recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42" Plasma TV med stik i siden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42" Plasma TV med stik i siden?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jasera Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-April-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 20:58
sri - disregard this msg.

Redigeret af jasera - 10-April-2010 kl. 20:59
jan sejr, randers
Til top
jasera Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-April-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Oprindeligt skrevet af jasera jasera skrev:

OK, Niels. Det forstår jeg. Havde ikke lige tænkt på det med ventilationen. 
Jeg må nok indrømme, jeg er lidt af en klodshans, når det kommer til elektronik mm.
Så tror jeg, jeg går efter Panasonic G20.
Tak for hjælpen :-)

Vi har netop hængt et 50" G20 op på væggen. Hvis du vil se vores løsning så sig endelig til. Så kan jeg lige snuppe nogle billeder. :) 

Det hænger tæt og fint ind på væggen. Vi har dog snydt med scart-stikket.. Det skal der næsten billeder til at vise. 

Sig til

MEGET gerne, hvis du gider at have ulejligheden :-)
Vil du maile til jan@sejr.nu, please og oplyse detaljer om vægbeslaget, hvis du har det.
På forhånd tak.

jan sejr, randers
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af jasera jasera skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Det eneste tv lige PT. som har løst problemet med stik på et helt flat tv, er Samsung - men så skal du op i 50" - hvis vi stadige snakker plasma.


Vi går def. efter plasma for at få bedst mulige billede. 
50" er måske lige det største, men kunne godt tænke mig at kigge nærmere på det. Kan du hjælpe med modelbetegnelse? Når jeg kigger på Samsungs hjemmeside, synes jeg, det ser ud til at alle modellerne har stik bagpå bortset fra HDMI, USB og komposit.
 
Nix, Samsung 50B850/850 har alle stik på siden og i bunden
 
Highslide JS
 
Og med Samsung's eget vægbeslag, så måler tv'et fra væggen og ud til kanten af tv'et (front) kun 3.9 cm.


Redigeret af kskruger - 10-April-2010 kl. 21:02
Til top
jasera Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-April-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af jasera jasera skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Det eneste tv lige PT. som har løst problemet med stik på et helt flat tv, er Samsung - men så skal du op i 50" - hvis vi stadige snakker plasma.


Vi går def. efter plasma for at få bedst mulige billede. 
50" er måske lige det største, men kunne godt tænke mig at kigge nærmere på det. Kan du hjælpe med modelbetegnelse? Når jeg kigger på Samsungs hjemmeside, synes jeg, det ser ud til at alle modellerne har stik bagpå bortset fra HDMI, USB og komposit.
 
Nix, Samsung 50B850/850 har alle stik på siden og i bunden
 
Highslide JS
 
Og med Samsung's eget vægbeslag, så måler tv'et fra væggen og ud til kanten af tv'et (front) kun 3.9 cm.

3,9cm! Hvor sejt. Men vi har lige haft fat i fruens målebånd. 50" er en ordentlig motherf..... - specielt med en se-afstandpå bare ca 3,5 meter. Men tak for input anyway.
jan sejr, randers
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 21:19
jamen big is better... der kommer en dag hvor man syntes 50" er for lille... også køber man 60".. det måtte jeg sande Big smile
 
Der går max et par uger så har man vænnet sig til det... og vil slet ikke have mindre... det sjældent man køber for stort... men oftere man køber for lille ihvertfald i skærmsammenhæng
Mvh

René
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 21:27
Og hvis tv'et så er super tyndt og sidder helt op til væggen, så virker 50" faktisk mindre, end hvis man tager et normalt 50" og det hænger 5-8 cm ud fra væggen.
Til top
jasera Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-April-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jamen big is better... der kommer en dag hvor man syntes 50" er for lille... også køber man 60".. det måtte jeg sande Big smile
 
Der går max et par uger så har man vænnet sig til det... og vil slet ikke have mindre... det sjældent man køber for stort... men oftere man køber for lille ihvertfald i skærmsammenhæng

Haha Rene; jeg skal først lige overbevise min kone om at 'big is better' (sagt på den officielle internationale onanidag) - Desuden går det beløb, vi bruger på TV fra køkkenpuljen. Og det nye køkken er trods alt damens førsteprioritet ;-)
jan sejr, randers
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af jasera jasera skrev:

 
MEGET gerne, hvis du gider at have ulejligheden :-)
Vil du maile til jan@sejr.nu, please og oplyse detaljer om vægbeslaget, hvis du har det.
På forhånd tak.

Selvfølgelig. Der blev taget nogle tidligere, og har lige knipset nogle flere. Det er dog svært at få billed af. Anyhow! Vi prøver.

Håber det er ok at jeg bare smider det i tråden? Det er noget nemmere - så kan andre måske også få gavn af det.

Tv'et er hængt op med følgende beslag: Vogels Iris EFW 8305
Da beslaget gør at tv'et er meget tæt på væggen bruger jeg HDMI vinkelstik: Link 

Med beslaget følger der nogle "dimser" du kan juster på afstanden til tv'et og beslaget med. Der har jeg brugt begge, så det er kommet noget længere ud. Ved ikke hvad sådan nogle kaldes, men det er til at sætte på skruerne man skruer ind i tv'et. Det er frit om man vil bruge dem. 

Der er ikke plads til scart-stik bag ved, så der har jeg lavet lidt fikseri. Se nederste billeder.

Nu til lidt billeder.

Tv'et er godt nok et 50" G20, men.. You get the idea. 

Tv'et som det ser ud fra stuen af: 



Bag tv'et:
Lig mærke til det vinklet antennestik, og hvor tæt på væggen det hænger. Der er lige plads. Det samme gælder med HDMI stikket som man kan ane inde bag ved. 







Jeg har sat beslaget op med 8 maskine-skruer med bolte bag på. Så burde vi være sikre på det ikke falder nogle steder. Det giver også en idé om hvor stort beslaget ca. er. (Tag jer ikke af beslaget i midten. Det er kun for at holder pladerne sammen. Vi havde ikke liget andet end et vinkel beslag)


Min løsning med scart-stik.
Vi skulle alligevel have ledningerne ført igennem et hul, så hvorfor ikke lave det ud fra scart stikkende. Det er som sådan blevet ganske godt, og giver den plads vi havde brug for.


- Håber det giver en lille fornemmelse af beslaget og hvor tæt det kommer ind på væggen.
Spørg endelig hvis der er mere jeg kan hjælpe med.

Og sig til hvis du vil have det på mail stadigvæk. Det syntes bare at være nemmere at forklar det på denne måde, da jeg kan sætte lidt tekst til billederne. :-)


Redigeret af RuneH - 10-April-2010 kl. 21:57
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af jasera jasera skrev:


3,9cm! Hvor sejt. Men vi har lige haft fat i fruens målebånd. 50" er en ordentlig motherf..... - specielt med en se-afstandpå bare ca 3,5 meter. Men tak for input anyway.

"Bare" 3.5 meter?

Vi sidder 1,7-2,7 meter fra et 40", og det er helt sikkert for lille til Blu-Ray, mens størrelsen er meget passende til TV-kigning.

Med hele 3,5 meter til TV'et tror jeg bestemt, at du fortryder at købe et 42".
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 22:06
Vi sidder også 3 - 3.5m fra tv'et.
Til top
jasera Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-April-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 22:28
Tak Rune - det er fint her på forummet.
Hold da fast - Har du bygget en hel dobbeltvæg bare for at skjule kabler??!!
Anyways, jeg får en god fornemmelse af hvordan det kan ordnes og hvor tæt, det hænger på væggen. Det ser godt ud. Smart med de vinklede stik - og tak for links.
Jeg fandt disse vinklede scart stik:

Det er da bare sådan jeg skal barbere den ged :-)

Nu kan det kun gå for langsomt med at få launchet project nyt TV - 
Watch out Wupti - here we come Tongue

Tak igen for hjælpen
jan sejr, randers
Til top
jasera Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-April-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 22:32
Allan og kruger: Det kan da godt være, jeg skal revidere lidt på min lidt gammeldags tilgang til dette.
Vi har 42" nu og synes egentlig, det er fint, men vi har nok aldrig overvejet, hvad vi går glip af...
hmm .... Confused
jan sejr, randers
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu