af familier med klovnebriller på, da jeg så Avatar. |
||||
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
||||
![]() |
||||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() |
|||
3D skal efter min mening ses i biografen. Om den 3D effekt der pt. teknisk kan laves er godt eller skidt, vil jeg lade være op til den enkelte at vurdere - jeg kan se der er flere som mener, at Avatar ikke imponerede, men der er jeg nu ikke helt enig - jeg synes faktisk den visuelt var ret så gennemført. Bevares, det kan da altid blive bedre, men overall synes jeg 3D effekterne virkede godt og efter hensigten. Men når det så er sagt, så hører 3D hjemme op biografen (eller via projektoren), da et TV i dagligstuen slet ikke giver et stort nok billede. Efter min overbevisning kræver det et billede i hele synsfeltet, og der diskvalificerer man sig helt automatisk, så snart man bevæger sig "ned" i 40-60 tommer - det vil bare ikke fungere godt nok. -og HELDIGVIS for det - for det er da dejligt, at biograferne endelig har fået noget teknologi der kan trække folk ud af stuerne for at se film, der hvor de i virkeligheden bør ses ![]() Det er dit valg, men gå efter den gode billedekvalitet og hvad du ellers har af behov - får du 3D med, så fint - men mit råd er, ikke at bruge ekstra penge på det. Redigeret af tobywan - 20-Februar-2010 kl. 22:39 |
||||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Svar: Jeg tror ikke du har fattet en dyt af mine indlæg: Var det briller i facon a.la. disse i havde på i biffen ???? Link: http://www.korsholm.dk/fiskeri/produkt.html?tx_ttproducts_pi1[backPID]=1643&tx_ttproducts_pi1[product]=13434&cHash=39e150a72b Håber linket går igennem ? Jeg skal lige sige at jeg er lystfisker og kender problemene med solbriller til os, der bruger briller med styrke, synsfejl etc. Det er meget irriterende problem. Men mange af os bruger så KLOVNEBRILLERNE... der var den igen. Det er utrolig at man i disse handicap venlige gode tider lader omkring 1,5- 2 mil danskere og mange flere udenlands med syns handicap sidde tilbage med et for mange "lille problem" men for os et måske større problem. Selvfølgelig skulle dette problem have været løst inden 3D blev frigivet, men profitjærgerne og elektronik nørder, kender kun en vej, nyt, nyt o.s.v Jeg efterlyser svar på 5 konkrete spørgsmål som jeg har stillet S.U, tak |
||||
E.L.
|
||||
![]() |
||||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|||
Jeg skulle måske have startet med at skrive at jeg selv bruger briller, og det var på ingen måde noget problem for mig at have 3D-brillerne udenpå.
I mit link til flatpanels.dk artiklen skrives dette: 3D briller med styrke iFirmaet Gunnar Optiks har annonceret, at de vil sælge 3D briller baseret på den polariserede teknologi. Brillerne sælges separat, men så kan Gunnar Optiks også tilbyde at indbygge styrke i 3D briller til de folk der i forvejen benytter briller. Brillerne går under betegnelsen i-AMP og bliver tilgængelige i andet kvartal af 2010. Det vedrører brillerne jeg viste et billede af. Det var ikke fordi lige præcis det par briller skulle tages 100% bogstaveligt, men var blot ment som et eksempel på at man altså godt kan lave 3D briller der ikke ligner det som vi ser fra fx. Xpand 3D (som jeg sagtens kan gå med til bliver kaldt Klovnebriller, for de er vitterligt grimme).
Jeg ved ikke helt hvad du mener med disse to. Jeg er nok bare ikke så meget inde i de forskellige brille-termer da jeg "kun" bruger briller med styrke.
Jeg har ikke fundet dem hvis de findes endnu. Det nævnte eksempel fra Gunner Optiks var fra CES, og som vi jo ved er det usandsynligt sjældent at vi ser noget der bare minder om priser på den slags messer. Min pointe var såmænd bare at jeg personligt føler at brillerne er et usandsynligt lille problem. Oplevelsen af 3D er jo meget subjektiv og jeg vil ikke lægge skjul på at jeg er en af dem som var fuldstændigt blown away af Avatar i 3D. Sådan er vi jo så forskellige. Jeg mener helt ærligt at det er et meget tyndt argument, som i virkeligheden slet ikke er et problem - ihvertfald ikke for en masse mennesker. Af alle dem jeg har talt med som har været inde og se filmen, har brillerne ikke været et problem overhovedet. Og vi snakker 20-30 mennesker som spænder fra min lillesøster på 19, henover svigerfar på 58 til min farmor og farfar som begge lige er fyldt 70. Det eneste sted jeg har hørt om problemer er på fora som dette. Og det er folk som synes at brillerne enten ser åndsvage ud eller at det er usmart at man skal tage dem af og på bare fordi man vil se en 3D film. Jeg har endnu ikke læst et indlæg fra nogen som har oplevet de nævnte problemer med hovedpine. Det er altid "noget de har hørt fra en ven" eller "har læst på nettet" eller lignende. Ikke at man skal forklejne andres oplevelser, men det er bare svært at tage det for gode varer når folk bare viderebringer informationer. Nu er det ikke overhovedet for at drage paralleller til debatten generelt eller noget som helst, men på et eller andet plan så minder det mig om en bestemt bruger herinde, der bruger enhver chance han kan finde på at erklære plasma-tv som dødt og fuldstændigt ubrugeligt fordi der forekommer genskin. Et marginalt problem, som af nogen (måske få) folk opleves som forstyrrende, men for andre er et kompromis som man er villig til at leve med (eller arbejde sig uden om, fx. med mørklægningsgardiner) fordi teknologien på en masse andre punkter giver en højere værdi end alternativerne. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |