Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
OleA
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 666
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 23:20 |
Sir_Golf_Alot skrev:
øhh, jeg kan vel ikke se DVB-C uden et "modul" eller et kort sat i Tv'et?
JH |
Jo. læs mit svar fra 21.35.
|
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 23:29 |
Hvis man skuffet over en g10 eller en v10, så er der kun et pioneer tilbage. men er jo også i en anden prisklasse og fåes kun i 50 tommer fra nyt synd med 24p problemet på et g10, men billedet fejler alså ikke noget. analog er dødsdømt i min verden på et 42 tommer og opefter.
|
 |
Sir_Golf_Alot
Super bruger
Oprettet: 20-April-2006
Point: 251
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 23:50 |
clear skrev:
Sæt kort og modul i så har du alle dine kanaler i digital kvalitet + nogle ekstra gratis HD kanaler og et par ekstra SD kanaler.
Pris for viaccess modul: 499 kr. i elgiganten. af mærket Strong... og det virker.
+ yousee programkort: 199 pr. halve år i abb... Det er samme kort som i Yousee selectoren.
Husk at billedet først er fejlfrit når solen er ved at gå ned, eller blot ikke står lige ind på skærmen. Så er sort farve nemlig endelig sort.
|
Hvor kommer signalet fra? har prøvet at søge på DVB-C, intet fundet DVB-C kræver vel et signal et sted fra / en antenne=
JH
Redigeret af Sir_Golf_Alot - 25-Juni-2009 kl. 23:51
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD
|
 |
Sir_Golf_Alot
Super bruger
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 23:56 |
xcardman skrev:
Hvis man skuffet over en g10 eller en v10, så er der kun et pioneer tilbage. men er jo også i en anden prisklasse og fåes kun i 50 tommer fra nyt synd med 24p problemet på et g10, men billedet fejler alså ikke noget. analog er dødsdømt i min verden på et 42 tommer og opefter. |
Analogt har jeg opgivet (var bare nemmere til lidt tekst-tv og News om morgenen) Har købt en DVB-T antenne.
Digitalt og HD fra Yousee boksen, er rimeligt ok, men de "udtværinger" (artefakt?) kunne jeg godt undvære.
JH
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 00:27 |
Sir_Golf_Alot skrev:
Hvor kommer signalet fra? har prøvet at søge på DVB-C, intet fundet DVB-C kræver vel et signal et sted fra / en antenne= |
DVB-C er fra det stik du har fra YouSee, hvis du får det med kabel. Der er flere underlige ting i Panasonics tv, prøv at genetablere fabriksindstillinger, og når fjernsynet starter igen, så vælg SVERIGE som land! Så virker alt med DVB-C automatisk.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 07:13 |
Brixen skrev:
Der er flere underlige ting i Panasonics tv, prøv at genetablere fabriksindstillinger, og når fjernsynet starter igen, så vælg SVERIGE som land!
Så virker alt med DVB-C automatisk. |
Der er intet underligt, men når er for doven til at læse i brugervejledningen, hvor netop dette tip står, så er man jo selv ude om det, ikke?
Jeg lavede nemlig samme fejl på mit V10 for en uge siden , men et tryk på 'Gendan fabriksindstillinger' og sluk/tænd gjorde at jeg kunne indlæse alle DVB-C kanalerne fra Stofa. Senere viste det sig, at jeg havde 39,3 i feber, så det må være derfor...
Det pudsige er, at den gamle Samsung HD-boks, der endda fik signalet direkte fra vægudtaget, altid hostede og hakkede på Zaptor HD/Astra Demo HD-kanalen, mens V10, der er sidst i fødekæden med 3 recordere foran sig, klarer kanalen flot og flydende - helt uden udfald.
|
 |
clear
Bruger
Oprettet: 14-September-2008
Point: 96
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 08:13 |
DVB-C signalet bliver sendt i antennekablet sammen med det analoge signal... du skal bare lave en digitalsøgning (kabel) istedet for analog søgning.
|
 |
Sir_Golf_Alot
Super bruger
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 11:30 |
Oki!
Først en stor tak for hjælpen / tålmådigheden og overbærenheden med min manglende viden på dette felt.
Nå men nu er jeg så blevet "svensker" (genetablerede fabriksindstillinger, og valgte svensk)
Jeg har nu tv fra DVB-C kanalerne (kun de gratis selvfølgelig, da jeg ikke har modul / kort i tv'et)
Skal lige finde ud af at sortere kanalerne, og så er det vist brugbart.
Hvis der købes et viaccess modul: 499 kr. i elgiganten, af mærket Strong, og mit Yousee kort flyttes fra HD-boxen og op i TV, så har jeg alle mine kanaler der, også HD og Favorit-pakken?
Herved mistes jo så nogle af fordelene ved boxen (optag, pause, start forfra)
Kan de funktioner der findes på min HDD (pause, optag) bruges i et sådant setup? - kan jeg optage?
JH
Redigeret af Sir_Golf_Alot - 26-Juni-2009 kl. 11:31
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 11:32 |
Man kan ikke optage uden hdd.
|
 |
Sir_Golf_Alot
Super bruger
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 12:01 |
Klart!
Det jeg mente er: Kan jeg optage fra TV (DVB-C kanalerne) > min HDD?
Min HDD er forbundet til TV med HDMI, kan der optages gennem det, eller skal jeg skifte til Scart?
JH
|
Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 12:25 |
via scart mener jeg faktisk der er en mulighed, ved så ikke om man kan timetime hvis det stå på standby. Men det er jo bare og prøve sig frem.
|
 |
clear
Bruger
Oprettet: 14-September-2008
Point: 96
|
Sendt: 26-Juni-2009 kl. 12:32 |
Du har allerede DVB-C i selectorboksen... men jeg har dog erfaret at DVB-C signalet i selectorboksen ikke er helt super godt på alm. SD kanaler. - Der er småfejl på billedet, men man kan leve med det.
Du kan ikke overføre DVB-C billedsiganlet fra dit TV til Harddisken på selectoren, selvom det måske er bedre. Du skal bruge selectorens egen indbyggede DVB-C.
|
 |