recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3LikeHome
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3LikeHome

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3LikeHome
    Sendt: 08-April-2016 kl. 19:21
Nogen der har prøvet det der 3LikeHome fra 3 på mallorca ? funker det fint uden at man kan forvente ekstra regninger, det skal bruges en mdr. tids til både tale og internet - hvor det mest er telefonen der skal bruges som hotspot til iPad/tablet – Jeg kan se at man kan nøjes med bare at købe 1 mdr. med fri tale og 3GB net hos 3 for 230 kr..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2016 kl. 20:04

Spanien er inkluderet i 3 Like Home.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sodaha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2016 kl. 20:16
Jeg har haft meget glæde af 3likehome på mine rejser rundt i Europa, men husk lige at læse betingelserne ved brug af 3likehome.

Citat fra 3:

3LikeHome er kun til personligt brug. Er der mere end én bruger af data pr. SIM-kort samtidigt, forbeholder 3 sig retten til at spærre for roaming i udlandet.

Dækker ikke opkald til udenlandske numre

Opkald, sms og mms til udenlandske numre koster almindelig udenlandstakst.
Se alm. priser i udlandet

Loft på forbrug i udlandet
Der er et loft på forbrug i 3LikeHome-lande på 10 GB pr. regningsperiode. Har du et abonnement, der indeholder mindre end 10 GB, vil du kunne bruge det antal GB, som er inkluderet i din aftale.

Overskrider du 10 GB, vil hastigheden blive reduceret væsentligt i resten af regningsperioden ved forbrug i 3LikeHome-landene.

Begrænsningen gælder ikke i Danmark og Sverige - her kan du bruge så meget data, der er inkluderet i dit abonnement.

Hvis der i en periode på mere end 30 sammenhængende dage primært er forbrug på abonnementet i 3LikeHome-lande, vil der blive spærret for roaming i 3LikeHome-lande.

Redigeret af sodaha - 08-April-2016 kl. 20:17
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2016 kl. 21:24
Hvis der i en periode på mere end 30 sammenhængende dage primært er forbrug på abonnementet i 3LikeHome-lande, vil der blive spærret for roaming i 3LikeHome-lande.

Aha - nu er det ikke mig, men en ven som har en lejlighed der og skal være der i 7 uger - så det vil sige at han ikke kan bruge det i alle 7 uger, selv om han betaler for 2 mdr. ?
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2004
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sodaha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2016 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Aha - nu er det ikke mig, men en ven som har en lejlighed der og skal være der i 7 uger - så det vil sige at han ikke kan bruge det i alle 7 uger, selv om han betaler for 2 mdr. ?

Jeg læste et lignende spørgsmål på 3's facebook for et stykke tid siden og svaret fra 3 var cirka sådanne her: Efter 30 dage skal telefonen/simkortet været hjemme i danmark på 3's net, og 14 dage efter påbegyndt forbrug i Danmark, kan du igen benytte 3LikeHome

Så det hjælper ikke at din kammerat bare betaler for 2 måneder.

Redigeret af sodaha - 08-April-2016 kl. 21:40
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2016 kl. 21:43
Har brugt det med varierende success. Det virkede super godt i Hamburg, men helt skidt i sydfrankrig og det kan KUN være fordi at trafikken blev nedprioriteret af den franske operatør. 3 kortet sad i en 4g router og hastigheden var decideret ubrugelig. Til gengæld var der fuld skrald på min iPhone, via Telia, som roamede på samme operatør, dog til normal roaming afgift. Prøvede at sætte 3 kortet i min iPhone og det resulterede i samme dårlige hastighed.

Så jeg kan ikke se anden forklaring at roaming operatøren valgte at nedprioritere 3 kortet, pga. mindre indtjening end alm. roaming afgifter.

Men som sagt, så var det IKKE oplevelsen i Hamburg, så det er nok op til den enkelte operatør.

/Thomas

TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2016 kl. 22:32

Hej.

Til DATA vil jeg forelå et data simkort fra Carrefour. Jeg undersøgte prisen for en bekendt for en måned siden. Da kostede det 5€ at anskaffe sig. Eller har jeg kopieret hvad jeg skrev samme tid sidste år:

Hej.

Det Spanske mobil marked er helt anderledes end det Danske. Tank op / Taletids kort, jeg ved ikke hvad du kalder det har, næsten altid et månedligt gebyr eller et mindste forbrug på 6-9 € pr måned.

Jeg ved ikke om jeg læser dit spørgsmål rigtigt. Men hvis det kun er til DATA brug vil jeg anbefale et sim kort fra den Franske supermarkeds kæde Carrefour.
De har butik på Mallorca. Det er noget lignende som Bilka.

Avda. General Riera, 152
07010 Palma de Mallorca

Kort:

http://www.carrefour.es/tiendas-carrefour/buscador-de-tiendas/ver-mapa.aspx?idtcm=tcm-5-3957

De har et forudbetalt Data sim kort 'Internet Móvil Prepago' hvor man betaler 1,21€  pr dag man aktuelt bruger det.
De første 100 MB pr dag er ved fuld hastighed, resten indtil midnat er så langsom.

http://www.carrefour.es/telecom/internet-movil-prepago/tarifa-diaria/mas-info/

Hvis det passer bedre kan man til dette sim kort fra sin mobil tilkøbe en pakke 'Bono 3GB' som giver 3 GB i 30 dage for 20€.

Hvis man ønsker at bruge det i længere tid har dette sim kort et minimums månedlig forbrug på 3,63€.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 08-April-2016 kl. 22:36
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 07:29
Cseel skrev Til DATA vil jeg forelå et data simkort fra Carrefour. Jeg undersøgte prisen for en bekendt for en måned siden. Da kostede det 5€ at anskaffe sig. Eller har jeg kopieret hvad jeg skrev samme tid sidste år:

Ja - den så jeg meget på sidste år for ham, men fandt nogle fælder som jeg ikke lige kan huske nu, jeg tror det var noget med registrering og komme ud af det igen - men vil da prøve at kigge grundigt på den igen
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 12:51
Jeg synes at have læst for længe siden, at man ikke må lave hotspot via sin mobil i udlandet med 3LikeHome.

Det er dog længe siden, så kan være det er ændret. Jeg skulle nemlig bruge hotspot til en iPad i Tyskland, og det måtte jeg ikke. Så ville de spære for min forbindelse eller sådan noget.

Men om det gælder endnu? Ved jeg ikke.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2016 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Jeg synes at have læst for længe siden, at man ikke må lave hotspot via sin mobil i udlandet med 3LikeHome.

Det er dog længe siden, så kan være det er ændret. Jeg skulle nemlig bruge hotspot til en iPad i Tyskland, og det måtte jeg ikke. Så ville de spære for min forbindelse eller sådan noget.

Men om det gælder endnu? Ved jeg ikke.

3 skriver:
3LikeHome er kun til personligt brug. Er der mere end én bruger af data pr. SIM-kort samtidigt, forbeholder 3 sig retten til at spærre for roaming i udlandet.

Jeg har dog brugt mobilen som hotspot til både min iPad og MacBook.
(Men jeg er jo også kun en bruger).
Jeg tænker, at hvis de opdager et mønster, der ikke ligner "en bruger", så kan de finde på at lukke for det.

3LikeHome har iøvrigt udvidet, så det nu både er tale og SMS til danske numre OG tale og SMS til numre i samme land som man er, der er "samme takst som derhjemme" (dvs med fri tale og SMS abb er det gratis).

Men ja, det fungerer til "kortere ferier" og ikke til at "bo i Spanien i vinterhalvåret" eller lignende.

Om det er værd at "tilkøbe" hvis man har andet abb i forvejen ved jeg ikke.

Mvh Michael

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu