recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42" tv på drejebeslag monteret i gipsvæg???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

42" tv på drejebeslag monteret i gipsvæg???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 42" tv på drejebeslag monteret i gipsvæg???
    Sendt: 26-Januar-2012 kl. 21:30
Er det hul i hovedet at montere et 42" tv på drejebeslag i en gipsvæg?

Det fæstnes jo kun i et smalt stykke, i forhold til et fastbeslag som fæstnes over et større område.

Redigeret af Tobster - 26-Januar-2012 kl. 21:31
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 22:28
Du bør i hvertfald nok købe nogle seriøse plugs som feks dem der er beregnet til ophæng af radiatorer osv. Ellers spørg en fagmand eller i et af de byggemarkeder hvor håndværkerne kommer og hvor de ved hvad de taler om. Du er ikke så heldig at du kan få en eller flere at skruerne til at få fat i en lægte inde i væggen?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 22:31
Jeg vil lige prøve at undersøge hvor lægterne sidder.
Og så vil jeg tjekkeom det er 1 elelr 2 lags gips, men dte er nu nok kun 1, når det er en indvendig skillevæg.
Smutter en tur i Bygma og taler med dem...
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 22:45
Hvad vejer din fladskærm egentligt? Du skriver jo ikke om det er en LCD/led eller plasma skærm. Jeg må dog indrømme at jeg efter at have set nærmere på det vil jeg måske være lidt betænkelig ved at bruge det beslag på en gipsvæg for 42" er det maksimale det kan klare og som du skriver er det egentligt et ret lille område af væggen hvor belastningen bliver fordelt over, dog burde det være en fordel hvis du kan skrue den direkte op i en lægte.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 22:48
Til top
JTP1987 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Aalborg
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JTP1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 12:55
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 17:40
Kunne desværre ikke finde noget på Google, men der findes nogle gipsrawlplugs, som nærmest klumper sig sammen bag på væggen, efterhånden som man spænder skruen. på denne måde kommer det monterede til at sidde MEGET godt fast.
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2007
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Kunne desværre ikke finde noget på Google, men der findes nogle gipsrawlplugs, som nærmest klumper sig sammen bag på væggen, efterhånden som man spænder skruen. på denne måde kommer det monterede til at sidde MEGET godt fast.

De hedder expandet rosett. kan bla. købes i carl ras/ carl f sikkeret andre steder

her er data bladet på dem, hvis der kun er et lag skal ud bruge de blå, men de kan kun klare 20 kg i direkte træk 

Men jeg vil på ingen måde anbefale dig at montere det beslag da selv ''vægbeslaget'' er så smalt.

hvis du vil bruge det beslag vil jeg anbefales af du laver en plade som du skruer på væggen og mont. beslaget på den
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2007
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af JTP1987 JTP1987 skrev:

Få fat i en af de her slags:

Kan også fået i de lokale byggemarkeder..

den må du bestemt ikke bruge den holder ingen ting er til billeder og lignende
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Tobster Tobster skrev:

Er det hul i hovedet at montere et 42" tv på drejebeslag i en gipsvæg?

Det fæstnes jo kun i et smalt stykke, i forhold til et fastbeslag som fæstnes over et større område.

Lad være at montere direkte på gipsvæg, en gipsvæg giver sig mere en man tror.
Du må første have en en synlig x-finer plade monteret
f.eks 22 -24 mm, 60h x min. over 3 stållægter = L

Alternativ skal du ind bag gipsvæggen og lave en udveksling eller 2
hvor bolthuller så er lavet klar
E.L.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu