Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Status: Offline
Point: 1052
|
Sendt: 17-December-2006 kl. 09:10 |
Når det blir dagligdag med det nye TV er det ofte mere fundamentale
ting der vil tælle mest, især når det er til dine forældre;
- LYDEN er fundemantal ( 50% af oplevelsen ved film), mange køber TV i 20.000 kr klassen med dåselyd fordi de glemmer det fundamentale.
- Har fjernbetjeningen små gnidrede knapper
som er svære at finde, eller store knapper med tydelig tekst.
- Har plasmaen sidste teknologi til minimering af risiko
for indbrænding.
- Fremstår det dominerende i stuen, eller er farverne og
designet lavet så det står mindre dominerende - også når det er
slukket.
Etc.
Redigeret af nextgeneration - 17-December-2006 kl. 10:01
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
ziphnor
Super bruger
Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Point: 306
|
Sendt: 17-December-2006 kl. 09:56 |
argiex skrev:
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg får et "fuldt" billede via HDMI på mit pio507, der er en meget bred sort kant hele vejen rundt.
|
Det 'skal' virke hvis du vælger en standard HDTV timing som feks 720p (vælges i grafikkort driverens indstillinger), TV'et kan jo ikke se forskel på en DVD/HD-DVD afspiller og en HTPC.
Men hvis din HTPC har VGA udgang, kunne det være en mulighed at købe et 427XA istedet, jeg får flot billede via VGA indgangen, og der kan du vælge mange forskellige opløsninger.
|
Der er VGA udgang, men jeg er lidt forsigtig med at bruge den. Video materiale har levels 16 - 235, mens en PC bruger 0-255. Når jeg forbinder min egen HTPC til mig eget hdtv med HDMI bliver 0-15 pg 235-255 smidt væk (hvilket er okay da det kun berører menuerne), men når jeg bruger VGA virker det lidt som om TV'et accepterer 0-255, 'skalerer' det ned det til 16-235 og så viser det, ie jeg synes det er mere farve banding. Desuden plejer alt image enhancement at blive slået fra og man er tit tvunget til at køre 60Hz hvilket giver 'ryk' i bevægelser. Jeg tror jeg vil prøve at spørge TC om det. HTPC'en har faktisk også Component udgang, så det er også en mulighed.
Redigeret af ziphnor - 17-December-2006 kl. 10:12
|
 |
ziphnor
Super bruger
|
Sendt: 17-December-2006 kl. 10:00 |
nextgeneration skrev:
- LYDEN er meget væsentlig ( 50% af oplevelsen ved film), mange køber TV i 20.000 kr klassen med dåselyd fordi de glemmer det fundamentale.
|
De må mine forældre selv afgøre, jeg har ingen forstand på lyd :) Det er ikke sådan at jeg fortæller dem hvad de skal købe, mere at jeg vælger nogle muligheder ud som de så selv kan kigge på.
- Har fjernbetjeningen små gnidrede knapper
som er svære at finde, eller store knapper med tydelig tekst.
|
De skal ikke bruge den fjernbetjening der følger med TV'et, men derimod kun den der hører til computeren. De insisterer (fornuftig nok) på kun at have en fjernbetjening(deraf også kravet om at starte op på HDMI).
- Har plasmaen sidste teknologi til minimering af risiko
for indbrænding.
|
Det er et godt spørgsmål, nogen info om dette på ovenstående modeller?
- Fremstår det dominerende i stuen, eller er farverne og
designet lavet så det står mindre dominerende - også når det er
slukket. Etc.
|
De har en ret stor stue, ca 8x4 meter tror jeg, men Pioneer er netop med fordi den har et så flot og minimalistisk design. (men nu har jeg selv et 50" bagprojektions TV i min 4x4 stue, så måske skal jeg lade være med at være med i den debat ;)
Redigeret af ziphnor - 17-December-2006 kl. 10:11
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 17-December-2006 kl. 10:17 |
Faktisk står PV600 visulet mindre dominerende og mere let med den 2-delte ramme. En helt sort ramme med sort glas står som et stort sort huld, og er meget dominerende, også andre på siden har kommenteret denne oplevelse. Det er muligt du selv synes det er flot, men vi er mange "forældre" der har en anden smag  Mht teknoligi bruger det nye 9G panel fra Panasonic en ny type gas med indbrændingsegenskaber på højde med CRT, de er også uden bly. Forskellen kan mærkes ved at Panasonic frontglas er helt cool. Elektronikken kører også helt cool, hvor andre plasma TV bliver varme. Mht lyd så er PV600 luxusudgaven hvor man har lagt vægt på lyden, og har klart den bedste lyd af de modeller du har skitseret. Pio ejere har klaget over at deres pio har dåselyd, og skratter når man skifter kanal.
Redigeret af nextgeneration - 17-December-2006 kl. 10:24
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
Toolate
Ny bruger
Oprettet: 16-December-2006
Point: 10
|
Sendt: 17-December-2006 kl. 10:25 |
Hej igen
Hvad bruger dine forældre så HTPCén til...?
Nå men korrekt med pixelmapping, at der ikke er mange der har dette. Men af hvad jeg har set af skærme sat til HTPC, je så vinder LCD altså alligevel på billedet. Syntes jeg.
Sony laver et der hedder KDL-40W2000 som kan PM 1:1.
God jul.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
|
Sendt: 17-December-2006 kl. 13:19 |
Yonzie skrev:
Men så snakker du jo engelsk og ikke dansk  |
Det var vist til at forstå alligevel! 'Kommerciel' er et dansk ord og kan sagtens bruges til at beskrive det Panasonic åbenbart kalder 'professionelle' skærme. Jeg kan ikke se præcis hvad Politikens ordbog gjorde for din side af sagen. At bruge flere kræfter på det her flue-knepperi er seriøst spild af tid. Jeg er udmærket i stand til at vurdere hvornår jeg snakker dansk og hvornår jeg snakker engelsk.
Redigeret af Naiera - 17-December-2006 kl. 13:25
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 17-December-2006 kl. 13:24 |
ziphnor skrev:
Det er korrekt at der er meget andet en 1:1 at bekymre sig om. Grunden til at jeg fokuserer på det er simpelthen at jeg synes det er latterligt ikke at understøtte det, da det intet ekstra kræver.
Uanset hvad er der dog nogle skalerings scenarier der er værre end andre. Specielt at opskalere for derefter at nedskalere kunne jeg godt forestille mig gav et ringe resultat.
|
Men igen bliver du nødt til at se hvordan det er i praksis, og der kan det altså godt være at det samlede resultat bliver bedre med en af de to modeller uden 1:1 pixelmapping. Dine forestillinger om skaleringer og holdninger til hvad der er latterligt at understøtte og ikke at understøtte, tror jeg ikke dine forældre kan bruge til specielt meget
ziphnor skrev:
Men jeg forstår dig korrekt i at Pioneer heller ikke har frontglas?
|
Pioneeren har ikke mere frontglas end nødvendigt. Panaen har, men at gøre dét til et problem synes jeg er underligt...
ziphnor skrev:
Og der er via HDMI indgangen? Det er da idet mindste rart at høre.
|
Nej, det har jeg ikke skrevet. Det foregår via VGA. X360'eren kan jo ikke finde ud af det der digitale noget.
Redigeret af Naiera - 17-December-2006 kl. 13:42
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 17-December-2006 kl. 15:34 |
nextgeneration skrev:
- LYDEN er fundemantal ( 50% af oplevelsen ved film), mange køber TV i 20.000 kr klassen med dåselyd fordi de glemmer det fundamentale.
|
Hvis du køber PV600 over 60 udelukkende på grund af lyd, så er det altså lidt spild af penge. Prisforskellen ville være brugt MEGET bedre på noget ekstern lyd.
|
 |
ziphnor
Super bruger
|
Sendt: 17-December-2006 kl. 16:02 |
Nå, så er vi tilbage igen fra butikken :) Panasonic PV60 havde et rigtig godt billede men desværre opførte den sig ikke pænt med input(og køn er den altså ikke). I butikken var den tilsluttet med HDMI, og når den blev slukket på dette input og tændt igen, vidste den 'sne' fra den analoge tuner. Pioneer 4270XA kunne tilgengæld godt finde ud af at tænde på HDMI inputtet. Min far endte dog med at beslutte sig for en Pioneer 427XD(som han så måtte slippe 20k for). Han er nemlig meget glad for ekstra input(også selvom de ikke skal bruges ;), og de anbefalede i butikken at forsøge sig med at sætte HTPC'en til VGA(som ikke findes på 4270). Derudover ville han så alligevel gerne ville have en ekstra DVB-T tuner så han kan for undertekster på indtil dette bliver understøttet af HTPC'en (MediaPortal får først den feature i løbet af foråret(og det ved jeg fordi jeg er med til at implementere det ;)).
Hvad bruger dine forældre så HTPCén til...?
|
At se/optage/timeshifte fjernsyn og se DVD selvfølgelig! Alle de nødvendige tunere sidder i HTPC'en, det er faktisk skide smart (når det virker ;)
Men igen bliver du nødt til at se hvordan det er i praksis, og der kan
det altså godt være at det samlede resultat bliver bedre med en af de
to modeller uden 1:1 pixelmapping. Dine forestillinger om skaleringer
og holdninger til hvad der er latterligt at understøtte og ikke at
understøtte, tror jeg ikke dine forældre kan bruge til specielt meget 
|
Det har du fuldstændig ret i, men nu er der jo sjældent mulighed for rent faktisk at lave en side-by-side sammenligning mens begge fjernsyn er tilsluttet en HTPC.
Redigeret af ziphnor - 17-December-2006 kl. 16:09
|
 |