recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 GB hukommelse - hvor mange billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket4 GB hukommelse - hvor mange billeder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Emne: 4 GB hukommelse - hvor mange billeder
    Sendt: 06-Juli-2008 kl. 12:56

Hej!

Jeg har købt et 4 GB hukommelseskort til mit Canon 7,1 Mega Pixel kamera - er der nogen der ved hvor mange billeder(bedste kvalitet) der kan være på sådan et kort? (jeg ved godt at det kun kan være et ca. tal)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 13:03

Du skal være rimelig seriøs for at få det fyldt, der vil være plads til omkring 600 i fuld opløsning.(JPEG).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du skal være rimelig seriøs for at få det fyldt, der vil være plads til omkring 600 i fuld opløsning.(JPEG).

Når jeg ude så fylder jeg nemt et 4 gb kort, så det er nu ikke særlig svært. En tur i Zoo, og man kan nemt fylde et 4 gb kort. Skyd i RAW og det går stærkt. Det fede ved digital er jo at man tager mange billeder, og derefter sletter.

Mine filer fylder mellem 10mb til 16mb (RAW)

Så jeg vil ikke mene du skal være særlig seriøs for at få det fyldt - køb hellere nogle stykker.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når jeg ude så fylder jeg nemt et 4 gb kort, så det er nu ikke særlig svært. En tur i Zoo, og man kan nemt fylde et 4 gb kort. Skyd i RAW og det går stærkt. Det fede ved digital er jo at man tager mange billeder, og derefter sletter.

Mine filer fylder mellem 10mb til 16mb (RAW)

Så jeg vil ikke mene du skal være særlig seriøs for at få det fyldt - køb hellere nogle stykker.

Nu er det langt fra alle kameraer,der overhovedet kan skyde i RAW. Og samtidigt kræver RAW en hel del PC bearbejdning, inden man er klar til udprintning . .!

Men ellers enig. Huhommelse koster efterhånden nada. . .  

Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 03:24
Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Hej!

Jeg har købt et 4 GB hukommelseskort til mit Canon 7,1 Mega Pixel kamera - er der nogen der ved hvor mange billeder(bedste kvalitet) der kan være på sådan et kort? (jeg ved godt at det kun kan være et ca. tal)

Der plejer at være en tabel med billedopløsninger vs. antal mulige optagelser (anslået) i Canon-manualerne. Den tabel, jeg ser på lige nu (10 megapixel) fortæller, at der kan være 448 billeder i bedste komprimeringskvalitet på et 2 GB-kort og 1792 på et 8 GB-kort... Med hårdere komprimering, men samme pixel, er tallene 1536 og 6140 (!)

Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 08:15

Tak for tilbagemeldingerne!

Jeg flytter jo billederne efterhånden - så det lyder til at stort nok til mit brug.

Til dig Radiomand - bemærk mine nye højttalere - jeg synes at de lyder rimeligt godt i forhold til prisen.

Redigeret af chico - 07-Juli-2008 kl. 08:20
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 08:22

Hej

Når jeg stiller mit G9 ned på 8 mb og M1 siger den 1138 stk.men det har lidt med iso at gøre.

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu