Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kasper_J
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2830
|
Sendt: 10-Juni-2009 kl. 18:34 |
Det er et - efter min mening - Super ringe tv, også til prisen (forudsat at jeg ikke har været udsat for en mandags model). Min fætter ringede i går, og spurgte om jeg kunne hjælpe ham med at indstille hans nye TV, da han ikke rigtigt syntes at det så godt ud. Det behøves næppe at nævnes, at fabriksindstillingen lignede noget som kun et LSD trip burde kunne fremstille (ikke at Medion er alene om det) - Uanset hvad vi stillede på var der et hint af et blåligt skær over det - Derudover var der backlightbleed af en anden verden, det så meget så hans kone ligefrem spurgte om det var normalt (og der skal ellers noget til før hun bemærker den slags  ) - der var iøvrigt også en død sort pixel i det ene hjørne. Men jo Aldi har en glimrende retur politik, og den blev benyttet her til formiddag. Han har istedet bestilt et Panasonic 42x10Y så må vi se hvordan det går med det. Jeg har bedre erfaring med Aldis PC'er, dem jeg har set, har faktisk været OK til prisen.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
|
Sendt: 10-Juni-2009 kl. 18:44 |
Ja aldi pc og bærbar er rigtig gode til prisen. Men deres tv behøver vi vist ikke og snakker mere om
|
 |
Hugoianer
Junior bruger
Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 36
|
Sendt: 10-Juni-2009 kl. 20:38 |
Kører også på min nr2 *Medion PC som har funket perfekt + Vi har haft 2 Medion PC skærme som også har været ok, Ang deres fjernsyn har de før haft problemer med hudfarve, men man ved jo aldrig på et tidspunkt må de jo ramme rigtigt med dees TV, ellers får de jo ikke solgt noget.
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 10-Juni-2009 kl. 23:21 |
TV fra Aldi er noget skrammel, som det meste af deres elektronik. Aldi fokuserer kun på prisen, og ydelsen er noget sekundært.
Hvad angår PC'er, så består en sådan en jo overvejende af standart komponenter, cpu'en er en Intel eller en AMD, harddisken er en Seagate osv, så der kommer man ikke så nemt på glatis.
Men, når man alligevel ikke tror på hvad der bliver sagt her i tråden, køb det med hjem, duer det ikke, så brug deres returpolitik.
|
mvh Christian
|
 |
Hugoianer
Junior bruger
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 11:10 |
Nu er det jo ikke så meget om man tror på det der bliver skrevet men mere sagligheden i påstandende.
Xcardman's indlæg er jo f.eks rene postulater som han ikke begrunder i andet en noget der ligner et surt opstød, men kasperj skriver jo om et reelt syn af skærmen så ham tror jeg da 100 % på.
De første år Aldi lavede TV blev de i test dømt til at være på det jævne og passende til prislejet, men har også læst test hvor de er dumpet, men fordi en producent for 2 år siden lavede en skod tv kan de jo sagtens lave noget der er godt i dag, ellers var der jo heller ingen der købte Philips mere, så jo man kan godt tro, det skal bare lige lyde lidt fornuftigt det man skal tro på :-)
Bortset fra det så er et tv altså også bygget op af forskellige standard komponenter.
Bryder mig dog ikke om din retorik med at f.eks produkter fra Medion er skrammel, har adskillige Medion produkter som funker fint og at give 3 års garanti borger for at produktet ikke lige stiller skoene den første tid.
Derudover så sælger Medion altså også deres produkter i de fleste Computer stores og radioforhandlere så at kalde dem for et Aldi produkt er lidt søgt.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 11:17 |
I mine øjne er deres tv noget skammel, når man for få kroner kan få noget som er langt bedre. Pris og kvalitet hænger sammen. Men på disse tv hænger hverken pris eller kvalitet sammen. Godt være jeg er meget hård i tonen over disse tv, men der burde jo være en vis standard af kvalitet på et tv når vi skriver 2009.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 11:30 |
så da man kunne få et sony w4000 i føtex til 6000 kr. Det er jo fint tv med alle tuner og giver et langt bedre billede end et medion.
|
 |
Hugoianer
Junior bruger
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 11:54 |
Har intet imod at folk er hårde i tonen, men helt ærligt at kritisere et produkt man ikke har set, kender nogen der har eller har læst en negativ test af er totalt useriøst, da det jo ikke beriger nogen med noget som helst.
Nej pris og kvalitet behøver absolut ikke at hænge sammen, ser jævnligt sidste års modeller hvor enkelte forhandlere ikke helt har forstået at nye produkter fra i år er bedre og koster under det halve, så tror faktisk at der dagligt er folk der betaler alt for dyrt for en vare hvor pris og kvalitet jo så ikke længere hænger sammen
Redigeret af Hugoianer - 11-Juni-2009 kl. 11:57
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 12:04 |
Hugoianer skrev:
Har intet imod at folk er hårde i tonen, men helt ærligt at kritisere et produkt man ikke har set, kender nogen der har eller har læst en negativ test af er totalt useriøst, da det jo ikke beriger nogen med noget som helst. | Jeg kendte jo udfaldet uden af have set skærmen, skulle den lige pludselig være langt bedre end deres tidligere skærm. Som jeg har set og den blev sendt retur hold nu op og forsvar et medion til 5000 kr. forstå ikke folk som bare ikke vil have smule billedekvalitet og det bare skal være så billigt som muligt. trådstarter spugte jo heller ikke om nogen særlige ting, men om man mener det var et ok tv. Men det er jo heller mig som skal se på det, forstå bare ikke nogen gider og kigge på et tv langt under standard. jubii et tilbud fra aldi så må det jo være godt.
Redigeret af xcardman - 11-Juni-2009 kl. 12:39
|
 |
Hugoianer
Junior bruger
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 13:48 |
Du er sgu da noget af en klaphat, der bliver spurgt til en specifik model, du svarer på den specifikke model med lidt af en retorik fuldstændigt uvidende om den specifikke model er god eller dårlig, det er sgu da totalt usagligt uanset om udfaldet af selve tv'et så er det ene eller andet. Forsvarer absolut ikke det specifikke tv her, mine anklager er skam rettet imod din måde at skrive indlæg på og ikke som en hædring af Medion.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 15:33 |
Hugoianer skrev:
Du er sgu da noget af en klaphat, der bliver spurgt til en specifik model, du svarer på den specifikke model med lidt af en retorik fuldstændigt uvidende om den specifikke model er god eller dårlig, det er sgu da totalt usagligt uanset om udfaldet af selve tv'et så er det ene eller andet. Forsvarer absolut ikke det specifikke tv her, mine anklager er skam rettet imod din måde at skrive indlæg på og ikke som en hædring af Medion. | du kan sige hvad du vil, men hvis man gerne vil have et ordenligt billede køber man ikke en Medion. Men hvis jeg have skrevet det er sikkert et kanon godt tv til prisen, så havde alt været i orden. heldigvis køber han nok ikke et, efter denne omtale klaphat.
Redigeret af xcardman - 11-Juni-2009 kl. 15:41
|
 |
Hugoianer
Junior bruger
|
Sendt: 11-Juni-2009 kl. 16:29 |
Nu kan man jo i dag købe LG fjernsyn 42" ned til 4000 kr som faktisk står perfekt i billedet så fjernsyn til 5000 kr er altså ikke lig lort, for 2 mdr siden kunne du købe sidste års PX80 til 5000 kr, så fint du ikke kan lide Medion men det er da noget hø at sige at fjernsyn i den prisklasse er noget lort
Redigeret af Hugoianer - 11-Juni-2009 kl. 16:30
|
 |