recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 satellitter - hvilke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 satellitter - hvilke?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TopperH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TopperH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4 satellitter - hvilke?
    Sendt: 25-Marts-2013 kl. 13:32
Hej...!
Grundet manglende WAF faktor skal mine 4 Dali Concept 6 skiftes ud til noget mindre - meget mindre !
Jeg har tænkt mig at beholde min dali ikon 1 center, onkyo tx sr-606 receiver samt dali concept sub.

Havde tænkt mig at hænge nogle satellitter op i hjørnerne i stuen, men hvilke skal jeg vælge ?

Samlet budget max 3-4000 - gerne brugt !

Håber på et par fornuftige svar mange tak :)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 15:34
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af TopperH TopperH skrev:

Grundet manglende WAF faktor

Nu går jeg i "skolemestermode"......
"Grundet manglende Wife Acceptence Factor faktor" - altså det er noget sludder......

skal mine 4 Dali Concept 6 skiftes ud til noget mindre - meget mindre !

Hvor meget mindre?

Har du overvejet et sæt gode hovedtelefoner til dig?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 25-Marts-2013 kl. 16:25
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 16:43
http://youtu.be/cRKGi3rdUYo
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
TopperH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TopperH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 17:20
hmmm....

Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 17:42

Hej...!
Grundet manglende WAF faktor skal mine 4 Dali Concept 6 skiftes ud til noget mindre - meget mindre !
Jeg har tænkt mig at beholde min dali ikon 1 center, onkyo tx sr-606 receiver samt dali concept sub.

Havde tænkt mig at hænge nogle satellitter op i hjørnerne i stuen, men hvilke skal jeg vælge ?

Samlet budget max 3-4000 - gerne brugt !

Håber på et par fornuftige svar mange tak :)

Det kunne eksempelvis være Focal Sib Smile

Sættet har desuden være anmeldt her på siden.
Til top
TopperH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TopperH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 18:15
Det var faktisk et rigtig godt bud Gunraf... tak
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 19:03
KEF er ikke begrænset i lydtryk som Focals sæt.
http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/de/Lautsprecher/KEF.html

Her kan du se udvalget, men jeg ville skifte alle komplet for at opnå perfekt Voicematching.
Sub kan du godt "genbruge".
KEF KHT 2005.3 er et supersæt med meget høj ydeevne, og jeg tror ikke du vil mangle noget i forhold til dine DALI.
http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/de/Lautsprecher/Canton.html her er tysklands største producent med alt indenfor højttalere. Meget små, indbygning, on wall, ikke særligt dybe som Chrono 501.2
Hos dem kan du smide en e-mail og få et godt tilbud inkl fragt. Har købt der flere gange..

Til top
TopperH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TopperH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 19:47
Hvad mener du med de ikke er begrænset i lydtryk? Og tak for at vise mig de KEF... 
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 19:53

Det var faktisk et rigtig godt bud Gunraf... tak

Har selv haft dem og var ganske tilfreds, satellitter taget i betragtninger. Ja der gjorde de sandelig godt Smile

Desuden er de i min optik ganske nydelige.
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 19:54
Focal sættet spiller ikke særligt højt. KEF klarer en del højere lydtryk. Det hænger bla sammen med at Focal har lidt dårligere følsomhed og lavere belastning.

Til top
TopperH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TopperH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 20:56
Det KEF sæt med Kube2 sub til ca. 5200,- ser faktisk rigtig spændende ud. 

Hvem forhandler dem i Danmark? Andre der kan anbefale KEF frem for de andre nævnte?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu