recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 40" fladskærm for 3K: For billigt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket40" fladskærm for 3K: For billigt?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 10:35
Det er pudsigt som det er kontroversielt at tale om at de billigste produkter har højere fejlrate... Om en Samsung til 3K er værre end andre til 3K er så nok tvivlsomt, i den prisklasse kan det nok være hip som hap. Men at bruge garantien som argument for at fejlraten kan være lige meget, det undrer mig meget - forventer folk ikke en levetid på mere end 2 år på et nyt tv? Nogle producenter er groft sagt umulige at få reservedele til så snart tv'et er 3-4 år gammelt. Dette alene kunne sagtens flytte på mit valg af TV.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det er pudsigt som det er kontroversielt at tale om at de billigste produkter har højere fejlrate... Om en Samsung til 3K er værre end andre til 3K er så nok tvivlsomt, i den prisklasse kan det nok være hip som hap. Men at bruge garantien som argument for at fejlraten kan være lige meget, det undrer mig meget - forventer folk ikke en levetid på mere end 2 år på et nyt tv? Nogle producenter er groft sagt umulige at få reservedele til så snart tv'et er 3-4 år gammelt. Dette alene kunne sagtens flytte på mit valg af TV.

Der bliver konstant lave om på teknikken
Jeg har f.eks Boxer.
pr. 1 april sendes HD i T2

3-4 år...nej ?

Så skal man med garanti have et nyt, eller købe en box.
E.L.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 15:30

Nogle producenter er groft sagt umulige at få reservedele til så snart tv'et er 3-4 år gammelt. Dette alene kunne sagtens flytte på mit valg af TV.

Kan, måske, godt følge dig - men alligevel, er tv'et uden for reklamationsperioden kan det sjældent betale sig at reparere det - om man så kan få dele eller ej.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Citat
Fejl Samsung
er 3-5 gange større, end hos andre mærker

Hvor har du dette fra ?

Den statistik ville jeg også gerne se.
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 16:47

Overdommer og moderator Henrik H. skrev
"Jeg ville nok nærmere være bekymret for Samsungs høje fejlrate...   "
Der var intet i det svar om billig eller ikke billig.

Som jeg har skrevet andetsteds: Forskellen på mig og Henrik H. og Mikkelsen er bl.a., at jeg f.eks. ikke gør personer, der af den ene eller anden grund køber trådløse Siemens telefoner, til ringere eller dummere mennesker, selvom jeg selv bruger trådløse Panasonic telefoner, som jeg er glad for. Det gør ikke trådløse telefoner fra andre producenter dårlige.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Som jeg har skrevet andetsteds: Forskellen på mig og Henrik H. og Mikkelsen er bl.a., at jeg f.eks. ikke gør personer, der af den ene eller anden grund køber trådløse Siemens telefoner, til ringere eller dummere mennesker, selvom jeg selv bruger trådløse Panasonic telefoner, som jeg er glad for. Det gør ikke trådløse telefoner fra andre producenter dårlige.

Er det mig du betegner som Hr. Mikkelsen?

Du må hjertens gerne komme op med links til indlæg, hvor jeg fortæller andre at de er" ringere eller dummere" for at have gjort andre valg end mig. Det kræver jo selvfølgelig at du ved, hvilket udstyr jeg har i forvejen, men kom nu bare i gang, eller kom med en undskyldning!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Den statistik ville jeg også gerne se.

Nu er det ret sjældent at folk bakker sine meninger i dette forum op med statistikker eller fakta, så jeg har svært ved at se hvorfor det skal afkræves netop hér. Det er vel tilladt at dele sine meninger på lige fod med alle andre, ud fra den personlige erfaring man har. Henrik har så en del års erfaring i branchen (selv om han p.t. kun har perifær kontakt med branchen), og det er en del bedre statistik end dem der har ejet et Samsung tv et par år. Jeg vil ikke påstå at Samsung er værre end ALLE andre, men de ligger i en gruppe af mærker som jeg efter nogle års erfaring i fladskærms-markedet ikke selv ville købe.

Mht. om det kan betale sig at reparere et tv der går i stykker efter garanti-perioden: For det første, så er det vel netop et argument for at vælge noget man forventer holder (medmindre man bevidst køber skrammel fordi tuner-situationen alligevel gør at den skal skiftes ud - jeg er så mere tilbøjelig til at acceptere at et TV er en skærm der kobles til en modtager-box). Derudover så laver Samsung (og f.eks. Philips, der heller ikke er gode til dét med reservedele) jo også nogle ret dyre modeller. Det er klart at det generelt ikke kan betale sig at skifte panelet hvis det er dét der går i stykker, men det er langtfra bare dét der er tale om. Det er da fuldstændigt galskab at et fire år gammelt karl-smart LCD-tv der har kostet på den anden side af 20.000 kroner, skal smides ud fordi HDMI indgangene brænder af (og ja det er et konkret eksempel). Og jeg må stadig sige at det undrer mig lidt at folk reagerer så aggressivt, når folk der rent faktisk har noget brugbar erfaring med fejlrater på tv (omend ikke nødvendigvis har en håndfast statistik), vælger at dele sin erfaring. Hvorfor er det så svært at tro på at et firma som Samsung er gået på kompromis med netop fejlraten, når de producerer produkter der på overfladen leverer ufatteligt meget for pengene?

Men som sagt, diskussionen er lidt frugtesløs så længe vi taler om tv til 3000,-, for i den prisklasse er der næppe nogen der er mærkbart bedre end andre. Hvis et 40" tv skal koste 3000,-, så skal der skæres alt for mange hjørner til at man kan levere et kvalitetsprodukt, både ydelsesmæssigt og holdbarhedsmæssigt. Og det var vel egentlig svaret på Jake51's spørgsmål. Om man så vælger at acceptere denne situation, det må så være op til den enkelte, men at folk tilsyneladende mener at tre års levetid er acceptabelt på et tv i dag, gør det ikke til god kvalitet.

Jeg synes i det hele taget at køb-og-smid-væk mentaliteten er deprimerende. Jeg har ikke nødvendigvis i alle situationer løsningen for alle, for der er en høj grad af lemming-effekt over det - så længe alle de andre hellere vil have billige tv der skiftes ud hvert andet år, så er du også nødt til at gøre det samme fordi du ikke får andet valg. Men jeg mener dog man kan komme langt ved at acceptere at tuner-situationen med konstant nye formater næppe stabiliserer sig, tværtimod, og så deler sit anlæg mere op i løse komponenter: Køb et tv med et godt billede, og betragt det som en monitor der skal vise billedet fra en tunerbox. Ja, du ville gerne have det hele indbygget, men det kan du altså ikke få hvis du vil købe kvalitet der skal bruges mange år frem. Og lad være med at fortælle mig at god kvalitet bliver overhalet af udviklingen - alle med et Pioneer 5090 sidder med beviset på det modsatte.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 13:49
Når man bombastisk udmelder at fejlraten er 3-5 gange større, så synes jeg faktisk at man godt må kunne bakke det op med lidt fakta - andet end lige den gængse "Det er min erfaring". Jeg kender ikke Henrik, og jeg ved intet om hans baggrund (og er egentligt også ligeglad).

Men det springer mig i øjnene at en moderator på et forum som dette, helt udokumenteret postulere en fejlrate der er 3-5 gange højere, hos en specific producent - Det burde man holde sig for god til, om end ikke andet så over for sine egne annoncører - Kunne man derimod bakke påstanden op, ja så er det jo noget helt andet.

Lad mig spørge på en anden måde Otto, ville Tapeconnection stadig annoncere på forsiden, hvis recordere.dk's administratorer udokumenteret skrev om en kæmpe fejlrate på f.eks. Anthem receivere?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 15:58
Kasper J. Lige en kort kommentar, da jeg ikke er hjemme..

Jeg er IKKE en del af recorder-teamet, men derimod en ganske alm. forum-moderator. Ud over at moderer her (slette spam, løfte enn pengefinger i ny og næ o.s.v.), så har jeg intet med recordere's drift at gøre - bar lige så vi holder tingene adskilt!

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 17:05

Når man bombastisk udmelder at fejlraten er 3-5 gange større, så synes jeg faktisk at man godt må kunne bakke det op med lidt fakta - andet end lige den gængse "Det er min erfaring". Jeg kender ikke Henrik, og jeg ved intet om hans baggrund (og er egentligt også ligeglad).

Hvordan i alverden kan du være ligeglad med Henrik B's baggrund, når det er et halvt liv i Radio/tv branchen der har klædt ham på?

Jeg har diskuteret med Henrik B. i de sidste 10 år, så jeg er nu slet ikke i tvivl om han fortæller sludder eller ej.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 22:19

Jeg ved godt at det ikke er dig der er den "skyldige", men man kan jo godt spørge ind til hvad folks erfaring er, uden at sige "det ved du absolut intet om". Hvilket den pågældende om noget netop ikke ved noget om.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Overdommer og moderator Henrik H. skrev
"Jeg ville nok nærmere være bekymret for Samsungs høje fejlrate...   "
Der var intet i det svar om billig eller ikke billig.

Nej og det jeg skrev var netop heller ikke et forsvar af Henrik's indlæg, tværtimod. Jeg er enig i at Samsung har en generelt højere fejlrate end gennemsnittet, ud fra den erfaring jeg har med dem, men jeg mener samtidig at det er irrelevant for et køb af et 40" tv til 3k, hvor jeg vil forvente en høj fejlrate uanset hvad der står på kassen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu