|
4 vs. 8 GB ram |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Øv! Det er noget med at 8 GB ramblokke er dyrere at producerer, kan jeg læse mig til, eller i hvert fald ikke så efterspurgte, så derfor koster de mere. Men hvis jeg nu køber to af den samme 8 GB blok, som f.eks. denne her: http://www.edbpriser.dk/ram/kingston-valueram-1-x-8-gb-id-6334417.aspx vil det så virke som 16 GB, eller skal det være sådan et Kit for at det fungerer?
![]() |
||
|
||
![]() |
||
cgmand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
|
Jeg ville vente med at købe ram hvis det var mig. En SSD disk gør en kæmpe forskel !!
Jeg opgraderede min gamle MBP 13" fra 4gb til 8gb ram og mærkede ingen forskel.. Badebolden i Lion var der stadig.. En SSD forvandlede den til gengæld til en helt ny computer = lynhurtig
|
||
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
I dette tilfælde virker det som om det er mangel på RAM. Det vil selv en SSD ikke hjælpe på. Desuden er det jo ikke den store udskrivning, med 400,- for at få 4 GB ekstra... M.v.h.
|
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
Er det pga. han ser "badebolden" meget at du tror det er et spørgsmål om RAM eller hvad, Henrik?
![]() |
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Nej, men at der "kun" er 500 MB fri... M.v.h.
|
||
![]() |
||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
|
Programerne bliver lagt i RAM når de åbnes. Dvs, jo flere åbne programmer, jo større RAM forbrug. Så snart RAM er flydt op, åbnes nye programmer direkte fra harddisken. Da søgetiden på en SSD disk er så meget kortere end på en SATA, vil det klart give en performanceforbedring at skifte, men disken bruges først rigtigt så snart RAM er fyldt (udover selvf. når OS indlæses). Når du selv har konstateret at der kun er 500mb fri RAM, så er det klart dér der i første omgang er noget at hente.
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Det ville være rigtigt hvis det var Windows ![]() Man kan vende det om og sige at hvis der ER 500 MB fri, så er rammen jo ikke brugt op, og så hjælper mere ram ikke ret meget. Men uanset om der er 4, 8 eller 16 GB ram, så vil du udføre opgaver der kræver at der læses og skrives på disken, og dér gør det altså bare en verden til forskel om man har SSD eller ej. Når OP('s far) oplever "badebolden", så er det slet ikke sikkert det er ram-relateret. Jeg sidder med en MAC med 2 GB ram og SSD, og oplever meget sjældent "badebolden". Lige nu har jeg for at afprøve det, åbnet en stribe vinduer (pages, numbers, iphoto, imovie, iweb mfl), med det resultat at jeg har 30 mb hukommelse fri. Alligevel kan jeg åbne og lukke billeder i iPhoto, konvertere en video i iMovie, åbne og lukke faner i safari, skifte rundt mellem programmerne osv stort set uden ventetid. Det kører knapt så flydende som når jeg har få programmer åbne, men her og nu kan jeg ikke fremprovokere "badebold". Konklusion: Jo computeren vil blive hurtigere af mere ram, men det specifikke issue med for meget "badebold", det vil jeg mene kan afhjælpes markant med en SSD. Jeg er dog enig i at med de rampriser der er i dag, så bør man opgradere hvis man har muligheden og mener man bruger sin computer til tungt arbejde.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |