recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3x46" til Bil simulator
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3x46" til Bil simulator

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3x46" til Bil simulator
    Sendt: 18-Juni-2014 kl. 13:19
jeg er på jagt efter nye skærme.. og jer er lidt i tvivl.

Jeg er ved at bygge en bil simulator, og jeg har lige nu 3x24" siddende da jeg fik dem for 1000kr ialt, og det lige var for at teste.

men vil have 3x40-46" 1080p skærme sat til, og jeg leder lidt efter et fornuftigt valg.

skærmene skal ikke være for tykke, skal have VESA mount (så døde SonyW6 desværre)

IKKE plasma, da burnin kan være et problem og strømforbruget må gerne være fornuftigt, PGA varme, ikke pga. strøm

så tynd ramme som mulig, for at fjerne følelse af at det er 3 skærme.

jeg kiggede på W8 som er S-IPS, men sortniveauet er elendigt, og det må egentligt gerne være godt (viewble angle er reelt lidt ligemeget da skærmen er justeret ind efter kører, så han har et rimeligt smalt syn på hver skærm)

F6500 var min første tanke, men Inputlag skulle ikke være suverænt.

er der andre valg? H6xxx er den gamle "tykke" model, ALT LG ser ud som om det er S-IPS og ELENDIG inputlag.

derudover, vil jeg kunne ramme en rimelig ens kalibrering, hvis jeg bruger f.eks. en Spyder?

Jeg har 3 Dell skærme på jobbet, og jeg må indrømme selvom det er S-IPS og de kører samme "settings" så er farverne især gløden forskellig, og vil gerne skærmene levere "ens" billede.

Redigeret af Rasmusdc - 18-Juni-2014 kl. 13:20
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 13:28
Har ikke noget bud på en skærm, men glæder mig da til at se nogen billeder af dit setup :)

Går selv med samme ide, dog bare på projektor
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 16:08
"Forruden" bør vel næsten være en buet skærm à la Samsung H8005, men det kan selvfølgelig være overkill.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 11:06
Måske jeg skal lave en Build log i fremtiden

har tænkt meget på de buede skærme, men jeg ser ikke meget andet brug til dem, og det er måske rart nok at man kan rive det fra hinanden, og pakke det ned.

uden det fylder for meget, issuet med buede skærme, er at jeg ikke bare kan pakke dem sammen på samme måde, og vi er ved at kigge på at bygge et VESA mount som kan "drejes sammen" uden skærme bliver skadet, og cable management giver issues, så man reelt bare har en skærm stående, og setuppet kan køres til siden.

vi har fået buet selve rør chassiet, og jeg har købt et OPC Corsa sæde fra en Opel Corsa 2011 med få km på, fik det næsten gratis (totalt smadret bil), ikke glad for det er læder, men nu må vi se. har rails og højdejusteringen, så regner med at vi bruger standart dele fra bilen.

skal også siges alle control enheder er ny bestilt.

G27 Logitech wheel blev solgt, da jeg hader det.

og ofre lidt på noget som jeg seriøst ikke aner en pind om, andet det er rost.

Bliver Fanatec, har bestilt følgende som skulle komme om 3 uger.

Clubsport EU wheel Base
BMW M3 GT2 Wheel
Clubsport Shifter EU
Clubsport Pedals EU V2 (med Degressive Clutch og Hydraulic Brake)

Jeg må indrømme jeg håber jeg kan finde W8 billig og så droppe alt der hedder Sortniveau, jeg kan godt lide den har low input lag, jeg kan lide designet, og prisen er væsentligt mere fornuftig end den gamle W9... og jeg kommer ikke til at køre i mørklagte rum. er dog ikke positiv over DSE på W8

Har købt lidt gamle PC dele ind, da min main ikke kan klare den (GTX670/I5) og jeg beholder min pc.. så har 2xGTX680 liggende + 850RM PSU Corsair + Z77 Motherboard og en I7 3770k.

det er dog svært at finde skærme på brugt markedet, hvis man skal bruge 3 ens. kan komme til 2 brugte B550 46" og har en selv, så det er den absolutte budget løsning. men det må være "if all else fails".

Redigeret af Rasmusdc - 19-Juni-2014 kl. 11:10
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 21:00
Er det 2013-modellen af W8 du har set på (den ender på A)? 2014-modellen har et ganske godt sort-niveau:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1399291728
Jeg antager at det er 50" modellen, da den ikke fås i 46". 42" modellen er ganske rigtigt IPS, men 50"-modellen er et VA panel.

Ellers kunne Panasonic AS600 være et bud.

Redigeret af Torben Rasmussen - 19-Juni-2014 kl. 21:04
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 22:43
Hvilken spil har du tænkt på? Syntes ikke rigtig der er kommet noget nyt af de realistiske spil i nogen år
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 11:13
Iracing / Project cars / assetto corsa / F1 20xx

men det bliver hovedsageligt seriøs Iracing, det drejer sig ikke så meget om at der kommer 10000 nye spil, da bil simulation gjort rigtigt, reelt ikke udvikler sig så meget, jeg er dog imponeret over fidelity i Project Cars, og håber ikke den bliver for "konsol fikseret" og at det stopper.. "udviklingen" til high end pc´er

jeg har bestemt mig det blev dog kun 42" det bliver 3xSony W7, jeg har snakket lidt med mediamarkt, tror jeg khenter 3 der, da prisen ser ud til at være fornuftig..

42" var lidt mindre end jeg havde regnet med, men kan godt lide W7´eren, den har bedre input lag en W6 som var super god, og den har ikke IPS panel, så du får dybt sort, synes også rammen er pæn og simpel... og prisen er fornuftig, har dog hørt at bilka har haft den på tilbud, så jeg ved ikke lige..

har så byttet 680GTX´erne. til en 780TI, det er måske ikke nok, men det er en start, den kan udvides med en mere.

(rettet, går fandeme stærkt, har en mate som har crossfire R290x´s sapphire budgetkort, han har store varme problemer, og hader dem, han byttede sgu ligeover med 780TI jeg havde byttet mig til. så må jeg finde ud af hvad fanden jeg gør med køling.. kigger på noget vandkøling / måske med closed loops og KrakenG10 HADER ATI/AMD, men det ser ud som om det er billigste måde at få performance, er igang med en mate, som har en gammel 240mm rad noget tubing og en skod pumpe liggende, så det bliver getto, men måske)

4k SLI på 780 TI giver ca 50fps i max alt i project cars, så regner medd 45+ fps ved 3x displays ved single kort, og så pille lidt ved settings og hive lidt af detaljerne så burde 60fps være inden for rækkevidde. (r290x er dog dårligere end 780TI i Project cars, regner med optimering inden release, og Crossfire skulle stadig være bedre)



Redigeret af Rasmusdc - 24-Juni-2014 kl. 10:12
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu