|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
pcs12 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Vil lige blande mig i debatten Jeg fik mit 42"XD1E i mandags og jeg er blevet noget skuffet over billedkvaliteten på både alm.TV (TDC kabel TV) og DVD. Der er skygger og som om der er striber på billedet. Min kæreste opdagede at der var striber på TVet selv når det var slukket Nå det var egentlig bare for at sige at der åbenbart er fejl på nogle af Sharps 42"XD1E modeller...
|
|
![]() |
|
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
uha det er vist spawn |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Uden at jeg kender tv'et, og derfor ikke kan udtale mig om diverse fejlmuligheder, så ligner det en overstyret tuner - dvs. et for kraftigt antennesignal. Der er forskel på tuneres følsomhed, derfor kan man godt opleve at én tuner giver problemer mens en anden ikke gør. Hvis du har en antenneforstærker på som er variabel, så prøv at skrue ned. Hvis ikke, så skal du have fat i et dæmpeled, så du kan dæmpe signalstyrken. |
|
![]() |
|
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
I mine øjne ligner det ghosting (ikke slør/trailing. Ghosting er noget andet) Det kommer f.eks. af forstyrrelse på kablet. Forstyrrelsen kan også sagtens have været der tidligere, og ikke nødvendigvis være til at se på et CRT Tv. Ud over en antenneforstærker, så kan systemer i Tv'et der forstærker signalet også være skyld i dette (de er lavet for at forstærke signalet hos nogen, ikke alle). Selv en af de små kabelfordelere i metal kan være skyld i dette. Det kan også sagtens være en fejl eller uregelmæssighed på et af Tv'ets boards, men er værd at tjekke alle muligheder før man leverer det tilbage. |
|
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|
![]() |
|
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Eksempel på ghosting: http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#7
|
|
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|
![]() |
|
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
[QUOTE=rasmuslarsen]Eksempel på ghosting: http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#7[/QUOTE] Super artikel Rasmus |
|
![]() |
|
pcs12 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Der er en fejl på nogle 42" og 46" fra Sharp med hyletone på 42" og på 46" en brummen. Hos andre vises en masse striber og slør på billedet. Sharp har erkendt fejlen og jeg vil råde folk til at få det ombyttet. Da det er en fejl i boardet eller komponent som er årsag til hylen og striberne. Er selv ejer af en 42" og får mit ombyttet på tirsdag. Jeg er en af dem der ikke har bemærket en hylen, men derimod striber der går lodret ned på skærmen, så skærmen ser sløret ud. Problemet skulle være på nogen af serie nr. der starter med 702 og forhåbentlig skulle det være løst på 703 og 704 serie nr. Har købt mit TV gennem fælleskøbet her på siden og glad for jeg gjorde det for Licotronic har givet en kanon service. (Nej arbejder ikke for dem, er bare en alm.kunde)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |