recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42" sharp xd1e
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42" sharp xd1e

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pcs12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 23:28

Vil lige blande mig i debatten .

Jeg fik mit 42"XD1E i mandags og jeg er blevet noget skuffet over billedkvaliteten på både alm.TV (TDC kabel TV) og DVD. Der er skygger og som om der er striber på billedet.

Min kæreste opdagede at der var striber på TVet selv når det var slukket . Så vi fik ringet til Licotronic som stod for fælleskøbet og sikke en service. Han kunne fortælle vi ikke var de eneste der havde haft det problem og når de skulle ud og hænge mit TV op tog de et nyt med. Hvis det nye TV også har det med striberne fik jeg mine penge retur istedet for. Noget med fejl på nogle boards. Så det er en meget fair behandling de har af kunderne hos Licotronic. Nu håber jeg bare på det nye Tv ikke har samme problem... .

Nå det var egentlig bare for at sige at der åbenbart er fejl på nogle af Sharps 42"XD1E modeller... .

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 23:32

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Enig med Spwan, men vil tilføje du måske også skal kigge lidt på din
lysstyrke.

uha det er vist spawn

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2007 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af wc-kenno wc-kenno skrev:

Ser denne skygge ikke underlig ud.?

Uden at jeg kender tv'et, og derfor ikke kan udtale mig om diverse fejlmuligheder, så ligner det en overstyret tuner - dvs. et for kraftigt antennesignal. Der er forskel på tuneres følsomhed, derfor kan man godt opleve at én tuner giver problemer mens en anden ikke gør. Hvis du har en antenneforstærker på som er variabel, så prøv at skrue ned. Hvis ikke, så skal du have fat i et dæmpeled, så du kan dæmpe signalstyrken.

Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2007 kl. 17:29

I mine øjne ligner det ghosting (ikke slør/trailing. Ghosting er noget andet)

Det kommer f.eks. af forstyrrelse på kablet. Forstyrrelsen kan også sagtens have været der tidligere, og ikke nødvendigvis være til at se på et CRT Tv.

Ud over en antenneforstærker, så kan systemer i Tv'et der forstærker signalet også være skyld i dette (de er lavet for at forstærke signalet hos nogen, ikke alle). Selv en af de små kabelfordelere i metal kan være skyld i dette.

Det kan også sagtens være en fejl eller uregelmæssighed på et af Tv'ets boards, men er værd at tjekke alle muligheder før man leverer det tilbage.

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2007 kl. 17:30
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2007 kl. 19:48

[QUOTE=rasmuslarsen]Eksempel på ghosting: http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#7[/QUOTE]

Super artikel Rasmus

Til top
pcs12 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2006
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2007 kl. 12:06

Der er en fejl på nogle 42" og 46" fra Sharp med hyletone på 42" og på 46" en brummen. Hos andre vises en masse striber og slør på billedet. Sharp har erkendt fejlen og jeg vil råde folk til at få det ombyttet. Da det er en fejl i boardet eller komponent som er årsag til hylen og striberne.

Er selv ejer af en 42" og får mit ombyttet på tirsdag. Jeg er en af dem der ikke har bemærket en hylen, men derimod striber der går lodret ned på skærmen, så skærmen ser sløret ud. Problemet skulle være på nogen af serie nr. der starter med 702 og forhåbentlig skulle det være løst på 703 og 704 serie nr. Har købt mit TV gennem fælleskøbet her på siden og glad for jeg gjorde det for Licotronic har givet en kanon service. (Nej arbejder ikke for dem, er bare en alm.kunde)

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu