recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 subwoofere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 subwoofere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4 subwoofere
    Sendt: 02-Februar-2021 kl. 15:38
Hej

Min receiver har 2 subwoofer udgange som jeg bruger til min to earthquake subs pt. Der er tilsluttet 2 stk. Y-splitkabler som går til hver sin sub 

Hvis jeg nu gerne ville udvide til 4 subwoofere hvordan skal de så tilsluttes receiveren når der kun er 2 udgange til subs ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 15:50
Du sætter yderligere fire Y splittere ind.

2x Forstærker til Y splitter.
Udgang af Y splitter til endnu en splitter ved hver sub.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 15:52
Perfekt tak, jeg tænkte også det var en mulighed, men vidste ikke om det gav nogle problemer :-)

Er det ligegyldigt hvilke subs jeg sætter på samme udgang eller vil det være smartest at sætte de to forreste på en udgang og de to bagerste på en anden udgang ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Ole N 84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2017
Sted: da vinci parken
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole N 84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 17:08
Hej 

Hvis nogen af dine subwoofere har en line out kan du bare koble en mere subwoofer til der.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 1036
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 17:32
Overvej en Minidsp HD som kan håndtere dem, lave EQ etc
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2021 kl. 18:23
ok tak for svar
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 08:59
Helt enig med Johnconnor. Smid en minidsp imellem og så eventuelt brug Multi-sub optimizer
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 16:11
Da du allerede har 2 stk. Y-splitkabler, burde du kunne tilslutte 4 stk. subwoofere, da hver af dem kun har brug for at blive tilsluttet ét line-out-signal...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Da du allerede har 2 stk. Y-splitkabler, burde du kunne tilslutte 4 stk. subwoofere, da hver af dem kun har brug for at blive tilsluttet ét line-out-signal...

Det ville jeg også sige, indtil jeg læsere en manual til en earthquake sub.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 18:15
Har læst den, men der er forskel på, om man læser deres manual fra det amerikanske marked eller andre.
De skriver, den bedste måde at tilslutte deres subwoofer på, er med et Y-kabel; jeg vil nu påstå, et enkelt er nok, så længe der er tale om et LFE-signal, da dette er mono; muligvis vil du opnå højere input, men det burde kunne reguleres via forstærkeren.

I denne manual, ser det også ud til, de har lavet en fejl:

Low Level Setup - Dual Sub For a more realistic sound stage and greater theater experience, we suggest having two (2) subwoofers and running them in stereo. Using a “Y” RCAcable, connect the SUB PRE OUT 1 of the receiver to the LOW LEVEL INPUT of the left side MiniMe P10V2/P12V2. Using another “Y” RCA cable, connect the SUB PRE OUT 1 of the receiver to the LOW LEVEL INPUT of the right side MiniMe P10V2/P12V2.

De skriver at begge subwoofere, skal forbindes til "SUB PRE OUT 1", men tegningen viser noget andet (SUB PRE OUT 2). 
Man ville jo også rende ind i problemer, hvis man skulle forbinde to forskellige Y-kabler til den samme udgang, uden brug af yderligere splittere...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu