recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4.1 muligt..?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4.1 muligt..?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 18:27
Hvis din forstærker har noget autosetup med mikrofon vil den automatisk skrue op for venstre kanal hvis du anbringer mikrofonen i lyttepositionen/sofaen. det vil nok hjælpe en del.
Ning
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

( sjovt brugernavn )
Big smile
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 19:33
http://billedeupload.dk/images/7r9DE.jpg
http://billedeupload.dk/images/ndKh.jpg

Har lige taget 2 billeder, et hvor tv'et hænger inde ved vægen og et ude.
Så kan man måske lidt lettere bedømme rummet :)

Problemet ved at placere højtalere rundt om tv'et er, at det flytter sig alt afhængigt om det er tændt eller slukket. Derved vil det hurtig se asymmetrisk ud..

Beklager de lidt mørke billeder
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 20:04
Jeg kan godt forstå du er i tvivl, for det er da en svær stue at indrette til TV og Surround.

Et spørgsmål:

Hvor varmt bliver der over sådan en pejs?

Kunne man sætte TV'et der.

Evt. måske på den væg med de 2 døre? ( tag et billede )

Men som sagt, en svær stue at indrette.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 20:11
Der er ingen mulighed for at flytte skærmen, har lige trukket kabler osv. ind i rummet ved siden af :) Gennem et hul gennem vægen..

Der bliver hvert fald for varmt over pejs til tvet kan hænge der..

Kom til at tænke lidt på en soundbar..? Som måske blev monteret under skærmen, så den gik med ud når skærmen drejede..

Nogen erfaring med soundbar.? Har aldrig hørt en.. 
samsung hw-h750  ser ud til at ha fået gode anmeldelser.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Kom til at tænke lidt på en soundbar..? Som måske blev monteret under skærmen, så den gik med ud når skærmen drejede..

Øh undskyld men, hvis du overvejer en soundbar, monteret under TV'et, som så kører ud sammen med TV'et.....hvorfor helv*** monterer du så ikke bare en centerhøjttaler, som kører ud sammen med TV'et???

I øvrigt ville jeg montere venstre fronthøjttaler oppe på pejsen, i stedet for bag TV'et.

M.v.h.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

I øvrigt ville jeg montere venstre fronthøjttaler oppe på pejsen, i stedet for bag TV'et.

M.v.h.

Jeg tænkte det samme
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 21:30
Tænker du noget i denne retning..??

http://billedeupload.dk/?v=KUkln.jpg

Hvor de 3 forreste højtaler sidder lige under loftet.. (for at man ikke skal gå ind i den ved pejsen)

Hvordan vil det lyde når lyden kommer "oven fra"..? Tænker hvis man sætter dem lige under loftet..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 22:53
Hvis du sætter dem op under loftet, så sæt dem i samme højde og lad dem pege mod lyttepisitionen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 10:50
Hej 

Jeg har også en stue som indretningsmæssigt er svær i forhold til et 5.1 setup. Jeg købte for nogle år siden Pioneers LX01 sæt. Det er konstrueret således at der føres dobbelt ledningssæt til hver af de to fronter. Fronthøjtalerne har således seperate enheder til at håndtere front- og center funktionen. Jeg synes det fungerer glimrende, men jeg har heller ikke helt så "skæv" en afstand fra TV til henholdsvis den ene og den anden fronthøjtaler så....? Derudover har Pioneer LX01 jo automatisk justering MACC så måske ville systemet kunne justere sig delvist ud af problemet.

Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 17:02
Willads# De Pioneer højtalere vil blive rigtig svære at på ind i min stue..

Kan man lave et 4.1 setup hvor man har 

2x front, 1x center 1x sub også kun 1 baghøjtalere..?? 

Redigeret af tf-uno - 05-November-2014 kl. 17:03
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2014 kl. 18:33

Kan man lave et 4.1 setup hvor man har 

2x front, 1x center 1x sub også kun 1 baghøjtalere..?? 

Læs min besked sendt: 02-November-2014 kl. 23:37

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu