|
4.1 muligt..? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis din forstærker har noget autosetup med mikrofon vil den automatisk skrue op for venstre kanal hvis du anbringer mikrofonen i lyttepositionen/sofaen. det vil nok hjælpe en del.
|
||
Ning
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
|
![]() |
||
![]() |
||
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
|
http://billedeupload.dk/images/7r9DE.jpg http://billedeupload.dk/images/ndKh.jpg Har lige taget 2 billeder, et hvor tv'et hænger inde ved vægen og et ude. Så kan man måske lidt lettere bedømme rummet :) Problemet ved at placere højtalere rundt om tv'et er, at det flytter sig alt afhængigt om det er tændt eller slukket. Derved vil det hurtig se asymmetrisk ud.. Beklager de lidt mørke billeder
|
||
![]() |
||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
|
Jeg kan godt forstå du er i tvivl, for det er da en svær stue at indrette til TV og Surround.
Et spørgsmål: Hvor varmt bliver der over sådan en pejs? Kunne man sætte TV'et der. Evt. måske på den væg med de 2 døre? ( tag et billede ) Men som sagt, en svær stue at indrette. |
||
![]() |
||
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
|
Der er ingen mulighed for at flytte skærmen, har lige trukket kabler osv. ind i rummet ved siden af :) Gennem et hul gennem vægen..
Der bliver hvert fald for varmt over pejs til tvet kan hænge der.. Kom til at tænke lidt på en soundbar..? Som måske blev monteret under skærmen, så den gik med ud når skærmen drejede.. Nogen erfaring med soundbar.? Har aldrig hørt en.. samsung hw-h750 ser ud til at ha fået gode anmeldelser.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Øh undskyld men, hvis du overvejer en soundbar, monteret under TV'et, som så kører ud sammen med TV'et.....hvorfor helv*** monterer du så ikke bare en centerhøjttaler, som kører ud sammen med TV'et??? I øvrigt ville jeg montere venstre fronthøjttaler oppe på pejsen, i stedet for bag TV'et. M.v.h. |
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
|
Jeg tænkte det samme
|
||
![]() |
||
|
Tænker du noget i denne retning..??
http://billedeupload.dk/?v=KUkln.jpg Hvor de 3 forreste højtaler sidder lige under loftet.. (for at man ikke skal gå ind i den ved pejsen) Hvordan vil det lyde når lyden kommer "oven fra"..? Tænker hvis man sætter dem lige under loftet.. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Hvis du sætter dem op under loftet, så sæt dem i samme højde og lad dem pege mod lyttepisitionen.
Klaus |
||
![]() |
||
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
|
Hej
Jeg har også en stue som indretningsmæssigt er svær i forhold til et 5.1 setup. Jeg købte for nogle år siden Pioneers LX01 sæt. Det er konstrueret således at der føres dobbelt ledningssæt til hver af de to fronter. Fronthøjtalerne har således seperate enheder til at håndtere front- og center funktionen. Jeg synes det fungerer glimrende, men jeg har heller ikke helt så "skæv" en afstand fra TV til henholdsvis den ene og den anden fronthøjtaler så....? Derudover har Pioneer LX01 jo automatisk justering MACC så måske ville systemet kunne justere sig delvist ud af problemet. |
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
![]() |
||
|
Willads# De Pioneer højtalere vil blive rigtig svære at på ind i min stue..
Kan man lave et 4.1 setup hvor man har 2x front, 1x center 1x sub også kun 1 baghøjtalere..??
Redigeret af tf-uno - 05-November-2014 kl. 17:03 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Læs min besked sendt: 02-November-2014 kl. 23:37 Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |