recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D-Film-erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3D-Film-erfaringer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 11:36
Hugo skulle også være ret fin i 3D, hører jeg fra mange. Jeg har dog ikke selv set den i andet end 2D.
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg synes Gravity er den største oplevelse jeg har haft i en 3D-film, men effekten er stadig ikke tilnærmelsesvis tæt på oplevelsen i f.eks. Oculus Rift. Jeg ser først og fremmest nuværende 3D-teknologi på tv-skærmen som et forsøg på at hive ny teknologi ned over fortidens paradigme (den flade tv-skærm). 3D skal tænkes ind i en helt ny kontekst for at virke for alvor, f.eks. VR.

Effekten kunne sagtens være bedre i Gravity. Det er jeg enig i, men jeg syntes under biografvisningen at det gav en ret fed effekt. Kan forestille mig, at det slet ikke er det samme på et lille 3D-tv. Jeg forstår dog ikke hvorfor Gravity ikke er blevet lavet i HFR og så generede biografprojektorens elendige sortniveau mig en del i rum-scenerne.

Det er lidt ærgerligt at se Hobbitten i 3D på hjemmefronten. Her kan man ikke tilnærmelsesvis opleve den 3D-effekt, som Peter Jackson forestillede sig. 3D-tv i hjemmet kan jo ikke vise HFR 3D.
Det ultimative ville være den dag vi alle kan have et Star Trek lignende "Holodeck" derhjemme,
men det er desværre langt ude i fremtiden.
Den sidste Hobbitten 3 skal jeg også se i HFR-3D i biografen,
specielt da det ikke blev til noget med de to første film.
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

jeg har været MEGET i mod 3d, ser det heller ikke i biografen, så star trek, og havde en kone som måtte gå efter 30 minutter i 5 minutter, pga. hun bliver rundtosset, måtte også selv holde for den ene brille, fordi jeg direkte synes effekten var elendig.. (Star Trek - Into Darkness)

når jeg ser "3d" så har jeg klart en følese af at se de her gamle "3D" modeller, hvor det er FLADER af papir der kører i 3 planer... forgrund baggrund og i midten.. og det samme føler jeg med filmen, så for mig virker det bare mere uægte end 2d.

det sjove er så, jeg arbejdede hos Vestas i Technology før jeg fandt et nyt job, og vi havde sådan en "nacelle" bygget op med en 3d bio, og så en Pro-E maskine, hvor vi kunne på lærred gå igennem designs, for at se fejl, og hvis vi havde møder omkring komplikationer, det var en 3d projektor med briller, i et computer genereret 3d miljø..

den effekt imponerede mig, der følte jeg rent faktisk jeg sad i miljø´et selvom det var 3d modeller, med simpel overflade texturer ...

Så måske jeg kan overtales i fremtiden..

synes dog alt under 100" virker forkert til 3d, og det de kørte i Klovborg bio direkte var flovt..

og den ene film jeg så i vejle, der følte jeg alt der var hvidt var gråt pga. lærred var grå (gætter på det er overfladen, for at skyde mest mulig lys tilbage)...

Men på film markedet, der håber jeg dog stadig på 3d dør, da det gør jeg ikke går i biffen mere, 2d forestillinger i nærheden af Vejle, er få.. og de er altid på underlige tidspunkter. så vi er gået fra en film om mdn i bio´en til at den sidste jeg så var Star Trek.

Der er faktisk nogen der ikke kan se 3D eller ikke får særligt meget ud af det,
og du kan godt lyde som en af dem. Samt at din kone får hovedpine.
 - Har i set 3D på jeres tv og var det lige så slemt?
 
Ang. din Vestas Technology-oplevelse.
For nogle år siden var der blevet lavet et 3D-projekt til en boreplatform,
så de kunne se om der var fejl der skulle rettes inden det blev bygget.
De er nogen gange  udefor at der f.eks. bliver bygget et stort rør foran en dør,
som så koster koster en del at få bygget om igen.
De ser det jo først ved nærmere gennemgang, når skaden er sket.
 
De ville gerne have løsningen, men da det kostede dem en medarbejder der sad og lavede
tegningerne om til 3D blev det ikke til noget. De ville kun have det hvis de på den billige måde
kunne smide tegningerne igennem et program på en computer.
Hvilket på det tidspunkt ikke var muligt, ved ikke om man kan gøre det i dag.
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 01:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Omkring størrelse af TV m.v., så længe mit barnebarn sidder og "skriger" af fryd over 3D effekterne på vores TV, så er jeg sådan set godt tilfreds - og det viser sin værdiWink
Ja, det må være dejligt at se og høre på den glæde der kommer deraf.
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Cybersp@ce Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2005
Status: Offline
Point: 486
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cybersp@ce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 01:10
Oprindeligt skrevet af technology technology skrev:

Jeg så Edge of Tomorrow igår hjemme i stuen i 3d.
Jeg tog mig selv i at tænke at 3d på en måde har udviklet sig over det sidste år eller 2.
Jeg synes at "dybde klarheden" i billedet er blevet langt bedre end de første film jeg så.
Lyder måske tosset men vil mene at billedet i 3d er blevet bedre og bedre.
Nu har jeg ikke set omtale film, men mit ndtryk er også at de er blevet bedre.
Da det er længe siden jeg sidst så en 3D-film i biografen er jeg spændt på at se Hobbitten 3 i  HFR 3D.
Se min - "Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!"
Link = http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119384&PID=1205732#1205732
~ Cybersp@ce ~
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 05:12
Oprindeligt skrevet af Cybersp@ce Cybersp@ce skrev:


Det ultimative ville være den dag vi alle kan have et Star Trek lignende "Holodeck" derhjemme,
men det er desværre langt ude i fremtiden.

Der går nok mange år før vi decideret kan simulere sådan i omgivelserne omkring os, men Oculus Rift kan allerede i dag simulere hele verdener ved blot at tage et headset på. Og i visse tilfælde føles det reelt som at være der. Så overbevisende er det for hjernen. Hvis man tilføjer et par kameraer, så kan man også simulere omgivelserne omkring sig inde i headsettet, med hvad som helst lagt ovenpå.

Hvis man ikke har prøvet Oculus Rift, så vil jeg kraftigt anbefale, at man får gjort det hurtigst muligt Smile Jeg kan personligt ikke vente med at se film og spille spil i Oculus Rift. Den endelige verson kommer forhåbentlig i handlen næste år.


Redigeret af Rasmus Larsen - 27-Oktober-2014 kl. 05:19
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu