Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tosa
Guld medlem
Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 10:01 |
men Rhsin, kan 7g modellerne fra pioneer vise 24 fps??
Jeg troede kun det var deres 8g modeller.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 10:48 |
tosa skrev:
men Rhsin, kan 7g modellerne fra pioneer vise 24 fps??
Jeg troede kun det var deres 8g modeller.
|
Det kan min 6G såmænd også, 1080i 24fps bliver understøttet fra ihvertfald 6G panelerne, jeg ved ikke om tidligere modeller end min faktisk også gør det.
|
Mvh
René
|
 |
Landbooster
Junior bruger
Oprettet: 20-November-2006
Point: 46
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 11:17 |
Jeg har Pioneer 427XA og er rigtig glad for det. Specielt til film og TV er plasma at foretrække.
Hvis du skal bruge dit nye TV meget sammen med konsol og pc skal du være opmærksom på at der på plasma kun er en opløsning på 1024 x 768. Hvor denne er helt optimal til nutidens tv-signaler, vil det ikke kunne lade en xbox360/PS3 eller en pc med bare et nogenlunde graffikkort komme til sin fulde ret opløsningsmæssigt. Har selv forsøgt mig med Xbox360 og pc på mit Pioneer 427XA. Farverne er flotte men billedet kommer ikke til sin ret da du som regel i dag kan køre i opløsning på 1920x1080 på pc og XBOX360 (hvorfor jeg i dag udelukkende benytter en 24" viewsonic monitor til pc og xbox360).
Er det et stort krav at skulle kunne benytte konsol og pc med dit tv, tror jeg at jeg ville overveje et high-end LCD tv i stedet.
Jeg kan forstå du modtager digitalt signal allerede....i så fald drop XD og køb XA i stedet...penge sparret da du så ikke skal betale for endnu en digital tuner.
Redigeret af Landbooster - 02-August-2007 kl. 11:20
|
Pioneer PDP 427XA
Pioneer 545 H-S
XBOX 360
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 11:54 |
Landbooster skrev:
Jeg har Pioneer 427XA og er rigtig glad for det. Specielt til film og TV er plasma at foretrække.
Hvis du skal bruge dit nye TV meget sammen med konsol og pc skal du være opmærksom på at der på plasma kun er en opløsning på 1024 x 768. Hvor denne er helt optimal til nutidens tv-signaler, vil det ikke kunne lade en xbox360/PS3 eller en pc med bare et nogenlunde graffikkort komme til sin fulde ret opløsningsmæssigt. Har selv forsøgt mig med Xbox360 og pc på mit Pioneer 427XA. Farverne er flotte men billedet kommer ikke til sin ret da du som regel i dag kan køre i opløsning på 1920x1080 på pc og XBOX360 (hvorfor jeg i dag udelukkende benytter en 24" viewsonic monitor til pc og xbox360).
Er det et stort krav at skulle kunne benytte konsol og pc med dit tv, tror jeg at jeg ville overveje et high-end LCD tv i stedet.
Jeg kan forstå du modtager digitalt signal allerede....i så fald drop XD og køb XA i stedet...penge sparret da du så ikke skal betale for endnu en digital tuner.
|
Uden dog at have fuldstændigt styr på priserne, mener jeg faktisk ikke der er ret stor prisforskel på XA contra XD modellerne og såvidt jeg husker er der også også optisk kabel til lyden og det er der vist ikke på XA (correct me if im wrong), og ellers var der osse tidligere forskelle i design på fjernbetjening og flere skærmfeatures på den digitale model, jeg har dog ikke det fulde overblik på de nye modeller (PIP og sådan).
Hvordan tilsluttede du din pc og xbox?, jeg har ikke selv x-boks men tilsluttede mig pc via vga til min pioneer og det stod perfekt, men har ladet mig fortælle at skal man se film og sådan er det bedre at køre ud via feks hdmi fra computeren. Og det burde som sagt skulle stå ret godt fra både PC, og jeg har da ikke hørt om andre der har haft X-box som ikke syntes det stod godt, så måske der er noget med tilslutning og kabler der ikke har fungeret optimalt for dig?
Redigeret af rhsin - 02-August-2007 kl. 11:55
|
Mvh
René
|
 |
Landbooster
Junior bruger
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 12:32 |
Jeg tilsluttede min pc og xbox360 via vga men har også prøvet xboxen via component. Det står fint.
Det er alene et spørgsmål om opløsning på et plasma tv, som jeg ikke finder optimal til formålet. Når nu et plasma tv viser den opløsning det gør, så er det mig bekendt ikke teknisk muligt at vise opløsning på 1920x1080 på plasma tv, hvorfor detaljeringen af billedet i nyere pc spil og xbox360 spil, ikke kommer til sin fulde ret. Men farverne var fremragende.
Redigeret af Landbooster - 02-August-2007 kl. 12:34
|
Pioneer PDP 427XA
Pioneer 545 H-S
XBOX 360
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 12:41 |
Landbooster skrev:
Jeg tilsluttede min pc og xbox360 via vga men har også prøvet xboxen via component. Det står fint.
Det er alene et spørgsmål om opløsning på et plasma tv, som jeg ikke finder optimal til formålet. Når nu et plasma tv viser den opløsning det gør, så er det mig bekendt ikke teknisk muligt at vise opløsning på 1920x1080 på plasma tv, hvorfor detaljeringen af billedet i nyere pc spil og xbox360 spil, ikke kommer til sin fulde ret. Men farverne var fremragende.
|
Nu har jeg ingen forstand på X-Box men kunne man måske forestille sig at tilslutte via HDMI hvis der er sådan en?, for så er man ihvertfald inde på nogle faste standarder som fungerer optimalt på skærmen, og vel nok også væsentligt bedre end component.
For jeg vil da mene man skal sidde ret tæt på skærmen førend opløsningen skulle være synlig.
|
Mvh
René
|
 |
Landbooster
Junior bruger
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 12:55 |
Detaljeringen af billedet vil altid være afhængig af opløsning. Derudover er der i nogle pc spil hvor man benytter vinduer af div art, der som minimum kræver et hvis antal pixels. På min plasma skærm dominerer sådanne vinduer billedet, hvor de på min pc monitor (1920x1080) kan parkeres nede i hjørnet af billedet, være åbne uden at dominere. Igen...billedet er nu ganske godt men detaljegraden og størrelsesforhold de forskellige elementer imellem i spillene kommer til at se klodset ud.
Ingen tvivl om du har ret i at hdmi (det kan jeg se konstatere ved brug af min HD-optager/dvd-afspiller) vil forbedre billedet, men vil det kunne gøre noget ved opløsningen 1024x768?
Til orientering har Xbox360 pt ikke mulighed for hdmi tilslutning. Der kommer dog en ny version i slutningen af august som vist bliver udstyret med hdmi udgang.
|
Pioneer PDP 427XA
Pioneer 545 H-S
XBOX 360
|
 |
Petergemma
Bruger
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 141
|
Sendt: 02-August-2007 kl. 15:28 |
Jeg var idag i Tapeconnection og P & P radio (Panasonic center) i Århus for at se lidt på varerne.
I tapeconnection rådede de mig til en Pioneer 4280XD evt 428XD
I P & P radio sagde de at jeg måske skulle overveje PZ modellerne istedet for PX, da jeg vil et bedre resultat når jeg kobler PC'en på, men at jeg nok ikke kunne se forskel på ved fjernsyn og DVD kigning. Desuden mente de at PZ70 nok ville være en bedre invstetering end PZ700, da jeg ikke har brug for den bedre lyd og den ekstra HDMI port som PZ700 tilbyder.
|
 |