recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3G Router med LAN indgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3G Router med LAN indgang

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3G Router med LAN indgang
    Sendt: 19-December-2013 kl. 11:23
Jeg har i øjeblikket en 3G router (Huawei B683).
Den virker fint med 3G og har både Wifi og 4 LAN porte.

Nu kunne jeg dog godt tænke mig at have mulighed for indimellem at sætte den til et eksisterende LAN og så bare bruge internetforbindelsen derfra.

Er der nogen der ved om dette kan lade sig gøre? Altså at routeren kan finde ud af at når den modtager et input på fx. LAN1 så skal den bruge denne forbindelse istedet?
Hvis man helt kan ændre en af portene til kun at fungere som Input, vil dette også være helt fint.

Alternativt, hvis der findes en anden 3G router der kan dette, kunne det også være aktuelt.
Kravene er bare at den skal have både kabel og Wifi.

Jeg har ikke været i stand til at finde noget der kan det ønskede.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 12:51
Hej.

Det er der flere med 3G USB Stik der kan. De første blev lavet med 3G USB Stik backup af alm Bredbånd via kabel.  

Min første ide er en TL-MR3420, den har:

'TP-LINK's 3G/4G Router provides users with both 3G/4G Preferred and WAN Preferred back-up modes'

Fra:



Eller ved jeg ikke hvilke andre TP-Link 3G/4G Routere der kan?


Hilsen Carsten.

Ændring: Tilføjet at det er med 3G USB Stik.



Redigeret af csell - 19-December-2013 kl. 13:34
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 15:58
Jonaskp - hvorfor skal du have den sat til et eksisterende lan? - det giver ikke rigtigt nogen mening at du skal have en router koblet på et lan hvor der i forvejen er en router? Hvad er det helt specifikt du har brug for? (jeg kan desværre ikke helt se fidusen, dine computere kan jo sagtens huske 2 forskellige netværk, og hvis det ene ikke virker, så tager de automatisk det andet)
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 17:08
Det burde virke, forudsat at du sætter Ip adressen på dine lan porte til at være i samme IP netværk som den router du sætter den til, og disabler DHCP serveren i din router. Men som Claus_jac skriver: Hvad vil du opnå?
/Peter
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 19:23
Kan godt se at det måske kræver lidt forklaring.

Jeg har en Jukebox som jeg bruger til fester. Jeg har et netværksstik i den så jeg kan koble den på nettet med et kabel.
Ved siden af har jeg en 3G router (med wifi) som jeg kan sætte til når jeg ikke er i nærheden af kablet netværk.

Jeg vil gerne have at routeren ALTID er koblet til, så jeg kan koble på wifi (og styre jukeboxen via en app).
Men når jeg kan koble den til kablet netværk, er det jo at foretrække fremfor at få internet via 3G.

Jeg vil derfor gerne have en router som altid fungerer som DHCP/accespoint for jukeboxen og laver et wifi.
Når routeren modtager input fra et netværkskabel så skal den ikke bruge 3G, men når der ikke er nogen forbindelse vis kabel skal den bruge 3G modemmet.

Håber dette giver mening :-).


Har ikke nået at få set på linkene, men kigger på dem i aften :-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 21:03
Det bliver noget forfærdeligt hø. PRoblemet er at du skal have forskellige netværk til en enhed der ikke lige sådan kan styre hvilket netværk den skal have. Så din 3G router skal lave DHCP og wifi- ikke din normale netværksrouter. Det betyder selvfølgelig også at hvis den ikke er koblet på, så er der ingen netværk. Jeg ved ikke om den router du har til din normal bredbåndsforbindelse er 100% styret af din udbyder eller om du selv kan gå ind og pille i den, men 3Grouteren skal i hvert fald kables til den, så den faste router kun fungerer som switch og firewall.Tror desværre du kommer til at rode dig ud i noget, men sig endelig til hvis det lykkes.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 23:32
Fik måske forklaret det forkert.
Jeg skal ikke pille ved mit eksisterende netværk. Det vil jo ligeså ofte være et "fremmed" netværk hvis jeg er hjemme hos en ven eller et andet sted.

Setuppet skal derfor køre som et seperat netværk, men kunne "fodres" med internet via kabel eller et 3G modem.
Jeg fandt dette link http://kb.linksys.com/Linksys/GetArticle.aspx?docid=785463d9ecaf4cac84aed245b08d615f_3733.xml&pid=80&converted=0#lanwan og de beskriver det som "Cascading". Det ligner utroligt meget det jeg vil opnå.

Nemlig at tage et kabel fra mit eksisterende netværk og sætte i min nye routers WAN port, så denne får et internetsignal.

Linket behandler så ikke noget som helst omkring 3G modem, men forestiller mig at ovenstående også vil kunne lade sig gøre med en router som kan håndtere 3G usb modems.


Redigeret af jonaskp - 20-December-2013 kl. 00:05
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 06:34
Du kan checke Doma routeren fra Dovado, den har aut. Failover mellem ethernet og 3G usb modem.

Jeg kender kun selv Tiny modem fra Dovado, som fungerer rigtigt godt, her skal man dog skifte manuelt

http://www.dovado.com/en/products
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 06:50

Denne model kan.

 
Du skal bare tilslutte et 3g usb modem.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 09:28
ASUS RT-AC66U skulle også kunne med et tilsluttet 3G USB modem. Har dog ikke selv testet det.
/Peter
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 10:21
Fedt med nogle forskellige forslag.
Jeg faldt også selv over de TP-link routere som csell skrev om øverst i tråden, og det kunne godt ende med at blive sådan en. Prisen ligger omkring 220 kr. for TL-MR3220 som dog "kun" har 150mbps wifi, men det er også rigeligt til mit behov. Samtidigt fylder den ikke så forfærdeligt meget hvilket er væsentligt når jeg skal pakke den ind i en lille kasse. Ud fra nogle reviews har jeg også set at den har en setting for at foretrække WAN-porten med backup fra 3G, hvilket er lige det jeg har behov for.
Så kan det hele foregå automatisk, så den altid har den bedste internetforbindelse.

Projektet bliver dog nok først realiseret i starten af det nye år, da jeg ikke lige har tid til at få rodet med Jukeboxen inden da. Skal også have den skilt lidt ad for at få plads til routeren, og går stadig med en plan om at få indbygget noget forstærker, så det kan være det hele skal gøres på en gang.
Til top
From Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2010
Sted: Ebeltoft, DK
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 20:42

Dovado Tiny skulle ha' automatisk failover iflg http://www.dovado.com/images/PDF/Dovado_TINY_ENGLISH.pdf

Jeg har ikke selv brugt failover funktionen, men ellers så har jeg god erfaring med Tiny routeren. Jeg har en der i snart 2 år har siddet i et vandværk og sørget for internet adgang til overvågningsudstyret og det har fungeret upåklageligt.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu