recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42"+ med optagefunktion
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42"+ med optagefunktion

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kureishi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: 42"+ med optagefunktion
    Sendt: 07-Marts-2011 kl. 08:57
Hej Recordere

1. Er der nogen der har et bud på et fint TV med indbygget optagefunktion, helst med mulighed for tilslutning af ekstern disk.

- Minimum 42"
- Optagefunktion
- Full HD
- DVB-C (af hensyn til HD kanaler fra antennelauget)
- Budget: mellem 6.000-10.000 kroner

er glad for Panasonic, men så vidt jeg kan se så kommer G20 ikke med optagefunktion.

2. Vedr. mit 42" Panasonic PX80 der desværre ikke kom med DVB-C tuner indbygget. Hvad er mine muligheder, hvis jeg også skal kunne modtage HD-kanaler fra antennelauget på denne skærm?

3. Og kan man få noget der kan transportere et TV signal trådløst til den anden ende af huset?

Det vil virkelig være en stor hjælp, hvis nogen kan byde ind med noget ekspertviden på mine forespørgsler. :)

Mvh. Anders
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 10:18
1) Kunne godt være en Pana G20 (hvis du kan skaffe en, der er nok ved at være udsolgt) du skal bare have en USB harddisk sluttet til, så kan du optage på den.

2) Du skal have en Yousee/Stofa boks for at kunne se DVB-C på dit PX80.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 10:50

Oprindeligt skrevet af kureishi kureishi skrev:

Og kan man få noget der kan transportere et TV signal trådløst til den anden ende af huset?

Det kan man godt, men det er absolut ikke pengene værd, glem alt om god kvalitet og opløsning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 12:05

Til Radiomanden:

Ok jeg dropper ideen om at transmittere TV-signal til den anden ende af huset.
Bye Bye fjernsyn i kontoret. :)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 12:10

TIl thor-thor:

1) Kan man planlægge optagelser i fremtiden? Eller er det en optagefunktion a la vores savnede VHS apparater? (med en rød 'Record' knap)

2) Kunne Bluetinum eller lign. være en løsning? Eller skal der være en udbyder involveret? (YouSee/Stofa)

Jeg har været vant til TDC Home Trio, men har vurderet at det månedlige abonnement overstiger værdien for vores familie, med snart 3 fjernsyn etc. TDC Home Trio virker perfekt og jeg ønsker en lign. løsning, hvor der kan optages flere ting, men man ser noget 3.

TDC Home Trio løsningen løb op i næsten 750 kr. om måneden (for 2 TV), dog inkl. udstyr og TV1000.

Nuværende antennelaug ligger på 275 kr. for ubegrænset antal TV og flere kanaler men dog uden TV1000 etc. (de sender alligevel kun crappy direct video gentagelse på gentagelse)

:)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 12:12

Du kan jo prøve at se om der kan bruges en lille indendørs eller udendørs antenne, så har du da nogle få kanaler på den måde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af kureishi kureishi skrev:

1) Kan man planlægge optagelser i fremtiden? Eller er det en optagefunktion a la vores savnede VHS apparater? (med en rød 'Record' knap)

2) Kunne Bluetinum eller lign. være en løsning? Eller skal der være en udbyder involveret? (YouSee/Stofa)

På Panaen kan der optages den udsendelse man ser, eller der kan optages en udsendelse når TVet er slukket.
Der kan bruges en af de billige modtagere, men ikke hvis det skal være til de krypterede kanaler.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 15:04
Vedr. pkt. 2 så anbefaler mit antennelaug denne:

Triax C-HD 207 CX

Jeg kan desværre se der ikke er nogen der har erfaringer med denne på forummet.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 15:56

Hvis der udsendes ukodet, så kan enhver DVB-C modtager anvendes, dog med stor sansynlighed ikke dem der udbydes til Stofa og You See, de er specifikke til dem.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu