recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 40-42" LCD til PC+TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket40-42" LCD til PC+TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tillebeck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Maj-2009
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: 40-42" LCD til PC+TV
    Sendt: 09-Maj-2009 kl. 00:16
Hej

Jeg prøver at få et overblik og få valgt et fjernsyn. Men det er ligesom gået lidt i stå. Der er for mange modeller, for meget teknik, så jeg håber på lidt hjælp herinde.

Krav:
 - DVB-T med MPEG-4 (gerne DVB-C, men ikke et krav)
 - tilslutning af PC
 - LCD, pga. strømforbrug + pc-tilslutning
 - fullHD, da det er en pc standard opløsning
 - Godt billede
 - ok lyd
 - billig

Skal bruges til:
 - primært alm. tv formentligt DVB-T
 - vil gerne slutte pc til (film+internet i stuen)

Jeg har set på Philips 42PFL5604H, men syntes at den flimrede lidt i sammenligning med de andre i butikken. Der stod også en Sony 40L4000K, som så ud til at have et rigtigt fint billede. Fandt den her på nettet Samsung LE-40A536T1F. Som I nok kan se, skyder jeg lidt i blinde.

Er kommet hjem igen og sidder lidt apatisk og kan ikke finde ud af at træffe et valg. Så er der nogen, der kan give et hint om en god billig skærm? Og skulle prisen kravle lidt op, så gør det ikke så meget.

--
vil lige fortælle, hvorfor jeg søger en billig skræm. Det er nok skærm nr. 2 der købes lige nu. Den der havner i alrummet eller sommerhuset om nogle år. Jeg regner med at skærm nr. 1 bliver købt til den tid, når teknikken er bedre, her tænker jeg på at få en browser bygget ind i skræmen, så man kan gå på nettet med mus og tastatur direkte fra sofaen. Alle mobiler med respekt for sig selv har en browser indbygget, snart må alle tv, vel også have det. Har set at Samsung er ved at tage hul på det med deres... ja, hvad er det nu det hedder.

Hjælp....

Hilsen Anders
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2009 kl. 20:20

Hej anders.

Af de LCD'er du og den prisklasse de ligger (efter et lille tjek på pricerunner.dk ) så vil jeg hellere forslå Sonys 40w4000 eller deres nye 40v5500 evt. også den gamle 40v4500. De har alle dvb-t/c tuner med mpeg4. Se mere her:

40w4000

40v5500

37v4500

Det skal lige nævnes at w4000 serien blev sidste år rost for sit ok billedet .

held og lykke med det,

Rod83

Redigeret af Rod83 - 09-Maj-2009 kl. 20:21
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2009 kl. 23:25
Hej Rod83

Tak for svaret. Jeg har prøvet at læse lidt om de 3 skærme. Endte lidt med at give op og blot tage ned og kigge i nærbutikken.

Har faktisk mere eller mindre bestilt en LG 42LH4000. Laver lige en tråd for at få lidt feedback på den inden det er for sendt.

Tak for feedback :-)
Hilsen Anders
Til top
Logifire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2009 kl. 17:45
Hvad er forskellen på Sonys v og w serie?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 14:35
På sonys hjemmeside kan du sammenligne modellerne. Om de forskellige tekniske beskrivelser så er svar nok ved jeg ikke. Kan ikke selv komme med en brugerfeedback

Vælg dine modeller her og klik på sammenlig:
http://www.sony.dk/selector/tv-projector?navigationSource=we p

hilsen Anders

Redigeret af tillebeck - 19-Maj-2009 kl. 14:37
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu