|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Petergemma ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
![]() Sendt: 01-August-2007 kl. 15:51 |
Hej Jeg har brug for lidt input til et nyt TV. Jeg er på ingen må religøs omkring mærke eller teknologi, men fokuserer mere på kvalitet og design.
Jeg har umiddelbart haft gik på:
Det behøver ikke at være en af ovenstående modeller eller mærker. På forhånd tak for input.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jamen jeg syntes klart hvis du har Pioneer inde i billedet og du går op i kvalitet så en PDP 427 XD inklusiv en ISF kalibrering så får du et rigtigt godt billede, det er klart at de nye Pioneer 428 vil være bedre men er du oppe i den prisklasse kunne du jo overveje en PDP 507 XD den koster lige knap 21k i dag og wauw effekten på en 50" er bare så stor især hvis man osse nyder en god film fra tid til anden. Men uanset valget på skærmen så syntes jeg kalibreringen har sin beretigelse når du nu nævner du går op i detaljer, begge mine plasmaer er kalibreret og jeg syntes klart jeg fik forbedret billedet ved det. Hvis du kører ekstern receiver af nyere slags kan du på Pioneeren køre toslink ud af skærmen (lysleder) det mener jeg ikke panasonic skærmen kan (min kan ihvertfald ikke). Redigeret af rhsin - 01-August-2007 kl. 16:07 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
OveA ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
![]() |
Hejsa Jeg gav 16.000 for mit 50" Pana PX70'er og det er de bedste 16 kg jeg har brugt længe |
|
Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok... PANASONIC 50"PX70E PANASONIC 42"PV60E (SOLGT) ---42" er alt for lille-- SONY PS3 NICE |
|
![]() |
|
Petergemma ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
![]() |
Forløbi tak for svarene. 50" kommer desværre ikke på tale, da jeg har haft svært nok ved at overtale konen til 40-42" har I nogle erfaringer med PC på plasma? Hvad er forskellen på pana 70 og 700? og på px og pz? |
|
![]() |
|
J.F.L ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 749 |
![]() |
Jeg har et Panasonic 42" PV60... for nylig investerede jeg i en XBox360 .... både spillene og de HD-film jeg har set står så klart at man får gåsehud. Og nåja.... selv alm. tv ser godt ud. Så jeg kan anbefale Panasonic Plasma. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Hehe ja min kone var heller ikke vild med mit valg på 50" i sin tid, nu vil hun ikke nøjes med noget der er mindre, så det er typisk når først det kommer op på væggen har jeg hørt om mange som har fortrudt deres køb af en feks 42" skærm og de skulle have købt en større, men jeg har indtil nu endnu ikke hørt nogle der har købt en 50" skærm sige at de burde have købt en 42" skærm, tværtimod mange har sagt godt de købte den store (og det gælder også konerne Men nok om det skal det være 42" så er det osse fint, og det vil køre ganske fint på PC både Pioneers XD modeller og Panasonics nye modeller kan du køre pc over enten via hdmi eller vga uden problemer. Pana PX70 er en billigere udgave en PX700 (som bla har bedre lyd og vistnok lidt flere stik og features) Du kan læse om Pioneers modeller her og Panasonics modeller her |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Hvor stor indflydelse har sattelit modtagelsen for valget imellem LCD og Plasma?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ingen skulle jeg mene, men uanset hvilken skærm du vælger kan du med held opleve et bedre billede såfremt du sikrer dig at du kører digitalt ind i din skærm feks. via hdmi mellem din satbox og skærmen, med alle fladskærme vil det være en fordel at forsøge at tilstræbe digitale signaler uanset hvad du putter ind da det vil give et bedre billede og meget klarere farver (og der er det vigtigt du også kører med hdmi ind i skærmen for at sikre bedste resultat) analogt er ok men ofrer man så meget på en god skærm er det at snyde sig selv ikke at have det digitale med i tankerne før eller siden Du nævner iøvrigt at du overvejer blue ray afspiller i fremtiden, her skal du være opmærksom på at Pioneers skærme understøtter 24fps hvilket giver en mere flydende afspilning, du kan iøvrigt også læse lidt om opløsning her. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har kun mulighed for at forbinde min Force 535 SAT reciever via Scart. Hvor store er problemerne med burn-in på plasma? Bør man vælge en Full HD skærm, npr man senere gerne vil bruge Blu-ray? Der nævens at Pioneer understøtter 24fps - gør andre skærme ikke det? |
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
Hej Petergemma. Problemer med burn-in på plasma er efterhånden ved at være ret små. Hvis man i starten husker at tage forholdsregler (sætter farveindstillingerne ned i de første 200 timer, og lader være med at lade TV'et stå på den samme kanal, eller samme spil, i mange timer i træk) bør man ikke være nervøs så vidt jeg har hørt/læst. Endvidere går små burn-ins væk efter lidt tid, og derudover er der burn-in DVD'en her på recordere, som kan fjerne milde burn-ins (jeg har ikke hørt fra nogen som ikke har kunne fjerne deres burn-in på de nye skærme). Mht. Full HD skærm, når du sidder 3,5 meter fra skærmen vil være mere eller mindre nytteløst, medmindre du vil op i ca. 89" skærm, men ved 42" kan det ikke rigtigt betale sig - check evt. her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1184685511&archive=&start_from=& Der er mange skræme der ikke understøtter 24 fps. Panasonics skræme gør vist ikke (ret mig hvis jeg tager fejl her). Endvidere er der,så vidt jeg husker, flere modeller som kan gengive 24fps, men på en forkert måde (jeg kan ikke helt huske hvad der præcist blev skrevet, men det var i forbindelse med, at pioneers 8g modeller rent faktisk viser 24 fps på den rigtige måde) |
|
![]() |
|
![]() |
Kan jeg forstå det sådan at der mere eller mindre er en generel holdning om at Pioneer 427 XD har det bedst billede, når vi taler 40-42" TV under 20.000 kr? |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis vi snakker under 20k så vil jeg svare ja til det. Jeg har set at PDP-427 XD koster fra omkring 13,5k og så vil jeg stadig anbefale at ofre de op til 2,5k en proff kalibrering koster (kan jo gøres senere) på den måde kommer du til at ofre ca 16k inklusiv kalibrering du vil efter min mening få et utroligt godt og realistisk billede. Mht opløsning så ville jeg når nu valget falder på 42" gå meget mere op i den korrekte billedgengivelse fremfor opløsning da man fra normal sidde afstand og normalt syn næppe vil kunne se den store forskel, hvorimod den gode skærm og især kalibreringen vil have en langt større synlig effekt på billedet og oplevelsen. Edit du skal bare være opmærksom på at der i de første leverancer af 427 skærmene har været et problem med "gardiner" dem jeg har læst om her har dog primært været produceret omkring slutningen af 2006, men det kan jo ikke afvises at der stadig er skærme i omløb med problemet. Redigeret af rhsin - 02-August-2007 kl. 08:29 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |