recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42 PX70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42 PX70

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Emne: 42 PX70
    Sendt: 18-August-2007 kl. 11:07
42 Px70 nogen der ved hvordan qualiteten er nå den er tilsluttede en pc.

da jeg skal afspille film fra min pc...i x264 format..

til Tv og HD - DVD der er den god har jeg læst mig til...!!!

Spørger fordi jeg heller til at købe en Sharp 42 xd1e... men jeg kan ikke besteme mig...hmm
Til top
Bechman Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Recordere.dk Teamet

Oprettet: 17-Januar-2007
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 11:17

Hej Henrik

Jeg er helt enig i at Pana´en står bedre, hvad angår tv og dvd, men taler vi PC fremvisning, der vinder Sharp xdf1e klart i mine øjne. Har testet begge og lige nøjagtig på det punkt var Sharp bedst. Alle andre punkter vinder Pana dog...

Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 12:34
jeg har ikke testet sharpen, men jeg synes billedet er rimeligt godt ved vga fra PC til PV70
Til top
magiske Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2007
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 13:03

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

42 Px70 nogen der ved hvordan qualiteten er nå den er tilsluttede en pc.

da jeg skal afspille film fra min pc...i x264 format..

til Tv og HD - DVD der er den god har jeg læst mig til...!!!

Spørger fordi jeg heller til at købe en Sharp 42 xd1e... men jeg kan ikke besteme mig...hmm

Jeg har pt. en 70'rn tilsluttet et media center via vga.. Og det står SUPER godt..

/M

Redigeret af magiske - 18-August-2007 kl. 13:03
Til top
-MTM- Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Maj-2007
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Bechman Bechman skrev:

Hej Henrik

Jeg er helt enig i at Pana´en står bedre, hvad angår tv og dvd, men taler vi PC fremvisning, der vinder Sharp xdf1e klart i mine øjne. Har testet begge og lige nøjagtig på det punkt var Sharp bedst. Alle andre punkter vinder Pana dog...

Der er også forskel på at tilslutte tv'et til computeren for at gå på nettet, håndtere dokumenter etc., og på at tilslutte det til computeren for at se film. Til at gå på nettet, skrive dokumenter etc. vil Sharp nok være bedst, men jeg tror ikke nødvendigvis den også er bedre til at fremvise film fra computeren. Har du testet det?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2007 kl. 14:02

Sharpen er en rigtig god LCD skærm og ved brug som ren PC-skærm er Sharpen rigtigt nok bedst, men når vi taler afspilning af film, også fra et mediacenter vil Panasonicen være bedst. Det vil den fordi den har mere korrekte farver, bedre sortniveau, bedre håndtering af bevægelse o.a. - det er disse faktorer der er vigtige når man afspiller film, ikke faktorer som hvor skarpt pc tekst eller pc desktoppen står.

Afspilning af film fra mediacenter skal opfattes på samme måde som afspilning af film fra alle andre kilder, såsom TV, DVD osv. - det er de samme regler der gælder for dette.

Til filmafspilning bør man tilslutte sit mediacenter til en Panasonic PX70 via DVI/HDMI i opløsningen HD720p (1280x720) eller i HD1080i/p (1920x1080) - dette giver det mest korrekte filmbillede både m.h.t. farver, kontrast og aspect ratio. Til egentlig PC brug er VGA tilslutning i 1024x768 bedst, her handler det ikke så meget om at få mest korrekte farver, kontrast osv. men om at få skarpest billede.  

Redigeret af spawn - 18-August-2007 kl. 14:04
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu