|
42" tv på drejebeslag monteret i gipsvæg??? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Januar-2012 kl. 21:30 |
Er det hul i hovedet at montere et 42" tv på drejebeslag i en gipsvæg?
Det fæstnes jo kun i et smalt stykke, i forhold til et fastbeslag som fæstnes over et større område. Redigeret af Tobster - 26-Januar-2012 kl. 21:31 |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du bør i hvertfald nok købe nogle seriøse plugs som feks dem der er beregnet til ophæng af radiatorer osv. Ellers spørg en fagmand eller i et af de byggemarkeder hvor håndværkerne kommer og hvor de ved hvad de taler om. Du er ikke så heldig at du kan få en eller flere at skruerne til at få fat i en lægte inde i væggen?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
Jeg vil lige prøve at undersøge hvor lægterne sidder.
Og så vil jeg tjekkeom det er 1 elelr 2 lags gips, men dte er nu nok kun 1, når det er en indvendig skillevæg. Smutter en tur i Bygma og taler med dem...
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Hvad vejer din fladskærm egentligt? Du skriver jo ikke om det er en LCD/led eller plasma skærm. Jeg må dog indrømme at jeg efter at have set nærmere på det vil jeg måske være lidt betænkelig ved at bruge det beslag på en gipsvæg for 42" er det maksimale det kan klare og som du skriver er det egentligt et ret lille område af væggen hvor belastningen bliver fordelt over, dog burde det være en fordel hvis du kan skrue den direkte op i en lægte.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Vægten er 15 kg.
Det er et LED
|
|
![]() |
|
JTP1987 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 145 |
Få fat i en af de her slags:
Kan også fået i de lokale byggemarkeder.. Så skal det nok holde..
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Kunne desværre ikke finde noget på Google, men der findes nogle gipsrawlplugs, som nærmest klumper sig sammen bag på væggen, efterhånden som man spænder skruen. på denne måde kommer det monterede til at sidde MEGET godt fast.
|
|
![]() |
|
den_ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2007 Status: Offline Point: 128 |
De hedder expandet rosett. kan bla. købes i carl ras/ carl f sikkeret andre steder her er data bladet på dem, hvis der kun er et lag skal ud bruge de blå, men de kan kun klare 20 kg i direkte træk Men jeg vil på ingen måde anbefale dig at montere det beslag da selv ''vægbeslaget'' er så smalt. hvis du vil bruge det beslag vil jeg anbefales af du laver en plade som du skruer på væggen og mont. beslaget på den
|
|
![]() |
|
den_ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2007 Status: Offline Point: 128 |
den må du bestemt ikke bruge den holder ingen ting er til billeder og lignende
|
|
![]() |
|
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
Lad være at montere direkte på gipsvæg, en gipsvæg giver sig mere en man tror. Du må første have en en synlig x-finer plade monteret f.eks 22 -24 mm, 60h x min. over 3 stållægter = L Alternativ skal du ind bag gipsvæggen og lave en udveksling eller 2 hvor bolthuller så er lavet klar |
|
E.L.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |