|
|
Besvar ![]() |
Side <1 17181920> |
Forfatter | ||||||||||||||||
Kaipay ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2005 Sted: Odder, Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
|||||||||||||||
Jeg skal også have købt en NAS. Jeg har kigget lidt på ts-209 II turbo som jeg synes ser interessant ud. Der er dog også en Pro udgave af denne, men jeg kan bare ikke se hvad forskellen er. Nogen som kan hjælpe?
Qnap ts-209 II Turbo: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=449686&am p;searchArea=&Soegeord= Qnap ts-209 Pro II Turbo: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=451721&am p;searchArea=&Soegeord= |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Perls ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
|||||||||||||||
jeg mener at pro udgaven gan upgraderes med mere RAM. Men jeg kan godt tage fejl.
Redigeret af Perls - 21-August-2008 kl. 20:33 |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Thomas8 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
|||||||||||||||
Mange tak for svarende: Jeg kan forstå at jeg enten skal gå efter Synology DS-207+, QNAP TS-209 Pro eller NETGEAR ReadyNAS Duo. Er der installeret Squeezecenter på dem? Er det bare plug & play eller er der meget som jeg skal gører? |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
KissmeTiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 518 |
![]() |
|||||||||||||||
Qnap og ReadyNAS kommer med Squeezecenter installeret, men det er enkelt at installere på en Synology også.
Jeg har selv en Synology DS 207+ og en ReadyNas Duo(opgraderet til en 1 GB ram) og det fungerer upåklageligt på dem begge. Alligevel synes jeg version 2 af Qnap'en er lidt spændende. Den har stadig en processor på 500 Mhz men dobbelt så mange ram(256 MB). Om det har betydning for afviklingen af SC skal jeg dog ikke kunne sige? ( har ikke haft "hands on"),men det burde det have. Og hvis du skal bruge NASen til andet end at afvikle SC, så skader det ikke med de ekstra ram. Jeg bruger ikke min ReadyNAS Duo til andet end at afvikle Squeezecenter. Redigeret af KissmeTiger - 22-August-2008 kl. 09:22 |
||||||||||||||||
Panta rei
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
jsmidt ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
|||||||||||||||
Først tillykke med din Logitech Sq. - har også selv lige modtaget et sæt og er meget positiv overraskettet. Jeg vil i relation til NAS også nævne muligheden for en WHS (f.eks. Fujitsu-Siemens Homve Server 1900 til kr. 3.999). Har selv skiftet min gamle NAS Synlogy 101j ud med denne og er meget positiv. Spiller perfekt - hurtigt hastighed i afvikling af programmer, herunder SC 7,1 mv. Installation af programmer mv. på WHS maskiner er identisk med det du er vant til. Der er ikke den store forskel i prisen på store NAS og denne - og den giver - trods Windows :-) - efter min opfattelse nogle bedre muligheder. Jeg er ihvertfald meget tilfreds med min. Hilsen Jesper
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|||||||||||||||
http://www.qnap.com/images/products/comparison/Comparison_TS 209II.html Venligst Søren |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
plouger ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 206 |
![]() |
|||||||||||||||
Hej. Her kan du se forskelle på dem: http://www.qnap.com/images/products/comparison/Comparison_TS 209II.html
|
||||||||||||||||
Hilsen
Plouger |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Kaipay ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2005 Sted: Odder, Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
|||||||||||||||
Hvad er det lige man bruger windows ad service og NFS til?
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|||||||||||||||
AD: http://da.wikipedia.org/wiki/Active_Directory NFS: http://en.wikipedia.org/wiki/Network_File_System_(protocol) Nyttig ved HD-streaming i kraft af større streamhastighed end almindelig SMB-streaming Vh s |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|||||||||||||||
Hej
Er der en som kan finde en kode som gælder? ![]() Send gerne en pm |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
nygaardinc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
|||||||||||||||
AD står for "active directory" og er en windows ting mht til sikkerhed. dvs at den kan hente bruger rettigheder direkte fra din server. NFS er en Unix filetransfer protocol der er noget hurtigere en den normalt brugte der hedder Samba alt i alt ingen forskel hvis du bare skal bruge den som Squeezecenter, men hvis du skal bruge den til at overføre HD-Film til en eller anden frontend (feks en Tvix) skal du helst bruge en NAS der understøtter NFS Redigeret af nygaardinc - 23-August-2008 kl. 23:23 |
||||||||||||||||
Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0 Mark Levinson No.383 Linn Akurate DS/1 Linn Unidisk SC/D Sonus Faber Cremona M Radius R90 Nordost Baldur SC Linn Silver IC Qnap TS-459-pro+ 8TB |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
wanjer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-December-2007 Status: Offline Point: 251 |
![]() |
|||||||||||||||
Ja det ville fanme være dejligt, var en af dem der bestilte og fik afslag :( Har ledt overalt på nettet efter en pris der bare var tæt på at matche, men uden held. Medmindre man vil satse på at slippe gennem tolden |
||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 17181920> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |