|
|
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | ||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Jeg er sikker på at Sony også har 3D blue-ray demoer
![]() |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Hat lige læst at de allerede er faldet til 25$
|
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Jeg tvivler på at de kommer i bundles som den du linker til. Den udgave er jo også den gamle slags 3D, hvor det rent faktisk er en helt anden film der vises for at få 3D effekten frem. Som du selv er inde på, så fungerer den nye type 3D jo ved at der vises 2 billeder som er "optaget" med en lille forskel i synsvinkel (ligesom forskellen på vores øjne). En 2D version vil derfor blot være at filtrere den ene videostream fra, tilsvarende til at lukke det ene øje i virkelighed. Af det jeg har læst mig til, så vil dette være en mulighed som tilbydes - alt andet ville også være meget ulogisk.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Det her er efter min mening en af de vigtigste nyheder overhovedet, mht. introduktionen af 3D. Avatar 3D har nærmest egenhændigt gjort 3D til en forretningsmæssig succes for biograferne og ikke mindst filmselskaberne, fordi de tjener langt bedre på at folk går i biografen, end på at folk køber eller lejer film hjem til stuen. 3D er en guldgrube for filmselskaberne, men det er vigtigt at forstå hvorfor filmselskaberne har så travlt med 3D: Det er dét værktøj de har stået og manglet for at trække folk ud af stuerne og ind i biograferne, hvor pengene ligger. Avatar har gået for fulde huse overalt, trods billetpriser 50% over normalen. Der står dollartegn i øjnene på filmselskaberne, tro mig. Men interessen ligger ikke i at få 3D ind i stuerne, den ligger i at holde 3D _væk_ fra stuerne. Det lugter langt væk af at Fox ikke ønsker at Avatar skal sætte samme skub i 3D til stuerne, som den har gjort for biograferne. De fleste andre filmselskaber er også larmende tavse mht. kommende 3D blu-ray udgivelser, så udvalget af minimalt interessante film på 3D blu-ray per 31/12 i år, tror jeg kan tælles på én hånd. Tråden her handler om hvorvidt det er nu man skal springe på et 3D tv. Jeg vil sige at hvis dét tv man går efter tilfældigvis har 3D, så er det fint, men det er det forkerte tidspunkt at købe et 3D tv for 3D's skyld, hvis man i forvejen har et tv man er tilfreds med. 3D teknologien vil blive forbedret løbende, og de første par år eller mere vil det være yderst begrænset hvor meget man vil have at bruge det til, fordi filmselskaberne som sagt faktisk helst vil undgå det.
Jeg tror faktisk at man kan koge det ned til: 3D i biograferne blev først en succes med Avatar. Før Avatar er annonceret i 3D, er 3D i hjemmet intet andet end en gimmick man kan lege lidt med. Efter Avatar (eller en tilsvarende stor 3D titel, som skulle være en film vi ikke har hørt om endnu), så vil der gå yderligere en periode før der reelt er materiale nok til at det kan bruges tit nok til at det er sjovere at have det i stuen, end bare at gå i biffen dén gang i kvartalet man har lyst til at se 3D. Så nej, jeg synes ikke det er det rigtige tidspunkt at investere i 3D udstyr på. Brug pengene på biografbilletter i stedet for.
|
||
![]() |
||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
|
jeg synes ikke at Avatar i 3D er noget særligt. Men jeg tror mest af alt det bunder i at jeg ikke synes det er en specielt god film. Hvis plottet havde fanget mig mere, så er det da ikke usandsynligt at jeg måske ville have en anden holdning til 3D. Som flere andre er inde på, så er det måske ikke lige et tv man skal se efter i forbindelse med 3D. Det vil nok være noget mere interessant med en projektor. Igen som andre er inde på, hvis det tv du vil have understøtter det - jamen så er det vel fint og når tid kommer kan det jo afprøves. Personligt ville jeg nok være en lille smule øv over det, hvis det tv jeg gerne ville have understøttede 3D pga. en, sandsynligvis, højere pris end det havde kostet uden 3D.
@Otto: Det med at være tilfreds med det man har er jo ikke nødvendigvis en specielt god målestok. I dette tilfælde har trådstarter et 28" CRT, så der vil nok være forbedringer at spore, men mit første TV var et 22" Grundig sort/hvid (uden fjernbetjening) og det var jeg fint tilfreds med dengang, men det var ikke lige dét jeg brugte som målestok ved det næste tv. Der vil sandsynligvis være en række faktorer man vil kunne være utilfreds over ved skift fra CRT til fladskærm, f.eks. dårlig opskalering el. langt fra optimalt analogt kabel tv el. lign. hvor man synes det er noget skidt.
|
||
![]() |
||
Neato ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
|
Jeg takker meget for de fine input der har været i tråden. For mit ejet vedkomne lukker jeg denne tråd.
Jeg vil ikke købe et tv bare fordi det har 3D. Hvis det kommer med - fint nok, men ellers ikke.
Mange tak
Redigeret af Neato - 24-Marts-2010 kl. 22:07 |
||
Venligst
Neato |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |