|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
luc_DK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 01-Juni-2006 kl. 08:42 |
Hejsa alle
Jeg overvejer at købe et plama TV eller måske et LCD. Jeg skal primær bruge den sammen med en HTPC. Jeg har kig på LG 42PX5 og det er fordi jeg har hørt at LG er nogle af de få som har pixel map 1:1 og det skulle være meget vigtig til HTPC brug. Har 42PX5 pixel map 1:1 ? kan ikke finde info om det. Hvad med opløsningen den skulle køre 1024x768 men det er vel ikke helt nok til at køre 720p.. (som er 1280x720) hvordan bliver billedet hvis det skal scaleres ? nogen der ved om der er en ny model fra LG med DVBT Tuner ? håber nogen gider at uddybe det lidt for mig.. jeg har desuden kigget til på samsung 40" LE-40R72B, men der er åbenbart lidt problemer med at få den til at æde et DVI signal til en HTPC. via VGA kører det fint.. har samsung pixelmap 1:1 ? /Peter Redigeret af luc_DK - 01-Juni-2006 kl. 08:48 |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Peter LG 32PX5 er et lækkert TV - til TV kiggeri. Gode billeder - også ved de gamle analoge TV-signaler som vi sikkert har mange år endnu. Men et 42" plasma er ikke det mest velegnede til HTPC. Det skyldes at opløsningen på 1024x768 (som er 1:1) er i 16:9 format mens den tilsvarende opløsning på en PC er i 4:3 format. Så man skal bøvle med at forvrænge signalerne på computeren, så formatet passer til TV'et - og så sker der jo en skalering aligevel nu blot på selve PC'en. Så er det HTPC du går efter, så kig på LCD skærmene istedet. Her har de fleste af LG's skærme mulighed for pixelmapping 1:1 som gør dem ekstra gode til HTPC. Måske LG 37LB1 eller 42LB1 ... Link til LG's hjemmeside. eller den tidligere LP1 model som vist er endnu bedre egnet da den har både DVI og HDMI indgang. Denne findes dog kun i 37" /Lars Redigeret af Lars - 01-Juni-2006 kl. 10:53 |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
luc_DK ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Hej Lars
tak for svaret. ja jeg er bekendt med den lave opløsning på Plasma TV :-( mit problem er bare hvad man bedst kan leve med :) jeg er helt pjattet med farverne på plama TV og self. alm analog TV. det ville være perfekt hvis man kunne se en HTPC i aktion på Plasma'en. men jeg vil da lige prøve at kigge på de LG modeller du henviser til. |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
"eller den tidligere LP1 model som vist er endnu bedre egnet da den har både DVI og HDMI indgang. Denne findes dog kun i 37" IKKE KORREKT..DEN FINDEES OGSÅ I 42"...TIL OMKRING 23K |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Det er såmen ikke så meget opløsningen. Den er fin til film og TV. Det største problem er mere at formatet imellem computer og TV ikke passer rigtigt sammen. På computeren er pixels kvadratiske og 1024x768 er 4:3 i forhold. På plasma skærmen er 1024x768 i 16:9 forhold. Dvs. pixels er ikke kvadratiske, men bredere end de er høje. Men jeg kan godt forstå du er pjattet med plasma. Netop som du skriver, så er billedet bedre. Farverne er bedre, der er mere dybde i billederne. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |